2026-10-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Hon hade ju också en EXTRA utlottning bestick vargen och Thor förra veckan .

Utöver den andra stora med Vargen o Thor
Den glömde hon också av .

Nej men jag har gått och stört mig på de här uteblivna tävlingarna så länge nu.. Inte för att jag vill vinna något utan för att det blir så falskt mot sina följare??

Var tvungen att ChatGPTa lite om det hon gör ens är tillåtet.. Framförallt när hon själv vill lyfta att förtal är olagligt och att alla som kommenterar något hon inte gillar anmäls (mer eller mindre..)

Här kommer den korta versionen:

Om Inalicekitchen får produkter från företag som PR och sedan lovar sina följare att lotta ut dem, men aldrig genomför utlottningen, kan det omfattas av svensk marknadsföringslag.

Lagstöd: Marknadsföringslagen (2008:486), 4 § jämförd med bilaga I, punkt 19. Där anges att det är otillbörligt att påstå att man anordnar en tävling eller säljfrämjande åtgärd med priser utan att dela ut de priser som beskrivs, eller en skälig motsvarighet.

Om utlottningarna dessutom används för att få fler följare, prenumeranter eller betalande medlemmar kan det vara särskilt relevant.

Det är därför bra att spara skärmdumpar, datum, tävlingsvillkor och annat som visar vad som utlovats och att utlottningen aldrig genomfördes. Sådant kan ligga till grund för en anmälan till Konsumentverket.
Citera
2026-10-06, 22:04
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Det är nog inte speciellt smart av henne att "skälla ut" följare som läst vad som skrivs på flashback. Då kommer ännu fler bli nyfikna och komma hit och läsa. Och då blir lögnerna och överdrifterna tydligt uppstaplade och faller på sin egen orimlighet.

En så enkel sak som att hon hävdar att folk i tråden är taskiga mot hennes bror. På denna punkt kommer nya läsare att se att hon ljuger. Det är det definitivt inte någon som varit. Jag skulle nog säga att alla kommentarer hyllar honom, värnar hans integritet och tycker synd om hur han utnyttjas som content av sin syster - när det är uppenbart att han ofta ser lite obekväm ut och det är svårt att veta vad som är genuint och informerat samtycke, eller om han bara vill göra sin syster glad och inte riktigt förstår omfattningen av integritetskränkningen.
Senast redigerad av Borgarbadboll 2026-10-06 kl. 22:13.
Citera
2026-10-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Ja hon sa igår att det är första gången som de ses men att de har skrivit mkt länge .
Åh herregud!!
Citera
2026-10-07, 06:26
Medlem
JAG VET HUR HON ÖVERLEVER UTAN SÖMN!!
Alice sover ju aldrig, MEN Misswox la upp en liten film på hennes biljett i business, ett glas champagne och skrev "Kommer sova som en prinsessa 👸🏾✈️"

Inga studier behövs längre göras! Så för att kunna överleva fast man inte sovit någonting på hela året så skaffar man bara en till personlighet som sover 💁🏼‍♀️ TOPPEN!
Citera
2026-10-07, 06:54
Medlem
När hon satt i taxin på väg till flygplatsen så lägger hon upp sitt ben med en klacksko på instrumentpanelen mot fönstret 😂Vem fan gör så i en taxi med en okänd chaufför?Usch
Citera
2026-10-07, 06:56
Medlem
Mycket kommentarer på Bloggbevakning nu..Hoppas verkligen Camilla gör en djupdykning och granskar henne nu 😂
Citera
2026-10-07, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
När hon satt i taxin på väg till flygplatsen så lägger hon upp sitt ben med en klacksko på instrumentpanelen mot fönstret 😂Vem fan gör så i en taxi med en okänd chaufför?Usch

I community eller? Hennes storys är så ointressanta ibland så känns som att jag glömmer bort lika fort igen😂
Citera
2026-10-07, 07:07
Medlem
Nu har hon lagt upp en bild där har smsar med "Nils" som hon träffade på Arlanda när hon skulle åka. Hon frågade i förrgår om han kom fram till Tokyo och han svarar nu att han är ombord. Har det inte gått väldigt lång tid från det att hon åkte tills han är ombord?
Citera
2026-10-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose

Jag tror att det är från hennes dejt, inte taxin till flyget. En mansröst säger något om ”vänster”, på svenska, och det är inte samma bil. Skärmarna är olika.
Citera
2026-10-07, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag tror att det är från hennes dejt, inte taxin till flyget. En mansröst säger något om ”vänster”, på svenska, och det är inte samma bil. Skärmarna är olika.

Men ändå... ingen gipssko med andra ord. Nu ska hon hem o ställa om till sjuka A och tjata om prenumeranter, överbelasta 1177 och suga energin ur sin stackars mamma. Tänk om H fått bo ensam ibland och bara med L så mycke mer utvilad hon hade varit. Hon såg så glad ut när hon va iväg med L i somras. När hon sa att hon ville bo i norrland i framtiden, i naturen. Då tänkte ja det kommer aldrig ske sålänge A bor hemma...
Citera
2026-10-07, 08:00
Medlem
Hon tipsar alla om att åka till Dubai.
Ska vidarebefordra det tipset till mina utförsäkrade multisjuka vänner som lever på existensminimum. -. -
Citera
2026-10-07, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Hon tipsar alla om att åka till Dubai.
Ska vidarebefordra det tipset till mina utförsäkrade multisjuka vänner som lever på existensminimum. -. -
Hon kanske kan förmedla kontakt med sin vän som bjöd henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in