Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-29, 11:57
  #1
Medlem
AndersM79s avatar
Utvalda delar av artikeln:
Citat:
Det var 16-årige Timothy Herr som på tisdagskvällen blev rånad på sin A-traktor. Händelsen ska ha utspelat sig på infartsvägen till Snyggatorpsskolan i Klippan.

Timothy hade nyligen blivit ägare till fordonet och det var en länge efterlängtad dröm som då gick i uppfyllelse. Med målsättningen att så småningom ställa ut bilen på Vallåkraträffen var han hos en kompis som delar intresset.

Det var på väg hem därifrån som han upptäckte att bensinen inte skulle räcka hem. Då kan han på att han kunde ringa en kompis för att kanske få låna pengar.

Då ska två män som han beskriver vara i 25 till 35 årsåldern ha kommit framtill honom och med en kniv tilltvingat sig den ombyggda Volvon. Timothy gillar att köra med nedvevad sidoruta.

– Två killar går utanför, de börjar kolla på mig och tar fram en kniv och säger upprepade gånger "bil-bil". Kniven håller de tio centimeter från mitt huvud. Jag tänker jag skiter i vilket, går ut och låter dem ta traktorn, säger han.

Bilen hittades senare en kort bit från brottsplatsen. Rånarna hade av allt att döma inte behärskat A-traktorn. Färden slutade mot ett träd på Holmgårdsvägen intill fordonsgymnasiet på Tegelbruksskolan. Fronten på Timothys drömbil hade vikt sig runt trädet.

Länk:
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2016...v-mot-huvudet/

Det här tror jag inte en sekund på!
För mig är det uppenbart att grabben själv kraschat traktorn och försöker nu komma undan med en rövarhistoria. Vad tror ni?
Citera
2016-01-29, 12:03
  #2
Avstängd
Han kan ju rimligen inte veta om bensinen skall räcka hem eller ej, om han inte kört den helt tom. Så han har hittat på det hela för att dölja olyckan. Rimligen borde polisen kunna finna blod att ta DNA prov från
Citera
2016-01-29, 12:09
  #3
Medlem
Att de sa "bil-bil" och att de drog kniv tyder på att vi har att göra med berikande element.
Citera
2016-01-29, 12:10
  #4
Medlem
Oh-be-wans avatar
Ni kan ha rätt jag säger inte att ni inte har det, men varför skulle historien vara orimlig. Folk blir ju rånade på allt möjligt nuförtiden.
Citera
2016-01-29, 12:28
  #5
Medlem
Såg det där på Facebook igår.
Måste erkänna att jag tänkte aldrig tanken att han kan ha fabulerat ihop det hela för att täcka upp sin helt egenhändigt misslyckade buskörning.

Båda scenarion är dessvärre fullt rimliga.
Citera
2016-01-29, 12:40
  #6
Medlem
sajebiss avatar
Luktar lögnaktig wt lång väg, tror att en A-traktor är det sista två utlänningar faktiskt skulle vilja sätta sig i. Nej, det där har han lyckats med själv efter ett sexpack folköl.

Verkar som jag hann före det där aborigintrollet med wt-konstaterandet idag faktiskt.
Citera
2016-01-29, 12:42
  #7
Medlem
Vilken jävla tvärnit, råbba en A-traktor
Inget förvånar en idag.. Måste vara berikare, svenska valpar vet vad den där triangeln betyder i bakrutan.
De e lite som en No-Go Zon
__________________
Senast redigerad av Syclone71 2016-01-29 kl. 12:44.
Citera
2016-01-29, 12:44
  #8
Medlem
Fast här i Skåne har vi den sortens element på landsbygden. Även i de minsta små samhällena kan man bli rånad på sin jacka av förbipasserande förmågor.
Citera
2016-01-29, 13:37
  #9
Medlem
CannonDorfs avatar
Jag tycker det låter som en påhittad historia. Han ville inte tala om för päronen att han satt bilen i ett träd när han buskörde.

Det kan också givetvis vara sant, men rånad på en A-traktor i något litet skitsamhälle av invandrare? Njae, känns osannolikt. Särskilt som han har all anledning i världen att ljuga.
Citera
2016-01-29, 13:38
  #10
Medlem
remixutoheavens avatar
Antigen blev killen rånade eller så är allt uppdiktat efter hans klavertramp. Inget förvånar mig längre i det "nya kalla Sverige".
Citera
2016-01-29, 14:16
  #11
Medlem
CasaBasas avatar
Nja, vet inte riktigt vad jag tror om denna berättelse.

Kommer ihåg när jag som nybliven bilförare fick låna farsan´s bil. Skrikandes "Colin McRaeeeeee" smällde jag in i ett träd efter att ha sladdat av en liten grusväg.

Även om farsan såg lite tveksam ut när jag berättade om älgen, så tror jag han köpte historien
Citera
2016-01-29, 16:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Han kan ju rimligen inte veta om bensinen skall räcka hem eller ej, om han inte kört den helt tom. Så han har hittat på det hela för att dölja olyckan. Rimligen borde polisen kunna finna blod att ta DNA prov från

Jag har ingen aning om vad en a-traktor drar, men det är lite drygt 2 mil från platsen där bilen ska ha hittats till adressen där grabben bor enligt eniro. 2 mil i en a-traktor, kan väl inte dra mer än typ halvannan liter?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback