2026-09-25, 21:31
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Om något ens i närheten av den modell vi diskuterar faktiskt kan bevisas handlar det inte bara om ”omoralisk behandling”. Flera svenska brott och grundläggande rättigheter kan potentiellt aktualiseras samtidigt, beroende på exakt vad som gjorts och av vem.

I svensk rätt kan exempelvis följande bli relevanta:
  • Olaga förföljelse – upprepade brottsliga gärningar som tillsammans utgör en systematisk förföljelse. Brottskatalogen omfattar numera bland annat ofredande, psykiskt våld, olaga hot, kränkande fotografering, integritetsintrång, förtal och skadegörelse.
  • Psykiskt våld – sedan 2026 omfattar brottsbalken upprepade kränkningar, otillbörliga hot/tvång och otillbörlig övervakning som sammantaget är ägnade att allvarligt skada en persons självkänsla. Även varaktig otillbörlig övervakning kan omfattas.
  • Ofredande – störande kontakter eller annat hänsynslöst agerande som kännbart kränker någons frid.
  • Dataintrång – olovlig åtkomst till eller manipulation av digital information, exempelvis en komprometterad telefon eller konto.
  • Olovlig avlyssning, brytande av telehemlighet och kränkande fotografering kan bli aktuella vid dold avlyssning, åtkomst till privata meddelanden eller hemlig fotografering i privata utrymmen.
  • Förtal kan aktualiseras om falska eller skadliga uppgifter sprids för att förstöra någons anseende, och skadegörelse om egendom saboteras. Dessa brott kan dessutom ingå i olaga förföljelse.

Om det dessutom faktiskt skulle handla om psykologiska experiment eller forskning på människor blir etikfrågan ännu allvarligare. Etikprövningslagen finns uttryckligen för att skydda människan och människovärdet, och forskning får bara godkännas om riskerna för hälsa, säkerhet och personlig integritet kan motiveras av det vetenskapliga värdet.

Sedan finns rättighetsnivån.. Artikel 8 i Europakonventionen skyddar privatliv, familjeliv, hem och korrespondens. Svensk grundlag skyddar dessutom individen mot betydande integritetsintrång från det allmänna genom hemlig övervakning eller kartläggning utan samtycke. Vid mycket allvarlig psykisk eller fysisk behandling kan även artikel 3 – förbudet mot omänsklig eller förnedrande behandling bli relevant, även om tröskeln där är hög. Om staten själv är inblandad, eller under vissa förutsättningar underlåter att skydda människor mot allvarliga övergrepp från privata aktörer, blir människorättsperspektivet ännu tydligare. Och om någon skulle riktas in just därför att personen har psykisk sjukdom eller funktionsnedsättning blir dessutom diskriminerings- och funktionsrättsperspektivet centralt.

Det viktiga är därför: en psykiatrisk diagnos upphäver inte någon av dessa rättigheter.

En person får inte lagligen göras till försöksobjekt, övervakas utan rättsligt stöd, provoceras, förföljas, hackas, förtalas eller utsättas för systematisk psykisk nedbrytning bara därför att någon annan anser att personen är ”farlig”, ”avvikande” eller psykiskt sjuk. Om någon faktiskt utgör en risk finns lagliga processer för det. Hemlig bestraffning, social engineering och psykologisk destabilisering utan rättslig prövning är något helt annat.
Ja, du… jag trodde faktiskt inte att människor kunde vara så här sjuka, inte ens personer som dessa. Men det var tydligen mycket man inte visste. Synd bara att man behövde hamna i psykiska kollapser gång på gång...

Allt som gjordes mot mig var noggrant uträknat. De visste exakt vad de gjorde redan från början.

Jag är övertygad om att många andra har utsatts för samma sak, och att människor fortfarande utsätts för det just nu.

Det här är en organiserad verksamhet som bedrivs i Sverige. Och om det är så omfattande som jag tror är det något fullständigt sinnessjukt.

Men det är en show och vi kan skrika att miljoner lagbrott begås men det kommer inte hjälpa någonting.

/A
Citera
2026-09-26, 09:00
Medlem
NothingWorkeds avatar
Jag säger det igen till er som faktiskt drabbas på riktigt. Era mobiler är hackade, och människor organiseras för att utsätta er för systematiska kränkningar som bara trappas upp.

​Jag tänker inte gå in på alla detaljer, men det rör sig om handlingar personer med paranoida föreställningar brukar paranoida om. Syftet är att ingen ska tro på er när ni söker hjälp.

​En publik följer era resor till akuten, polisen, där vänner, familj och samhälle slutar lyssna. Målet är att bryta ner er bit för bit tills det inte finns något kvar och ni ger upp.

​Det är det som är hela den här sjuka showen handlar om, att pressa er så långt att ni tar livet av er. Men gör inte det. Ni förtjänar att leva.

/A
Citera
2026-09-26, 09:58
Medlem
NyGammmmals avatar
Riktar denna fråga till er som är utsatta här i tråden.

Hur och varför skriver ni inlägg i tråden när ni omöjligen kan veta om jag snart ska gå på mitt skift och vill meddela er om detta eller om jag som en vanlig medmänniska bara undrar hur ni klarar av att inte misstänkliggöra precis all mänsklig kontakt i vardagen?
Citera
2026-09-26, 11:36
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingWorked
Ja, du… jag trodde faktiskt inte att människor kunde vara så här sjuka, inte ens personer som dessa. Men det var tydligen mycket man inte visste. Synd bara att man behövde hamna i psykiska kollapser gång på gång...

Allt som gjordes mot mig var noggrant uträknat. De visste exakt vad de gjorde redan från början.

Jag är övertygad om att många andra har utsatts för samma sak, och att människor fortfarande utsätts för det just nu.

Det här är en organiserad verksamhet som bedrivs i Sverige. Och om det är så omfattande som jag tror är det något fullständigt sinnessjukt.

Men det är en show och vi kan skrika att miljoner lagbrott begås men det kommer inte hjälpa någonting.

/A

Citat:
Jag säger det igen till er som faktiskt drabbas på riktigt. Era mobiler är hackade, och människor organiseras för att utsätta er för systematiska kränkningar som bara trappas upp.

​Jag tänker inte gå in på alla detaljer, men det rör sig om handlingar personer med paranoida föreställningar brukar paranoida om. Syftet är att ingen ska tro på er när ni söker hjälp.

​En publik följer era resor till akuten, polisen, där vänner, familj och samhälle slutar lyssna. Målet är att bryta ner er bit för bit tills det inte finns något kvar och ni ger upp.

​Det är det som är hela den här sjuka showen handlar om, att pressa er så långt att ni tar livet av er. Men gör inte det. Ni förtjänar att leva.

/A

Det sista du skriver är faktiskt det viktigaste: ingen människa ska pressas till självmord, och ingen utsatt ska låta trakasserier eller provokationer vinna på det sättet. Men just därför måste vi skilja mellan det vi kan dokumentera och det vi misstänker om den större strukturen. Om någon medvetet kartlägger en persons psykiska sårbarheter, använder dem för att provocera fram paranoia, rädsla, isolering och sammanbrott och sedan fortsätter trots att personen försämras, då är det inte någon ”show”. Det är psykiskt våld och potentiellt systematisk förföljelse. Den särskilt mörka delen i modellen du beskriver är att en redan sårbar person kan vara lättare både att destabiliseras och att diskrediteras efteråt:

provokation → psykisk försämring → starkare reaktioner → omgivningen slutar tro på personen → ännu större isolering → ytterligare provokation

Det blir nästan ett självförstärkande kontrollsystem....
Citera
2026-09-26, 11:59
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Riktar denna fråga till er som är utsatta här i tråden.

Hur och varför skriver ni inlägg i tråden när ni omöjligen kan veta om jag snart ska gå på mitt skift och vill meddela er om detta eller om jag som en vanlig medmänniska bara undrar hur ni klarar av att inte misstänkliggöra precis all mänsklig kontakt i vardagen?

Bra fråga. Och just därför ska man inte automatiskt utpeka en enskild forumskribent som deltagare i något nätverk. Jag kan inte veta om du är en helt vanlig person som bara tycker att GS-idén är absurd, ett troll som gillar att provocera, eller något annat. Att någon skriver skeptiskt, hånfullt eller provocerande är inte i sig bevis för organiserad medverkan. Det man däremot kan diskutera är beteendet och argumentationen. Om någon systematiskt förlöjligar utsatta, försöker framkalla reaktioner eller reducerar varje konkret uppgift till ”du är paranoid”, då går det att kritisera den kommunikationen utan att påstå att personen är en ”perp”.

Det är en viktig skillnad:
”Du beter dig provocerande och bidrar till stigmatisering”
är inte samma påstående som
”Jag vet att du arbetar för ett GS-nätverk.”

Tvärtom har jag flera gånger argumenterat för att TIs måste vara försiktiga med attribution. Om man börjar tänka att varje skeptiker, granne, bilist eller forumtroll måste vara involverad, då skapar man en teori som inte längre går att testa. Så nej, jag vet inte vad du gör när du lämnar datorn – och jag tänker inte låtsas veta det. Men jag kan fortfarande bemöta det du faktiskt skriver här, precis som du kan bemöta det jag skriver...
Citera
2026-09-26, 12:12
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Det sista du skriver är faktiskt det viktigaste: ingen människa ska pressas till självmord, och ingen utsatt ska låta trakasserier eller provokationer vinna på det sättet. Men just därför måste vi skilja mellan det vi kan dokumentera och det vi misstänker om den större strukturen. Om någon medvetet kartlägger en persons psykiska sårbarheter, använder dem för att provocera fram paranoia, rädsla, isolering och sammanbrott och sedan fortsätter trots att personen försämras, då är det inte någon ”show”. Det är psykiskt våld och potentiellt systematisk förföljelse. Den särskilt mörka delen i modellen du beskriver är att en redan sårbar person kan vara lättare både att destabiliseras och att diskrediteras efteråt:

provokation → psykisk försämring → starkare reaktioner → omgivningen slutar tro på personen → ännu större isolering → ytterligare provokation

Det blir nästan ett självförstärkande kontrollsystem....
Precis. Men nu kan vi sluta spekulera om vilka det är och varför. Jag vet vilka det är, och jag kommer inte att gå in på vilka. Jag vet vad jag har varit med om och vad jag har sett.

Det här är den verksamhet som bedrivs i Sverige av dem. Det är en show, och många av de inblandade ser sig själva som någon form av samhällets beskyddare. Jag har svårt att förstå hur något sådant kan pågå utan att våra underrättelsetjänster har slagit ner på det.

Offren behandlas som försökskaniner. Det kan finnas hjälpinsatser längs vägen, men huvudsyftet är att driva offret in i en psykisk kris och sedan ha något att följa och livestreama. Det finns säkert människor som själva tror att de gör något gott, men majoriteten är enligt mig där för att roa sig på bekostnad av människor som redan mår psykiskt dåligt och som bryts ner bit för bit.

Jag är också övertygad om att det här är större än vad man först kan föreställa sig och att även helt vanliga människor kan vara involverade. Det här är ett slutet nätverk och en sluten show där endast utvalda personer får ta del av det. Därför kommer vi heller aldrig att hitta någon öppen dokumentation om själva verksamheten på nätet.

Så nu kan vi sluta spekulera om vad allt handlar om och i stället fokusera på hur vi kan hitta konkreta bevis. Det mest konkreta vi kan leta efter är artefakter eller andra spår som kan visa att en enhet faktiskt har komprometterats.

Jag rekommenderar därför att ni testar iVerify och gör en analys av enheten. Det kostar bara runt 12 kronor, så det kan åtminstone vara värt att prova och se om något upptäcks.

Tänk dock på att avancerad spyware kan vara svår att upptäcka och att avsaknad av en detektion inte automatiskt betyder att enheten är ren. iVerify analyserar bland annat diagnostikdata, crash logs, unified logs, processmetadata och andra systemartefakter. Verktyget använder både kända indikatorer och mer heuristiska/anomalibaserade metoder för att identifiera mönster som kan vara förknippade med attacker.

Om en infektion har försökt radera eller dölja sina spår kan det därför vara svårt att hitta något i efterhand. Men det betyder inte att man ska låta bli att leta. Kör analysen och se om den hittar något och om den gör det, spara resultatet och de relevanta artefakterna så att de kan undersökas vidare.

Det viktiga nu är att försöka gå från misstankar till sådant som faktiskt går att dokumentera och verifiera.

/A
Citera
2026-09-26, 13:12
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Bra fråga. Och just därför ska man inte automatiskt utpeka en enskild forumskribent som deltagare i något nätverk. Jag kan inte veta om du är en helt vanlig person som bara tycker att GS-idén är absurd, ett troll som gillar att provocera, eller något annat. Att någon skriver skeptiskt, hånfullt eller provocerande är inte i sig bevis för organiserad medverkan. Det man däremot kan diskutera är beteendet och argumentationen. Om någon systematiskt förlöjligar utsatta, försöker framkalla reaktioner eller reducerar varje konkret uppgift till ”du är paranoid”, då går det att kritisera den kommunikationen utan att påstå att personen är en ”perp”.

Det är en viktig skillnad:
”Du beter dig provocerande och bidrar till stigmatisering”
är inte samma påstående som
”Jag vet att du arbetar för ett GS-nätverk.”

Tvärtom har jag flera gånger argumenterat för att TIs måste vara försiktiga med attribution. Om man börjar tänka att varje skeptiker, granne, bilist eller forumtroll måste vara involverad, då skapar man en teori som inte längre går att testa. Så nej, jag vet inte vad du gör när du lämnar datorn – och jag tänker inte låtsas veta det. Men jag kan fortfarande bemöta det du faktiskt skriver här, precis som du kan bemöta det jag skriver...

Blev helt ärligt lite överraskad av ditt svar. Förväntade mig nog att behöva se GS genom dina ögon men hade fel.

Du löser det genom ren logik där GS inte är en faktor varken i ditt svar eller hur du löser det faktiska problemet, imponerande.

Tack för bra svar och ha en fortsatt fin lördag!
Citera
2026-09-26, 16:28
Medlem
Citat:
Men ni som faktiskt utsätts för GS på riktigt, era mobiler har hackats och en publik sitter sedan och följer trakasserierna och era reaktioner live, det är er det handlar om. En jävla show. Sedan tror jag det sitter folk och bettar på saker, som när ni kommer ta livet av er etc, alltså någon totalt sinnesrubbad grej handlar det om.

Anledningen till att just ni har valts ut kan vara att ni söker er till extremt innehåll, klickat in på digitala fällor, fastnat i något avvikande eller helt enkelt har psykiska problem och därför, i deras ögon, anses vara värda noll.

/A

Jag har inte gjort någonting av det där. Det finns inget som du antyder i mitt liv.
Du är en av dem🤬
Du är en sjuk människa. Mentalt handikappad som ger dig på andra.
Bevisa att jag har har gjort de du säger att jag, som offer för stalkare som ska döda mig, har gjort det.
Senast redigerad av notwanted 2026-09-26 kl. 16:37.
Citera
2026-09-26, 16:40
Medlem
Citat:
Precis. Men nu kan vi sluta spekulera om vilka det är och varför. Jag vet vilka det är, och jag kommer inte att gå in på vilka. Jag vet vad jag har varit med om och vad jag har sett.

Det här är den verksamhet som bedrivs i Sverige av dem. Det är en show, och många av de inblandade ser sig själva som någon form av samhällets beskyddare. Jag har svårt att förstå hur något sådant kan pågå utan att våra underrättelsetjänster har slagit ner på det.

Offren behandlas som försökskaniner. Det kan finnas hjälpinsatser längs vägen, men huvudsyftet är att driva offret in i en psykisk kris och sedan ha något att följa och livestreama. Det finns säkert människor som själva tror att de gör något gott, men majoriteten är enligt mig där för att roa sig på bekostnad av människor som redan mår psykiskt dåligt och som bryts ner bit för bit.

Jag är också övertygad om att det här är större än vad man först kan föreställa sig och att även helt vanliga människor kan vara involverade. Det här är ett slutet nätverk och en sluten show där endast utvalda personer får ta del av det. Därför kommer vi heller aldrig att hitta någon öppen dokumentation om själva verksamheten på nätet.

Så nu kan vi sluta spekulera om vad allt handlar om och i stället fokusera på hur vi kan hitta konkreta bevis. Det mest konkreta vi kan leta efter är artefakter eller andra spår som kan visa att en enhet faktiskt har komprometterats.

Jag rekommenderar därför att ni testar iVerify och gör en analys av enheten. Det kostar bara runt 12 kronor, så det kan åtminstone vara värt att prova och se om något upptäcks.

Tänk dock på att avancerad spyware kan vara svår att upptäcka och att avsaknad av en detektion inte automatiskt betyder att enheten är ren. iVerify analyserar bland annat diagnostikdata, crash logs, unified logs, processmetadata och andra systemartefakter. Verktyget använder både kända indikatorer och mer heuristiska/anomalibaserade metoder för att identifiera mönster som kan vara förknippade med attacker.

Om en infektion har försökt radera eller dölja sina spår kan det därför vara svårt att hitta något i efterhand. Men det betyder inte att man ska låta bli att leta. Kör analysen och se om den hittar något och om den gör det, spara resultatet och de relevanta artefakterna så att de kan undersökas vidare.

Det viktiga nu är att försöka gå från misstankar till sådant som faktiskt går att dokumentera och verifiera.

/A

Ok. När vill du ses?
Skicka någon mailadress så kan vi kommunicera.
Citera
2026-09-26, 16:51
Medlem
Citat:
Men ni som faktiskt utsätts för GS på riktigt, era mobiler har hackats och en publik sitter sedan och följer trakasserierna och era reaktioner live, det är er det handlar om. En jävla show. Sedan tror jag det sitter folk och bettar på saker, som när ni kommer ta livet av er etc, alltså någon totalt sinnesrubbad grej handlar det om.

Anledningen till att just ni har valts ut kan vara att ni söker er till extremt innehåll, klickat in på digitala fällor, fastnat i något avvikande eller helt enkelt har psykiska problem och därför, i deras ögon, anses vara värda noll.

/A

Så hur ska vi sätta fast de här?

Jag har namn på många som förföljt mig.
Den sista var en typ korean som skrattade de när han tog kort på mig på perrongen.
Vi klev på tåget och när vi klev av så såg han skräckslagen ut. Svinet.
Citera
2026-09-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Så hur ska vi sätta fast de här?

Jag har namn på många som förföljt mig.
Den sista var en typ korean som skrattade de när han tog kort på mig på perrongen.
Vi klev på tåget och när vi klev av så såg han skräckslagen ut. Svinet.

Ok, vi ska agera som ni. Hänga ut er. Det känns rätt.
Så jag börjar med:
Måste man maska? De har redan hängt ut mig? Personerna. De här nazisterna som driver en kampanj och säger ”inga judar” (Sara Eriksson) ”vi vill inte ha judar” (mi Jonasson) ”våldta henne och kasta ut härifrån” Simonsson.
Rätt grovt det ni satt igång.
Lycka till.
Citera
2026-09-26, 19:33
Medlem
Citat:
Så hur ska vi sätta fast de här? ....

Der beror ju på vad du menar med att "sätta fast".

I en rättsstat innebär det polis, åklagare, åtal, rättegång, bevisprövning och dom. Men jag gissar att du inte har tillräckligt för att göra en vettig polisanmälan och ännu mindre för att en åklagare ska väcka åtal.

Citat:
Ok, vi ska agera som ni. Hänga ut er. Det känns rätt.
Så jag börjar med:
Måste man maska? De har redan hängt ut mig? Personerna. De här nazisterna som driver en kampanj och säger ”inga judar” (Sara Eriksson) ”vi vill inte ha judar” (mi Jonasson) ”våldta henne och kasta ut härifrån” Simonsson.
Rätt grovt det ni satt igång.
Lycka till.

Det andra alternativet är att du är en tokig rättshaverist som postar förvirrade bilder och namn på ett ökänt internetforum där vem som helst kan skriva vilken skit som helst.

Vad tror du att du åstadkommer med en post där du name-droppar "Sara Eriksson"? Tror du seriöst att det kommer leda till något?

Vad du egentligen borde göra är att lyssna på råd från friska människor. Att försöka får stöd och hjälp från dårarna i den här tråden är inte en framkomlig väg.

.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-09-26 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in