Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-30, 14:56
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
Den där skadan kan med största sannolikhet ha tillgjorts i hastigheter under 30 km/h.

Kollisionsytan är hyfsat liten och det är en stor massa som är i rörelse, ungträd är förbannat sega och står garanterat pall en gammal volvofront med deformationszoner.

Efter krockbalken så är det ganska mjukt en bra bit in.

Jämförande bild.

http://redaktoren.bytbil.com/Redakto...hx?id=qvamskyg


Du ska nog hitta en bättre jämförande bild, nu talar vi om en liten träffyta som inte är gjord av metall.
Citera
2016-01-30, 15:02
  #50
Medlem
Studsbolls avatar
Det där lär vara den unge traktorägarens egen bedrift. Inte för att jag betvivlar att det finns gott om kaozbabbar i landet som kan tänka sig tilltvinga sig bilar, men valet av fordon och plats, samt den unge mannens historia andas typiskt hittepå.
Citera
2016-01-30, 16:06
  #51
Medlem
Redas avatar
Tycker att det är vidrigt att hänga ut en pojke som lögnare utan att veta fakta.
Och nu ska hans mor också rullas i tjära och fjädrar.

A- och EPA-traktorer är en unik svensk historisk företeelse som är vanligt förekommande på mindre orter i landsbygden och retar därför många multikultinegerkramare i städerna.
Citera
2016-01-30, 16:28
  #52
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tycker att det är vidrigt att hänga ut en pojke som lögnare utan att veta fakta.
Och nu ska hans mor också rullas i tjära och fjädrar.

A- och EPA-traktorer är en unik svensk historisk företeelse som är vanligt förekommande på mindre orter i landsbygden och retar därför många multikultinegerkramare i städerna.
och du känner till fakta, eller...låt höra i så fall.

Det finns en massa människor i mindre orter som inte faller i trans över EPA-traktorer.
Läs tråden så kanske du förstår att något här är skumt.
Citera
2016-01-30, 16:34
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tycker att det är vidrigt att hänga ut en pojke som lögnare utan att veta fakta.
Och nu ska hans mor också rullas i tjära och fjädrar.

A- och EPA-traktorer är en unik svensk historisk företeelse som är vanligt förekommande på mindre orter i landsbygden och retar därför många multikultinegerkramare i städerna.

Okej, du har övertygat oss med ditt skarpa resonemang. Det mest troliga måste vara att det var IS som snodde den i syfte att montera en luftvärnskanon på den.
Citera
2016-01-30, 16:46
  #54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Är årets mytoman klappad och klar redan i januari?
Citera
2016-01-30, 16:59
  #55
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Okej, du har övertygat oss med ditt skarpa resonemang. Det mest troliga måste vara att det var IS som snodde den i syfte att montera en luftvärnskanon på den.

Mitt resonemang har seriositet och handlar om det aktuella fallet till skillnad mot ditt ovidkommande trams och personangrepp helt utanför ämnet.
Citera
2016-01-30, 17:01
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasaBasa
Nja, vet inte riktigt vad jag tror om denna berättelse.

Kommer ihåg när jag som nybliven bilförare fick låna farsan´s bil. Skrikandes "Colin McRaeeeeee" smällde jag in i ett träd efter att ha sladdat av en liten grusväg.

Även om farsan såg lite tveksam ut när jag berättade om älgen, så tror jag han köpte historien

Hahaha nä det gjorde han nog inte. Han valde nog det alternativet 😄😉
Citera
2016-01-30, 17:05
  #57
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Mitt resonemang har seriositet och handlar om det aktuella fallet till skillnad mot ditt ovidkommande trams och personangrepp helt utanför ämnet.
Hörru Reda..ta reda på hur det är..
(FB) 16-åring rånades på A-traktor
dvs läs tråden.
Citera
2016-01-30, 17:06
  #58
Medlem
Thadiuss avatar
Inte för att jag tror på att han kulturberikades, men han skulle väl kunnats ha bli kapad när strypen redan var satt ur spel?

Ingen aning dock. Inget förvånar mig längre i dagens Sverige om det vore det ena eller det andra.
Citera
2016-01-30, 17:22
  #59
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Hörru Reda..ta reda på hur det är..
(FB) 16-åring rånades på A-traktor
dvs läs tråden.

Jag har läst inledningen av tråden och sedan valda delar av fortsättningen som till 99 procent består av angrepp på grabben och nu också på hans mor.

Det är upp till dig att förklara vad det är jag missförstått!
Citera
2016-01-30, 17:28
  #60
Medlem
AmaiLius avatar
Försäkringsbedrägeri ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback