2026-10-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippel-IPA
Urban tycker jag är en tölp. Ocharmig och verkar manipulativ (iaf utifrån hur dem har klippt). Spolade sexleksaksepisoden då jag tyckte det var tramsigt så vet inte vad som sas. Jag tycker däremot inte att han är otrygg bara för att han inte vill att sin fru har massa manliga vänner. Många kvinnor vill inte att deras man (om man nu får säga så) inte har kvinnliga vänner (vilket de flesta inte har).
Fast det han säger är att han inte litar på att hans fru ska välja honom över barndomsvännen eller vibratorn. Det är ett ganska otryggt och omanligt beteende.

Och de som har reagerat på att han inte vill att Olivia ska träffa sin barndomsvän har rimligen inga problem med att deras partners träffar sina barndomsvänner. Annars hade de knappast reagerat.
Citera
2026-10-04, 11:07
Medlem
Citat:
Hela idén att män är svin som från medeltiden för att de tycker det är olämpligt att ens fru har män som vänner.

Nu är också hemskt att säga "min kvinna" tydligen.

Att man förvänta att dela sig med sig alla sina känslor och tankar för ett gäng främlingar.

De som inte hamnar i löpelden är såklart transan och de mer feminina män samt de som håller käft.

Säga "min kvinna" är väl bara fint? Man säger ju "min flickvän"/"min pojkvän". Men är man vuxen, så passar det ju bättre att säga "min kvinna" eller "min kärlek" eller "min man" eller "min partner". Jag tycker iaf. att det är fint, det Urban kallar Olivia.

Men anser du verkligen att Max, Urban etc. blir avmaskuliniserade, för att de får frågor? Det är ju mer att folk blir nyfikna (och ibland förfärade) av deras åsikter, som folk nyfiket ställer frågor och vill ha svar. Som man, måste man ju kunna ta det, att folk är nyfikna, sedan ge de nyfikna svar på tal och stå upp för vad man anser eller göra som Max gör: svara kortfattat/inte alls och hålla hårt på integriteten. Deras manlighet blir ju inte tillplattad, pga. nyfikna frågor. De blir inte avmaskuliniserade pga. nyfikna frågor. Snarare ger nyfikna frågor, dem möjligheten att ännu mer visa sin manlighet, genom att de får visa att de står upp för sig själva och sina åsikter eller står upp för sin integritet.
Vad säger du om det?
Citera
2026-10-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Säga "min kvinna" är väl bara fint? Man säger ju "min flickvän"/"min pojkvän". Men är man vuxen, så passar det ju bättre att säga "min kvinna" eller "min kärlek" eller "min man" eller "min partner". Jag tycker iaf. att det är fint, det Urban kallar Olivia.
Instämmer

Citat:
Men anser du verkligen att Max, Urban etc. blir avmaskuliniserade, för att de får frågor? Det är ju mer att folk blir nyfikna (och ibland förfärade) av deras åsikter, som folk nyfiket ställer frågor och vill ha svar. Som man, måste man ju kunna ta det, att folk är nyfikna, sedan ge de nyfikna svar på tal och stå upp för vad man anser eller göra som Max gör: svara kortfattat/inte alls och hålla hårt på integriteten. Deras manlighet blir ju inte tillplattad, pga. nyfikna frågor. De blir inte avmaskuliniserade pga. nyfikna frågor. Snarare ger nyfikna frågor, dem möjligheten att ännu mer visa sin manlighet, genom att de får visa att de står upp för sig själva och sina åsikter eller står upp för sin integritet.
Vad säger du om det?
Jag menar att experterna och media FÖRSÖKER att platta till deras maskulinitet när de bokstavligen säger "du får inte tycka så".

Det är inte nyfikna frågor. Det är "ajabaja. Du får inte tycka så". Experterna är inte objektiv. Nyhetsmorgon grillade Urban för hans åsikter och sa "ajabaja!"
Citera
2026-10-04, 11:53
Medlem
Citat:
Instämmer

Jag menar att experterna och media FÖRSÖKER att platta till deras maskulinitet när de bokstavligen säger "du får inte tycka så".

Det är inte nyfikna frågor. Det är "ajabaja. Du får inte tycka så". Experterna är inte objektiv. Nyhetsmorgon grillade Urban för hans åsikter och sa "ajabaja!"

Ah, jag trodde du menade deltagarnas frågor till Urban och Max. Tex. Yasmins frågor.
Citera
2026-10-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ah, jag trodde du menade deltagarnas frågor till Urban och Max. Tex. Yasmins frågor.
Hon ville bara provocera.
Citera
2026-10-04, 12:14
Medlem
Citat:
Instämmer

Krackelerar manlighet av kritiska frågor eller ett ajabaja?
Citera
2026-10-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Yasmin borde lugna ner sig. Detta passar inte vid middagen.

Ja, hon gick över gränsen och tack och lov att Felix dämpade henne. Att hon nu inte kan "landa" i det tyder på att hon är van vid att få uttrycka sig lite som hon vill och förväntas FÅ det.

Jag sympatiserar inte med Max och Belinda åsiktsmässigt men jag reagerar på att pendeln slår över och gör dom "fel". I Updejt blev det också tydligt; ser de ner på allt prat om s*x så får de väl göra det!!
Citera
2026-10-04, 12:18
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Du projicerar.

Mäns normalfördelningskurva när det kommer till intelligens är plattare än kvinnors. Nästan alla kvinnor är ganska lika och befinner sig nära mitten av kurvan medan det finns en mycket större varians hos män.
Lågintelligenta män som du ser upp till kvinnor för i princip alla kvinnor du träffar på är smartare och mer kapabla än du. Du tycker kvinnor är ett fantastiskt mysterium som du aldrig riktigt kommer förstå dig på.
Högintelligenta män som jag har i princip aldrig träffat på en kvinna som är lika intelligent som en och det finns inget mysterium överhuvudtaget utan det är ganska självklart hur kvinnor och män fungerar.

Allt jag skrivit är bara sanning, men många kan inte hantera sanningen, de har byggt upp en fantasivärld och blir arga när någon som Urban rubbar på den, för om de har fel skulle det betyda att de haft fel i x antal decennier av sitt liv och det är svårt för många att hantera.

Haha jag är kvinna! Men bra försök.
Citera
2026-10-04, 12:22
Medlem
Citat:
Hon ville bara provocera.

Men det finns en nyfikenhet från hennes sida. En nyfikenhet i att fatta hur Urban och Max tänker. Det är rätt tydligt.
Citera
2026-10-04, 12:22
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Yasmin borde lugna ner sig. Detta passar inte vid middagen.

Nä, Yasmin är en mobbare. Tyckte hon verkade skön de första avsnitten men hon har djupdykt i mina ögon. Får en falsk vibb av henne.

Sen är hon sjukt ful när hon skrattar (vilket jag inte direkt reflekterat över innan så det har kanske mer att göra med den personlighet hon nu visar upp än med det estetiska)
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-10-04 kl. 12:28.
Citera
2026-10-04, 12:23
Medlem
picapicans avatar
Hur mycket fillers har tanta-bruden tryckt in i läpparna? Sjukt skum människa. Rasmus verkar härlig.
Citera
2026-10-04, 12:28
Medlem
tyckte lite synd om max som blev "attackerad" av yasmin vid middagen. lite intressant det där med att max och belinda inte sagt att de är kära i varandra, de verkar ju så nöjda med sin match så vad är då problemet?
gillade för övrigt inzoomningarna på max ansikte när urban pratade, är nog många som kan känna igen sig i hans reaktion haha. ("vad pratar snubben om"). ja känns som att alla par är på nån sorts mittemellan-stadie. blir det bara sara och vad han nu heter kvar till slut måntro. och kanske "robot-paren" också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in