2008-03-23, 10:18
Medlem
Faktum är att Tonys fru Maria är otroligt het.. Jävla snygg, men verkar vara något märkesbesatt.. Allt måste vara Prada och Gucci och Armani för att det ska duga. Men snygg som få är hon ändå!
Citera
2008-03-23, 15:53
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king hippo
Jag äcklas av elvis! han är riktig pk socialdemokrat ut i fingerspetsarna och ska ändå försöka framstälas som någon sorts rebel mot samhälls ordningen precis som det socialdemokratiska partiet gör fast dom har haft makten i alla år. "han hatar bögar för han själv är en madafaaaka" oj hemskt utmanande att försvara hbt människor ojoj elvis så har du en invandrargrane också shit vad "openminded" du är.horunge!.precis som "blondinbella" får betalt av företag för att nämna dom i sin blogg får elvis skappare presenter för att rita deras produkter i sin äkliga serie.tv spel bilar och kläder upp över öronen.
"han är ju så skön elvis han säger ju det folk vill säga" ungefär.
snuskig är han också!! han har gått över mer och mer till dåliga sex skämt dom senare åren.den enda serie so lyckas nämna det otroligt socialdemokratiskajagborienskolådasomjagkallarförv illa ordet "säkerhetslösning" tre (3!) gånger i en strip. fula kläder har han också + att han är en färsk toffel till sin asiatiska horfru som också är fult klädd.

ingen arbetarkille gillar elvis.

den enda serien som konkurerar med att suga lika mycket socialdemokratisk kuk som elvis är rocky som har gått från att vara rolig till ett desperat försök att tjäna pengar.

oj i den här serien var rocky stenad ÅÅÅÅ vad banbrytande!! färsking!!

För att beskriva hur jag upplevde ditt inlägg ska jag be att få berätta en allegori.

Jag köpte igår tre kilo lösgodis, gick hem, och började på en gång frossa. Jag tog det bästa som fanns och åt massor, och var jävligt nöjd med det. Sen upptäckte jag att jag började bli mätt, det var liksom inte gott längre. Jag ville ha vatten. Jag fortsatte ändå att äta, och blev bara mer och mer illamående. Till slut kräktes jag.

Dagen efter tittade jag i godispåsen. Då låg bara de äckligaste godisarna kvar, och jag fattade inte vad fan jag hade köpt dem för.

Åtta månader senare var jag tvungen att borra i två tänder, och fick göra en omfattande tandoperation i högra överkäken. Tänderna där var i det närmaste förmultnade.

Med den här berättelsen vill jag få fram budskapet: du suger. Du har inte för fem öre fattat grejen med nånting, och du ser sossespöken överallt. Dessutom verkar du ha en skön tendens att ta alla saker du inte gillar här i världen som personlig kritik. Egocentriker är bara förnamnet. Vidare är den "kritik" du framför mot Elvis ju.. tja.. den är iallafall kritisk. Sen att du hämtat typ 27 konstiga påstående helt utifrån tomma luften är lite häftigt, alltid roligt med fantasi.

Men hela din mening med Rocky är ju så totalt fel på alla sätt och vis. Den är först och främst helt OT. Starta en egen tråd om att Rocky suger och ta debatten där bäst du kan, så är jag beredd att faktiskt lägga ner två minuter på att fundera över dina så avslappnat askorkade inlägg.

För det andra har Martin Kellerman mycket god personlig ekonomi och har inget behov av desperatlösningar för att tjäna pengar. Han tecknar fortfarande för det är hans grej. Det är det han är begåvad med här i världen, och vet att det är det han kan göra för att glädja andra människor. Precis som du med ditt skamlösa gnäll.

För det tredje handlar en serie aldrig bara om att Rocky är stenad. Det finns alltid någon poäng utöver det. Att påstå att Kellerman gör serier där han knarkar för att det är häftigt är som att påstå att Smurfarna är blåa för att de är nya moderater.

Tänk över dina misstag nu. Sov lite grann. Prata med en god vän. Drick en kopp kaffe.
Kom sedan tillbaka och svara.
Och skriv så man kan läsa nästa gång.
Citera
2008-03-23, 15:58
Medlem
Heinzes avatar
Elvis är ju underbar, jag älskar den serien. Glömmer jag ta med tidningen till jobbet så de som kört dit inte får ta del av serien blir man inte poppis på fikat
Citera
2008-03-23, 16:25
Medlem
Jag tror en stor anledning till att jag inte är något riktigt fan av Elvis är för att skaparen/skaparna är så äckligt statuskåta. Man bara måste visa om och om igen att man kör en splitterny SUV, att man bor i villa, har Xbox360, iPhone, iPod, platt-TV, senaste modellen av barnvagn, cappucinomaskin, osv, osv. Listan blir lång.
En strip kan i princip vara Elvis som frågar Hedvig om hon minns vilken skruttig bil dom körde för 15 år sen? Men nu är ju livet så mycket bättre när vi kör en Volvo SUV. Vad bra vi har det och vad mycket pengar vi har.

Hur roligt är det egentligen att läsa en serie som i princip bara är baserad på ett par som gottar sig i sin egen välfärd?
Senast redigerad av Lammern78 2008-03-23 kl. 16:27.
Citera
2008-03-23, 17:21
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Jag tror en stor anledning till att jag inte är något riktigt fan av Elvis är för att skaparen/skaparna är så äckligt statuskåta. Man bara måste visa om och om igen att man kör en splitterny SUV, att man bor i villa, har Xbox360, iPhone, iPod, platt-TV, senaste modellen av barnvagn, cappucinomaskin, osv, osv. Listan blir lång.
En strip kan i princip vara Elvis som frågar Hedvig om hon minns vilken skruttig bil dom körde för 15 år sen? Men nu är ju livet så mycket bättre när vi kör en Volvo SUV. Vad bra vi har det och vad mycket pengar vi har.

Hur roligt är det egentligen att läsa en serie som i princip bara är baserad på ett par som gottar sig i sin egen välfärd?

det är inte roligt överhuvudtaget det är tråkigt.
Citera
2008-03-23, 18:00
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
För att beskriva hur jag upplevde ditt inlägg ska jag be att få berätta en allegori.

Jag köpte igår tre kilo lösgodis, gick hem, och började på en gång frossa. Jag tog det bästa som fanns och åt massor, och var jävligt nöjd med det. Sen upptäckte jag att jag började bli mätt, det var liksom inte gott längre. Jag ville ha vatten. Jag fortsatte ändå att äta, och blev bara mer och mer illamående. Till slut kräktes jag.

Dagen efter tittade jag i godispåsen. Då låg bara de äckligaste godisarna kvar, och jag fattade inte vad fan jag hade köpt dem för.

Åtta månader senare var jag tvungen att borra i två tänder, och fick göra en omfattande tandoperation i högra överkäken. Tänderna där var i det närmaste förmultnade.

Med den här berättelsen vill jag få fram budskapet: du suger. Du har inte för fem öre fattat grejen med nånting, och du ser sossespöken överallt. Dessutom verkar du ha en skön tendens att ta alla saker du inte gillar här i världen som personlig kritik. Egocentriker är bara förnamnet. Vidare är den "kritik" du framför mot Elvis ju.. tja.. den är iallafall kritisk. Sen att du hämtat typ 27 konstiga påstående helt utifrån tomma luften är lite häftigt, alltid roligt med fantasi.

Men hela din mening med Rocky är ju så totalt fel på alla sätt och vis. Den är först och främst helt OT. Starta en egen tråd om att Rocky suger och ta debatten där bäst du kan, så är jag beredd att faktiskt lägga ner två minuter på att fundera över dina så avslappnat askorkade inlägg.

För det andra har Martin Kellerman mycket god personlig ekonomi och har inget behov av desperatlösningar för att tjäna pengar. Han tecknar fortfarande för det är hans grej. Det är det han är begåvad med här i världen, och vet att det är det han kan göra för att glädja andra människor. Precis som du med ditt skamlösa gnäll.

För det tredje handlar en serie aldrig bara om att Rocky är stenad. Det finns alltid någon poäng utöver det. Att påstå att Kellerman gör serier där han knarkar för att det är häftigt är som att påstå att Smurfarna är blåa för att de är nya moderater.

Tänk över dina misstag nu. Sov lite grann. Prata med en god vän. Drick en kopp kaffe.
Kom sedan tillbaka och svara.
Och skriv så man kan läsa nästa gång.

precis som lammaren 78 skrev är elvis en materealistisk horunge.

han e så äckligt stereotypisk i sitt levene att man spyr. elvis läser en bok -dan brown davici koden. elvis har en ficklammpa - maglite (sån som amerikanska polisen har ) elvis har skor -nya puma snekers osv osv det verkar som om tecknaren försöker skappa någon sorts socialdemokratisk materialistisk kult med den lite busiga "vardagshjälten" elvis som överstepräst.

tecknaren verkar nästan desperat i sin vilja att få "vanligt" folk att känna igen sig i elvis. elvis är ju kite som folk är mest tydligen...nej jag är upriktigt sagt ledsen jag kan inte konsentrera mig på att skriva ett lätläst inlägg om den här självgoda hrungen.

ska han förestäla nån sorts jävla förebild eller?? svenson fast lite bättre ungefär..tyck och tänk som elvis och du kommer också ha en suv en vacker dag och vem vet kanske till och med ett hus med SÄKERHETSLÖSNING !!SÄKERHETSLÖSNING!! SÄKERHETSLÖSNING!!!!

och är du snakar om personlig kritik?? det är inte jag som skriver spaltmeter med psychologisk nonsens när nån tycker illa om din förebild i serie världen.
eventuela stavnings fel beror på dyslexi. FRED!
Citera
2008-03-23, 18:27
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
precis som lammaren 78 skrev är elvis en materealistisk horunge.

han e så äckligt stereotypisk i sitt levene att man spyr. elvis läser en bok -dan brown davici koden. elvis har en ficklammpa - maglite (sån som amerikanska polisen har ) elvis har skor -nya puma snekers osv osv det verkar som om tecknaren försöker skappa någon sorts socialdemokratisk materialistisk kult med den lite busiga "vardagshjälten" elvis som överstepräst.

tecknaren verkar nästan desperat i sin vilja att få "vanligt" folk att känna igen sig i elvis. elvis är ju kite som folk är mest tydligen...nej jag är upriktigt sagt ledsen jag kan inte konsentrera mig på att skriva ett lätläst inlägg om den här självgoda hrungen.

ska han förestäla nån sorts jävla förebild eller?? svenson fast lite bättre ungefär..tyck och tänk som elvis och du kommer också ha en suv en vacker dag och vem vet kanske till och med ett hus med SÄKERHETSLÖSNING !!SÄKERHETSLÖSNING!! SÄKERHETSLÖSNING!!!!

Pallar inte svara. Går inte att utröna något vettigt ur den här klumpen av bokstäver.

Citat:
och är du snakar om personlig kritik?? det är inte jag som skriver spaltmeter med psychologisk nonsens när nån tycker illa om din förebild i serie världen.
eventuela stavnings fel beror på dyslexi. FRED!

Om du skulle kolla upp vad jag skrivit om Elvis tidigare skulle du upptäcka en ball grej. Vi är överens om att Elvis är en dålig serie, du och jag. Men jag har problem med att du 1. inte kan uttrycka dig 2. inte har några hållbara argument 3. kritiserar Rocky på fallfärdiga grunder 4. inte är balanserad. Kom igen när du lugnat ner dig och kan skriva. Det är tråkigt att du har dyslexi, men du kan ju iallafall anstränga dig litegrann för att få fram ditt budskap på ett vettigt sätt?
Citera
2008-03-23, 19:19
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Pallar inte svara. Går inte att utröna något vettigt ur den här klumpen av bokstäver.

Om du skulle kolla upp vad jag skrivit om Elvis tidigare skulle du upptäcka en ball grej. Vi är överens om att Elvis är en dålig serie, du och jag. Men jag har problem med att du 1. inte kan uttrycka dig 2. inte har några hållbara argument 3. kritiserar Rocky på fallfärdiga grunder 4. inte är balanserad. Kom igen när du lugnat ner dig och kan skriva. Det är tråkigt att du har dyslexi, men du kan ju iallafall anstränga dig litegrann för att få fram ditt budskap på ett vettigt sätt?

Knulla rocky jag blir i alla fall galen på serien.
Citera
2008-03-23, 21:26
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Knulla rocky jag blir i alla fall galen på serien.

Jag tar det som svar på min fråga om du kan uttrycka dig vettigt. Nu gör du iaf det i betydelsen att jag förstår hur du känner. Vi kan nog dra ett streck i debatten här va?
Citera
2008-03-23, 23:02
Medlem
king hippos avatar
jag brukar vara en hejare på att utrycka mig men det är nånting med den där jävla sköldpadan som gör att jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är jag hatar hos honom...kan bero på att alla jävla mähän relaterar till honom eller nånting.

Alltid smygreklam i serien vilket är väldigt iriterande jag får desutom känslan av att mähäna jag nämde nyss inte märker det heller.
Det finns en grupp på facebook som heter "elvis 4 president" ( ) undrar om det kan vara socialdemokrater Hmmmm.

Han är amerikaniserad på ett avsvenskifserat sätt det vill säga han förmedlar den amerikanska medelklass livstilen som den rätta. han åker självklart på semmester i miami.

Han når desutom ut till väldigt många läsare med den här smörjan villket gör mig helt vansinig ibland.

Han försöker få folk att käna igen sig med billiga trick tex att bli för full på firma festen eller vara avundsjuk på granens bill eller tregård.

mycket dolda "du är ok som du e du e din egen gud" budskap i serien också.TVI!!

försökte vara så tydlig som möjligt och jag kommer troligtvis fylla på med mer anledningar att hata honom allt eftersom.
Citera
2008-03-27, 11:05
Medlem
king hippos avatar
och i dag kunde man läsa att elvis minnsan har gått ur svenska kyrkan

som sagt elvis är ju som folk är mest eller hur??
Citera
2008-03-27, 11:08
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grudax

Jag blir galen på skiten! Varför tillåts denna talanglösa tecknare och huvudfigur att förpesta bästa platsen i Metro? Inte nog med att den är krattigt, schablonmässigt tecknad, den är full med platityder, tratta-på-arslet-skämt, och tråkiga och finesslösa könsrolls- och sexskämt.
Mvh

G

äntligen en till som hatar Elvis! Det ä'r ju inte ens skön buskishumor ā la Åsa Nisse utan bara ofräscht och räli't. Fula färger.
Fula teckningar, lama skämt... kristen humor (när kristna skall vara snuskiga)
... nej, usch, hatar den!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in