2007-11-03, 00:49
Bannlyst
Det finns inget som gör mig så irriterad som när jag köper en Larson! (och det gör jag ca 1-2 ggr/år) och så är det 8 sidor Get Fuzzy och sen 4 sidor TILL med Get Fuzzy.

Jag hatar denna oberörbara serie. Den är tråkig, fånig, ingen finess alls.

I jämförelse är Elvis guld. Nemi = sådär. Rocky = PLATINA
Citera
2007-11-07, 13:23
Medlem
Grumbledocks avatar
Elvis är bra enligt mig även om kvalitén på avsnittenb kan variera stort, en del är klockrena medan andra bara är långsökta/dåliga...
Dock tycker jag att de flesta håller nog hög kvalité för att Elvis ska vara läsvärd, en del är ju riktigt underhållande...
Citera
2007-11-07, 13:33
Moderator
Popesizes avatar
Blir Tony Cronstam sponsrad av Polly och Pepsi max förresten? Jag har sett dessa produkter i flera strippar... Jag vet även att de har omnämnts i serien några gånger.
Citera
2007-11-12, 10:27
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag håller med trådskaparen, jag fattar inte vad som är så kul med Elvis, men dessutom retar jag mig ofta på serien. Eftersom jag normalt bara brukar rycka på axlarna åt serier som jag tycker är dåliga, har jag faktiskt funderat litet på varför Elvis irriterar mig. Jag kom fram till att det som stör mig med Elvis är att serien är så PK, vilket kanske inte är så underligt eftersom jag förstått att tecknaren dessutom ritar Bamse.

Elvis är ytterligare ett bevis på att "PK=Humor" är en ekvation som sällan stämmer.

Ps: En gång drog jag faktiskt, i ärlighetens namn, på munnen åt en Elvis-stripp. Den handlade om att Elvis blev förbannad på sina chefer när de köpte ett träd i regnskogen åt personalen i julklapp, för att därefter själva gå på julbord. Den strippen var ju dock en mycket atypisk Elvis-serie, eftersom träd i regnskogen ju är ytterst PK och bör uppmuntras... Ds
Citera
2007-11-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Det finns inget som gör mig så irriterad som när jag köper en Larson! (och det gör jag ca 1-2 ggr/år) och så är det 8 sidor Get Fuzzy och sen 4 sidor TILL med Get Fuzzy.

Jag hatar denna oberörbara serie. Den är tråkig, fånig, ingen finess alls.

I jämförelse är Elvis guld. Nemi = sådär. Rocky = PLATINA
VA?
Get Fuzzy är Larsons! mest populära serie och har sannerligen en hel del guldkorn, något som Elvis aldrig haftalla de ggr jag tittat på den för att se vilket hjärndött skämt dess tecknare lyckat pressa ur sig.

den bästa av alla serier idag är Pearls for Pigs, svartare humor får man leta efter.
Citera
2007-11-12, 22:43
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
den bästa av alla serier idag är Pearls for Pigs, svartare humor får man leta efter.

Menar du Pearls Before Swine? Den är lite rolig ibland, som här.
Citera
2007-11-12, 23:50
Medlem
LoTiXs avatar
Jag är mållös, Elvis kan ju likställas med Mozarts musik, minst! Har klippt ut 3-4 jävla saker ur tidningar i mitt liv och en utav dem var en Elvis-stripp som höll ovanligt hög nivå.
Citera
2007-11-13, 01:07
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
VA?
Get Fuzzy är Larsons! mest populära serie och har sannerligen en hel del guldkorn, något som Elvis aldrig haftalla de ggr jag tittat på den för att se vilket hjärndött skämt dess tecknare lyckat pressa ur sig.

Tycker båda dessa serier är riktigt sköna. Get fuzzy är väl kanske inte sådär jätteväl lämpad för kvällstidningar dock, och översättningen är förövrigt helt värdelös i den kvällstidning (kommer inte ihåg vilken det var :P) som kör med get fuzzy så där tappar den ordentligt bara av en sånn sak.
Citera
2007-11-13, 03:22
Medlem
frallzorzs avatar
När vi ändå är inne på Larson! så är den absolut bästa serien i tidningen Monty. Pärlor för svin blir trist i längden. Get Fuzzy är lite småmysig sådär.
Citera
2007-11-13, 03:37
Medlem
Psyko Dads avatar
Nope. Läser Elvis & alla andra serier med glädje på trista T-baneresor. Elvis är en av de bättre. Rocky känns däremot tråkig som fan.
Citera
2007-11-13, 09:20
Medlem
Elvis duger, följde serien varje dag för något år sedan, men sedan så tappade jag intresset. Sänktes kvalitén, måntro?
Citera
2007-11-13, 09:24
Medlem
Citat:
VA?

Håller med. Get Fuzzy är rolig. Bucky är skitkul.
Wombat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in