2026-09-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingWorked
Jag säger det igen till er som faktiskt drabbas på riktigt. Era mobiler är hackade, och människor organiseras för att utsätta er för systematiska kränkningar som bara trappas upp.

​Jag tänker inte gå in på alla detaljer, men det rör sig om handlingar personer med paranoida föreställningar brukar paranoida om. Syftet är att ingen ska tro på er när ni söker hjälp.

​En publik följer era resor till akuten, polisen, där vänner, familj och samhälle slutar lyssna. Målet är att bryta ner er bit för bit tills det inte finns något kvar och ni ger upp.

​Det är det som är hela den här sjuka showen handlar om, att pressa er så långt att ni tar livet av er. Men gör inte det. Ni förtjänar att leva.

/A

Jo telefonen är avlyssnad minns en gång för 4 år sedan posten hade skickat tillbaka en grej innan jag hade hunnit hämta ut den. När jag ringde till men far och berättade om denna händelse så var det som om någon skrattade i bakgrunden under hela telefonsamtalet. Jag försökte göra en polisanmälan om att det verkar som någon avlyssnar mina samtal och jag frågade om dom kunde ta reda på vem som kan ligga bakom men ingenting gjordes fick bara en rapport tillbaka cirka 6 månader senare att ingen utredning hade gjorts.

Hur är det med sådana där appar då som ska vara krypterade end to end? Så att ingen ska kunna lyssna av samtalet!?

Har inte haft problem med att någon skrattar när jag började använda appar istället men förmodligen så kan dom nog avlyssna dem ochså om dom hackar sig in i telefonen.

Senaste vecka hade dom hackat sig in i telefonen och ändrat på sim kortets lösenord så jo det verkar nog som det är så som du säger tyvärr
Senast redigerad av Anders43J 2026-09-27 kl. 20:52.
Citera
2026-09-27, 21:22
Medlem
RiktigTIs avatar
Jag har gått igenom två längre intervjuer som jag tycker är relevanta för diskussionen här, framför allt eftersom de berör övervakning, kartläggning, återkommande myndighetskontakter, social exkludering och hur en person kan uppleva att flera separata institutionella åtgärder tillsammans bildar ett större mönster.

Video 1:
https://youtu.be/NAVcoVo2usw

I den första intervjun berättar Arne Weinz om vad han själv uppfattar som en eskalerande förföljelse från polis och möjligen Säpo. Han beskriver bland annat återkommande kontroller på Arlanda, att polis dykt upp vid gaten, att han och hans familj stoppats i bil flera gånger och att poliser enligt honom tycks känna till vem han är redan innan kontakten sker. Han tolkar detta som att någon form av säkerhetsklassning eller flaggning kan finnas i systemen.

Han kopplar också detta till återkommande kommentarer på nätet där han uppmanas att “hålla käften”, och spekulerar i att hans politiska verksamhet, Ukraina-frågor, böcker eller andra kontroversiella ämnen kan vara orsaken. Samtidigt säger han själv att han inte vet exakt vad som ligger bakom. Det som är särskilt intressant ur GS-perspektiv är inte att hans slutsats om Säpo automatiskt måste vara korrekt, utan själva strukturen han beskriver:

återkommande kontroller → upplevelse av flaggning → myndigheter på flera platser känner till personen → familjen dras in → personen börjar försöka förstå varför

Han säger också uttryckligen att ju längre detta pågår, desto mer paranoid blir man. Det är en viktig punkt, eftersom långvarig och svårförklarlig kontroll eller övervakning i sig kan påverka hur en person börjar tolka omgivningen. Intervjun går senare över i betydligt mer spekulativa påståenden om olika dödsfall. Där är både Arne och intervjuaren tydliga med att det handlar om misstankar och inte bevisade kopplingar. Det är viktigt att hålla isär från de konkreta saker han säger sig själv ha upplevt.

Video 2:
https://youtu.be/gr0JV_6Ozu8

Den andra intervjun med Arne Weinz handlar mer om kartläggning och social kontroll på gruppnivå. Där diskuteras polisens uppmaningar till allmänheten att lämna information om nationalistiska/högerextrema grupper som hyr lokaler under andra förevändningar. Intervjudeltagarna beskriver det som ett slags angiverisystem och uttrycker oro för att informella civila nätverk används för att kartlägga människors åsikter och aktiviteter. De tar också upp andra former av social exkludering:
  • personer eller organisationer som nekas lokaler,
  • bankkonton som avslutas,
  • medier och journalister som upplever sig kartlagda eller motarbetade,
  • organisationer som kontaktar lokaluthyrare för att få bokningar avbokade,
  • och en bredare oro för att politiskt eller socialt “oönskade” personer gradvis kan stängas ute från normala samhällsfunktioner.

Återigen behöver man inte acceptera alla deras politiska slutsatser för att se den principiella frågan. Det finns en tydlig möjlig mekanism här:

negativ klassificering → informationsinsamling → civila/institutioner informeras → personen eller gruppen behandlas annorlunda → social och ekonomisk exkludering

Och det är just där jag tycker kopplingen till GS-diskussionen blir intressant. Många tänker sig GS som att någon måste stå bakom varje bil, varje granne och varje enskild händelse. Men en betydligt mer plausibel modell är att information och etiketter kan spridas genom redan existerande institutionella och sociala nätverk. Då behöver inte alla känna till samma “program”.

En lokaluthyrare får höra en sak.
En arbetsgivare får höra något annat.
En polis ser en flaggning.
En bank gör en riskbedömning.
En granne eller privatperson får höra att någon är “farlig”, “instabil” eller “under observation”.
Ingen behöver se hela bilden.

Det är så compartmentalization och plausible deniability kan fungera i praktiken. Det är också därför sådana system, om de missbrukas, kan bli extremt svåra att bevisa från targetens perspektiv. Varje enskild handling kan ha en legitim förklaring, samtidigt som den sammantagna effekten blir:

kartläggning → isolering → stress → reaktion → reaktionen används som ytterligare bekräftelse på den ursprungliga etiketten

Jag tycker därför att de här två videorna är intressanta att se tillsammans. Den första handlar främst om en individs upplevelse av återkommande myndighetskontroller och möjlig flaggning. Den andra handlar om hur civila, organisationer, lokaler, banker, medier och myndigheter kan bli delar av bredare kartläggning och social exkludering. Det betyder inte att videorna bevisar ett svenskt GS-program. Men de visar varför frågan om GS inte bara bör reduceras till “någon tror att grannen följer efter honom”.

Den mer intressanta frågan är: Vad händer när en person först klassificeras som ett problem och denna klassificering sedan börjar påverka hur flera, till synes oberoende, människor och institutioner behandlar personen? Det är där gränsen mellan legitim säkerhetsverksamhet, social kontroll, psykologisk press och potentiellt missbruk blir riktigt intressant...
Senast redigerad av RiktigTI 2026-09-27 kl. 21:25.
Citera
2026-09-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Der beror ju på vad du menar med att "sätta fast".

I en rättsstat innebär det polis, åklagare, åtal, rättegång, bevisprövning och dom. Men jag gissar att du inte har tillräckligt för att göra en vettig polisanmälan och ännu mindre för att en åklagare ska väcka åtal.

Det andra alternativet är att du är en tokig rättshaverist som postar förvirrade bilder och namn på ett ökänt internetforum där vem som helst kan skriva vilken skit som helst.

Vad tror du att du åstadkommer med en post där du name-droppar "Sara Eriksson"? Tror du seriöst att det kommer leda till något?

Vad du egentligen borde göra är att lyssna på råd från friska människor. Att försöka får stöd och hjälp från dårarna i den här tråden är inte en framkomlig väg.

Ojoj, buuuhuuu, stackars lilla Willy, var det fel grammatik nu igen.
Du förstår ju uppenbarligen inte vad du tittar på och syftet. Det fungerar utmärkt för det jag har det till.
Vem bryr sig om vad du tycker? Ingen. Är du ens en människa. En grisig bot, skulle jag säga.
Citera
2026-09-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
... Du förstår ju uppenbarligen inte vad du tittar på och syftet. Det fungerar utmärkt för det jag har det till. ...

Vad är "det", vad har du det till och på vilket sätt fungerar det utmärkt?
Citera
2026-09-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Jag har gått igenom två längre intervjuer som jag tycker är relevanta för diskussionen här, framför allt eftersom de berör övervakning, kartläggning, återkommande myndighetskontakter, social exkludering och hur en person kan uppleva att flera separata institutionella åtgärder tillsammans bildar ett större mönster.

Video 1:
https://youtu.be/NAVcoVo2usw

I den första intervjun berättar Arne Weinz om vad han själv uppfattar som en eskalerande förföljelse från polis och möjligen Säpo. Han beskriver bland annat återkommande kontroller på Arlanda, att polis dykt upp vid gaten, att han och hans familj stoppats i bil flera gånger och att poliser enligt honom tycks känna till vem han är redan innan kontakten sker. Han tolkar detta som att någon form av säkerhetsklassning eller flaggning kan finnas i systemen.

Han kopplar också detta till återkommande kommentarer på nätet där han uppmanas att “hålla käften”, och spekulerar i att hans politiska verksamhet, Ukraina-frågor, böcker eller andra kontroversiella ämnen kan vara orsaken. Samtidigt säger han själv att han inte vet exakt vad som ligger bakom. Det som är särskilt intressant ur GS-perspektiv är inte att hans slutsats om Säpo automatiskt måste vara korrekt, utan själva strukturen han beskriver:

återkommande kontroller → upplevelse av flaggning → myndigheter på flera platser känner till personen → familjen dras in → personen börjar försöka förstå varför

Han säger också uttryckligen att ju längre detta pågår, desto mer paranoid blir man. Det är en viktig punkt, eftersom långvarig och svårförklarlig kontroll eller övervakning i sig kan påverka hur en person börjar tolka omgivningen. Intervjun går senare över i betydligt mer spekulativa påståenden om olika dödsfall. Där är både Arne och intervjuaren tydliga med att det handlar om misstankar och inte bevisade kopplingar. Det är viktigt att hålla isär från de konkreta saker han säger sig själv ha upplevt.

Video 2:
https://youtu.be/gr0JV_6Ozu8

Den andra intervjun med Arne Weinz handlar mer om kartläggning och social kontroll på gruppnivå. Där diskuteras polisens uppmaningar till allmänheten att lämna information om nationalistiska/högerextrema grupper som hyr lokaler under andra förevändningar. Intervjudeltagarna beskriver det som ett slags angiverisystem och uttrycker oro för att informella civila nätverk används för att kartlägga människors åsikter och aktiviteter. De tar också upp andra former av social exkludering:
  • personer eller organisationer som nekas lokaler,
  • bankkonton som avslutas,
  • medier och journalister som upplever sig kartlagda eller motarbetade,
  • organisationer som kontaktar lokaluthyrare för att få bokningar avbokade,
  • och en bredare oro för att politiskt eller socialt “oönskade” personer gradvis kan stängas ute från normala samhällsfunktioner.

Återigen behöver man inte acceptera alla deras politiska slutsatser för att se den principiella frågan. Det finns en tydlig möjlig mekanism här:

negativ klassificering → informationsinsamling → civila/institutioner informeras → personen eller gruppen behandlas annorlunda → social och ekonomisk exkludering

Och det är just där jag tycker kopplingen till GS-diskussionen blir intressant. Många tänker sig GS som att någon måste stå bakom varje bil, varje granne och varje enskild händelse. Men en betydligt mer plausibel modell är att information och etiketter kan spridas genom redan existerande institutionella och sociala nätverk. Då behöver inte alla känna till samma “program”.

En lokaluthyrare får höra en sak.
En arbetsgivare får höra något annat.
En polis ser en flaggning.
En bank gör en riskbedömning.
En granne eller privatperson får höra att någon är “farlig”, “instabil” eller “under observation”.
Ingen behöver se hela bilden.

Det är så compartmentalization och plausible deniability kan fungera i praktiken. Det är också därför sådana system, om de missbrukas, kan bli extremt svåra att bevisa från targetens perspektiv. Varje enskild handling kan ha en legitim förklaring, samtidigt som den sammantagna effekten blir:

kartläggning → isolering → stress → reaktion → reaktionen används som ytterligare bekräftelse på den ursprungliga etiketten

Jag tycker därför att de här två videorna är intressanta att se tillsammans. Den första handlar främst om en individs upplevelse av återkommande myndighetskontroller och möjlig flaggning. Den andra handlar om hur civila, organisationer, lokaler, banker, medier och myndigheter kan bli delar av bredare kartläggning och social exkludering. Det betyder inte att videorna bevisar ett svenskt GS-program. Men de visar varför frågan om GS inte bara bör reduceras till “någon tror att grannen följer efter honom”.

Den mer intressanta frågan är: Vad händer när en person först klassificeras som ett problem och denna klassificering sedan börjar påverka hur flera, till synes oberoende, människor och institutioner behandlar personen? Det är där gränsen mellan legitim säkerhetsverksamhet, social kontroll, psykologisk press och potentiellt missbruk blir riktigt intressant...

Mina stalkers i SL fick också stalkers och de försvann. Nu är det bara wt, judehatare, kriminella, adhd, pundare och tokkärringar och deras ”Polismyndigheten” i närområdet som är kvar.

Senast jag såg en gatustalker var 9 juli. En asiat, typ korean, man, runt 30 år som stod på perrongen i Norra Ulvsunda och tog kort på mig, ”klick”, och flinade stalkerflinet.

Tog samma tåg, höll på med mobilen och slutade flina och blev helt blek. Försvann snabbt sen.
Jag borde ta kort på dem, eller använda sprayen på dem direkt.
Röda stalkers och ingen kan veta vad de gjort men alla vet ”en tjuv eller våldtäktsman, bäst att akta sig”. Det är lagom.

De lurar väl ständigt med nya stalkers för att upprätthålla trakasserierna. Svinen som sitter och uppviglar och förstör andra människors liv.
Den där korrupta polisen lär bli av med jobbet. Ajjabajja för dataintrång och umgås och hjälpa extremisterna, pundarna, begå brott.

Jag har inga problem med banken eller myndigheter. Bara med kriminella pervon, stalkers av alla sorter.
Psykfall med vanföreställningar som är besatta av mig. Dem vill jag möta i en rättssal.
Djur med sina skötare. ”Vi har inte gjort något” grinar de. Nähä, vem har gjort det då. De tror de kommer undan, men de har grävt en grop åt sig själva.

Ska kolla de där intervjuerna. Det larvigast med de här är de där små bilarna i olika färger 🤣🤣🤣
Stalkarna utger sig för att vara oss, mobboffren, och skriver inlägg om det. De skriver om sig själva. Bara luft i de där, som en barnslig fantasi de lever ut.

Vilken misslyckad investering, massa småbilar och gasa runt i som trakasseri.
De här lägenheterna de fyller med missanpassade individer de måste passa dygnet runt, går att sälja, men bilarna…Dödssucken.
Hade varit billigare att köpa ut mig.

Stay behind tomtarna, vi ses i rätten.
Citera
2026-09-28, 21:27
Medlem
Här har vi en vänsteraktivist som verkar ha blivit stalkad av sin våldsamma grupp.

Iris Jakobsson här som själva facistorga isationen AFA, som hon tillhörde innan hon såg hur farliga de var, beskriver henne:
https://antifa.st/2026/06/28/afa-malmo-iris-jakobsson-sapo-informator/

Sen verkar hon ha hamnat ur askan i elden när hon blev sviken av samhället som hon trodde hon hjälpte, med livet som insats:
(FB) Anna, 31: Därför blev jag Säpo-informatör i den autonoma vänstern

Nu är hon borta. De stalkar bort människor, samma som här, men jag är kvar och jag har aldrig varit med i någon av dessa facistiska grupper.
Men mobben som förstör mitt liv, stalkarna, har framställt mig så.

Det är ju de som ska bort, de här som tar sig in på myndigheter och stjäl information om någon de utsett som fiende.
UTSETT.
Att det var vänsterfacister som låg bakom min stalking var rätt tydligt från början.
Men när de köpte lägenheter och satte in de här högerhatarna från socialtjänsten och kriminalvården så blev det inte lika självklart längre.
Sen erkände de själva att de ”pratat” med mig på bilprovningen, och det var bara EXPO som gjorde. Det sa en av vårdbolagsmännen som ska driva bort mig härifrån, ”Inga judar” säger de, till en AfS som är brukare.

”Polismyndigheten” är några pundare, 2 ev poliser, som utnyttjar en brukare som är helt i händerna på vårdbolaget som vill åt min Br, men inte köpa ut mig. Inte betala, för det gör de aldrig.

De är gränslösa brottslingar, tog sig hit samtidigt 2020, och vill bara ha fritt utrymme att langa kokain.
Göra pengar och självmedicinerar sin grova ADHD.
BARA.
De är beredda att döda för det.
Kolla Iris berättelse.
Själv har jag absolut inget med några kriminella att göra. Går inte ens ut i trapphuset när de är där.
Tråkigt att de valde det här området.
Citera
2026-09-28, 21:39
Medlem
Citat:
Men det är en fullständigt sinnessjuk show, gott folk. Ni som faktiskt blir utsatta på riktigt, sen är det ju många som har paranoida föreställningar även om de är just sådana personer som de här asen till människor riktar in sig på.

Jag misstänker att människor sitter och bettar på vad som händer, och att pengar på något sätt dras in genom att folk exempelvis satsar på hur länge en person orkar stå ut innan den bryter ihop eller ”stämplar ut”. Eller att folk betalar för att offren ska bli utsatta för diverse sjuka saker. Och sedan sitter det en publik och följer allt genom exempelvis den kapade smartphonen. Det är en helt totalt sinnesrubbat, men det kan vara en del av hur verksamheten finansieras.

Det kanske finns någon form av prenumerationsavgift för att få tillgång till showen. Jag vet inte. Men hela upplägget jag beskriver bygger på samma sak: att en annan människas lidande förvandlas till underhållning för en publik.

Det är fullständigt oacceptabelt.

/A

Det är klart det är. Oacceptabelt.
Men iallafall jag vet vilka många av deltagarna är. Så var är rättsinstansen?

Var är media, varför tar polisen inte emot ljudinspelningar som bevis men hänvisar till kontoren för anmälningar, som hänvisar till ”skicka”.
”Det där måste du skicka”.
Ett brottsoffer kan inte anmäla ett brott för polisen vägarna ta emot anmälan?

Det där är allvarlig bullshit för att förstöra en administration och förtroendet för densamma.
Citera
2026-09-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders43J
Gang stalking nätverket verkar inte ha brist på tid eller pengar när dom köper lägenheter ovanför var jag bor bara för att kunna iaktta och fortsätta med sitt allmänt skumma beteende. Alla andra lägenheter i huset har varit väldigt svår sålda förutom lägenheten ovanför var jag bor för den såldes nästan genast de annonserade ut den jag förstod nästan direkt att det var det här nätverket som hade köpt lägenheten.

Jag menar man ser dem knappt eller hör inte att dom går in eller ut ur lägenheten precis som nå jävla spöken men man kan höra när dom går runt i lägenheten och belysningen är alltid släckt förutom på kvällen när dom kan ha väldigt svag belysning i ena rummet som dom försöker dölja med att ha fördragna gardiner.

Finns mycket med det här programmet som måste kosta otroligt mycket till exempel att köra runt en targeted individual med röda och vita bilar.

Jag menar dom höll på med det där i väldigt många år kan hända att det är nå psykologisk grej men sjukt att någon håller på med sånt där och att det får väldigt mycket finansiering.

De har väl slutat med det där med pensionärerna småbilarna nu?
Haha, gamla gubbar som gasar som fan, och det måste ha kostat dem mycket, den här galna ”skrämselåtgärden”.
Nästa gång filmar vi när de fräser förbi 🚗 Syftet är ändå att vi ska bli rädda.
En av mina som kom hit 2020, den ökända som de tagit hit och som suttit i fängelse 10 mån för sina vidriga brott mot kvinnor och som de pekade ut mig för körde upp i mötande körfält när jag körde hem.
Han gav sig. Men han försökte skrämma och tvinga mig av vägen, den här fsg, som han kallas i kriminalvården.
Den som bor här sedan 2020, men är skriven på sin hyreslägenhet i Grimsta, som alla andra behöver.

Det är så snett att kriminella ska behandlas så här ”gräddfilsaktigt” och vi brottsoffer ska betala med allt vi har. Vår trygghet och framtid.
De har förstört min framtid. De här brukarna som ”några” styrelsemedlemmar i den brf jag köpte min Br i 2012 tog reglerna i i egna händer och startade ett HVB i, tog in hatare och extremister och pekade ut mig som någon som ”skulle bort”.
”Styrelsen vill ha bort dig” skriker den här skrämmande personen de pekar ut mig för.
Gång på gång. ”Styrelsen vill ha bort dig” ”ingen vill ha dig här” osv.
Klassisk Gangstalking. Vilken skam, tycker de inte det själva 🤣🤭
Citera
2026-09-29, 20:56
Medlem
Citat:
De har väl slutat med det där med pensionärerna småbilarna nu?
Haha, gamla gubbar som gasar som fan, och det måste ha kostat dem mycket, den här galna ”skrämselåtgärden”.
Nästa gång filmar vi när de fräser förbi 🚗 Syftet är ändå att vi ska bli rädda.
En av mina som kom hit 2020, den ökända som de tagit hit och som suttit i fängelse 10 mån för sina vidriga brott mot kvinnor och som de pekade ut mig för körde upp i mötande körfält när jag körde hem.
Han gav sig. Men han försökte skrämma och tvinga mig av vägen, den här fsg, som han kallas i kriminalvården.
Den som bor här sedan 2020, men är skriven på sin hyreslägenhet i Grimsta, som alla andra behöver.

Det är så snett att kriminella ska behandlas så här ”gräddfilsaktigt” och vi brottsoffer ska betala med allt vi har. Vår trygghet och framtid.
De har förstört min framtid. De här brukarna som ”några” styrelsemedlemmar i den brf jag köpte min Br i 2012 tog reglerna i i egna händer och startade ett HVB i, tog in hatare och extremister och pekade ut mig som någon som ”skulle bort”.
”Styrelsen vill ha bort dig” skriker den här skrämmande personen de pekar ut mig för.
Gång på gång. ”Styrelsen vill ha bort dig” ”ingen vill ha dig här” osv.
Klassisk Gangstalking. Vilken skam, tycker de inte det själva 🤣🤭

Men frågan är varför dom har blivit så desperata att dom köper en hel fucking lägenhet för att övervaka mig? Måste vara så att dom verkligen är desperat efter information kan ochså hända att dom använder lägenheten för att lägga insekter via ventilationen har nämligen haft ovanligt många insekter i min lägenhet de senaste veckorna och det började när dom började vara i lägenheten som dom har köpt dygnet runt förut har dom bara varit där några timmar dagtid.
Citera
2026-10-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders43J
Men frågan är varför dom har blivit så desperata att dom köper en hel fucking lägenhet för att övervaka mig? Måste vara så att dom verkligen är desperat efter information kan ochså hända att dom använder lägenheten för att lägga insekter via ventilationen har nämligen haft ovanligt många insekter i min lägenhet de senaste veckorna och det började när dom började vara i lägenheten som dom har köpt dygnet runt förut har dom bara varit där några timmar dagtid.

Bor du på typ ”Hotell” där Soc kan köpa in sig eller hänvisa hemlösa till?

Frågar för du skriver ”köpt dygnet runt förut har dom bara varit där några timmar dagtid.”
Citera
2026-10-01, 15:36
Medlem
Citat:
Precis. Men nu kan vi sluta spekulera om vilka det är och varför. Jag vet vilka det är, och jag kommer inte att gå in på vilka. Jag vet vad jag har varit med om och vad jag har sett.

Det här är den verksamhet som bedrivs i Sverige av dem. Det är en show, och många av de inblandade ser sig själva som någon form av samhällets beskyddare. Jag har svårt att förstå hur något sådant kan pågå utan att våra underrättelsetjänster har slagit ner på det.

Offren behandlas som försökskaniner. Det kan finnas hjälpinsatser längs vägen, men huvudsyftet är att driva offret in i en psykisk kris och sedan ha något att följa och livestreama. Det finns säkert människor som själva tror att de gör något gott, men majoriteten är enligt mig där för att roa sig på bekostnad av människor som redan mår psykiskt dåligt och som bryts ner bit för bit.

Jag är också övertygad om att det här är större än vad man först kan föreställa sig och att även helt vanliga människor kan vara involverade. Det här är ett slutet nätverk och en sluten show där endast utvalda personer får ta del av det. Därför kommer vi heller aldrig att hitta någon öppen dokumentation om själva verksamheten på nätet.

Så nu kan vi sluta spekulera om vad allt handlar om och i stället fokusera på hur vi kan hitta konkreta bevis. Det mest konkreta vi kan leta efter är artefakter eller andra spår som kan visa att en enhet faktiskt har komprometterats.

Jag rekommenderar därför att ni testar iVerify och gör en analys av enheten. Det kostar bara runt 12 kronor, så det kan åtminstone vara värt att prova och se om något upptäcks.

Tänk dock på att avancerad spyware kan vara svår att upptäcka och att avsaknad av en detektion inte automatiskt betyder att enheten är ren. iVerify analyserar bland annat diagnostikdata, crash logs, unified logs, processmetadata och andra systemartefakter. Verktyget använder både kända indikatorer och mer heuristiska/anomalibaserade metoder för att identifiera mönster som kan vara förknippade med attacker.

Om en infektion har försökt radera eller dölja sina spår kan det därför vara svårt att hitta något i efterhand. Men det betyder inte att man ska låta bli att leta. Kör analysen och se om den hittar något och om den gör det, spara resultatet och de relevanta artefakterna så att de kan undersökas vidare.

Det viktiga nu är att försöka gå från misstankar till sådant som faktiskt går att dokumentera och verifiera.

/A

Vill du kolla mina enheter, varsågod.
Här finns allt digitalt, det finns DNA från inbrotten de gjort och alla gånger stalkare stoppat sin fingrar i min brevlåda i syfte att hindra mig från att kunna lämna min Br, det finns DNA från urin på min bil, det finns massor. De blåser ballonger och fixar allt.
Allt finns. De är här, fysiskt också.
Bara att kartlägga dem och grotta ner sig i vilka as som styr de här extremisterna.
Citera
2026-10-02, 13:46
Medlem
Citat:
Bor du på typ ”Hotell” där Soc kan köpa in sig eller hänvisa hemlösa till?

Frågar för du skriver ”köpt dygnet runt förut har dom bara varit där några timmar dagtid.”

Grejen är att ingen i huset tycks veta vem eller vilka som bor där, ibland är det en blond kvinna ibland är det en tjej som har en hoodie med satanistiska symboler upp och nedvänt kors och sådant ibland en konstig man.

Jag frågade grannen och han tyckte det var väldigt konstigt han trodde att det förmodligen var frågan om en religiös sekt. Innan någon flyttade in där så renoverade dom lägenheten i två år och då var det en naken man som sprang runt där.

Men grejen är att dom tycks följa exakt samma mönster som det där konstiga företaget som var där förut nästan aldrig någon belysning på I lägenheten fördragna gardiner när dom är där och så är det någon som går med högklackade skor där i en lägenhet och fördragna gardiner eller ingen belysning.

Tycks vara så att dom vill att jag ska tro att ingen är där och att det typ bara spökar där eller något i den stilen.

Vem fan går runt med högklackade skor i lägenheten verkar inte vara normalt beteende!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in