2026-10-02, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Dom fick saftigt skadestånd av staten. Mycket mer än pappan som förlorade sin dotter. Tror M är en mästare på att dupera människor och det är väl halleluja-mamman också som skott sig på sin lilla församling.

”skadestånd av staten”? Tror jag vad jag vill. Tror som tidigare talare också att hon hittar på,
Citera
2026-10-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
”skadestånd av staten”? Tror jag vad jag vill. Tror som tidigare talare också att hon hittar på,
Hon fick inte skadestånd och begärde inte det utan hon fick brottskadeersättning från Brottsoffermyndigheten. Jag har läst någonstans att de fick typ 150 000 kr per person så det var mycket pengar de fick. Det var runt 100 personer som fick dela på 11,3 miljoner.
Citera
2026-10-02, 11:17
Avstängd
Det stämmer inte
En annan som jag känner som var där fick betydligt mer men det kanske inte var av staten utan av försäkringsbolag…

Citat:
Ursprungligen postat av Runningformoney
Hon fick inte skadestånd och begärde inte det utan hon fick brottskadeersättning från Brottsoffermyndigheten. Jag har läst någonstans att de fick typ 150 000 kr per person så det var mycket pengar de fick. Det var runt 100 personer som fick dela på 11,3 miljoner.
Citera
2026-10-02, 11:18
Avstängd
Fixa håret i Göteborg är så mkt viktigare än att vara med Tristan…
Man förstår ju nu varför hennes barn blev som de blev.
Ständigt nr 2, 3, 4

1. Utseende
2. Män
3. Nya barn
Citera
2026-10-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Ständigt nr 2, 3, 4

1. Utseende
2. Män
3. Nya barn

Vad är punkt 4? Samt punkt 1 ligger väl dom närmast och deras levebröd enligt dom själv.
Citera
2026-10-02, 14:03
Medlem
Citat:

Reagerade också på det, fixa håret i Göteborg när hon precis skrivit ett blogg inlägg om hennes kamp som föräldrar och Tristan. Man kan aldrig ta den här kvinnan på allvar, tror hon snackar och skriver mycket skit men är mästare på att dupera som någon skrev. Tyvärr verka folk köpa allt med huller och hår!
Citera
2026-10-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Reagerade också på det, fixa håret i Göteborg när hon precis skrivit ett blogg inlägg om hennes kamp som föräldrar och Tristan. Man kan aldrig ta den här kvinnan på allvar, tror hon snackar och skriver mycket skit men är mästare på att dupera som någon skrev. Tyvärr verka folk köpa allt med huller och hår!
Exakt!
Citera
2026-10-02, 17:24
Medlem
Citat:
Det stämmer inte
En annan som jag känner som var där fick betydligt mer men det kanske inte var av staten utan av försäkringsbolag…

Förtydligande: det var 100 personer och det delades ut 11,3 miljoner men alla fick inte samma belopp.
Citera
2026-10-02, 17:59
Medlem
Gällande Maggans två äldsta söner och deras mående - jag vet att jag såg nåt TV-program, eller om det var nån artikel jag läste, för ganska länge sen om Magnus Hedmans missbruk och den perioden i hans liv. Under den perioden var väl sönerna ganska små, och jag har för mig att han själv berättade att pojkarna hade sett och hört och var med om saker barn inte ska behöva vara med om. Det verkar som de var kraftigt försummade. Magdalena kanske gjorde en del för att skydda pojkarna från hans missbruk men man kan nog inte kalla henne för en närvarande mamma, den perioden var väl hon säkert extremt upptagen med sin egen ”karriär”. Minns i alla fall att jag tänkte ”stackars barn” när jag såg det där. Är själv barn till missbrukande förälder så det där påverkade mig ganska starkt.
Citera
2026-10-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caja
Gällande Maggans två äldsta söner och deras mående - jag vet att jag såg nåt TV-program, eller om det var nån artikel jag läste, för ganska länge sen om Magnus Hedmans missbruk och den perioden i hans liv. Under den perioden var väl sönerna ganska små, och jag har för mig att han själv berättade att pojkarna hade sett och hört och var med om saker barn inte ska behöva vara med om. Det verkar som de var kraftigt försummade. Magdalena kanske gjorde en del för att skydda pojkarna från hans missbruk men man kan nog inte kalla henne för en närvarande mamma, den perioden var väl hon säkert extremt upptagen med sin egen ”karriär”. Minns i alla fall att jag tänkte ”stackars barn” när jag såg det där. Är själv barn till missbrukande förälder så det där påverkade mig ganska starkt.

Att Magnus missbrukade och utsatte barnen för massa skit är väl ändå 100% just Magnus ansvar och inte Maggans?
Hon visste väl inte ens hur illa det stod till eftersom de inte bodde ihop och barnen inte nödvändigtvis berättade allt, utav vad som framgått i media, även från Magnus sida. Han själv tar ju på sig skulden för vad han utsatt barnen för och är väl den förälder som varit mest frånvarande så är lite märkligt att Maggan får skulden även för det.
Hon må vara en idiot på många plan men är det någon som ska ha skit för hans missbrukande är det Magnus själv.

Hon har högst troligt varit en dålig förälder på sina sätt men Magnus har garanterat varit sämre.
Han missbrukade fram till Lancelot var 17 och Tristan 14.
Citera
2026-10-02, 21:07
Avstängd
Det har väl ingen sagt heller?

Men som förälder till barn så borde hon reagerat bättre med att be om hjälp. Nej istället var det även då utseende och jaga poser och karlar som gällde.

Hur blåst måste inte Filip vara som skaffar barn igen med en sån kvinna…

Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Att Magnus missbrukade och utsatte barnen för massa skit är väl ändå 100% just Magnus ansvar och inte Maggans?
Hon visste väl inte ens hur illa det stod till eftersom de inte bodde ihop och barnen inte nödvändigtvis berättade allt, utav vad som framgått i media, även från Magnus sida. Han själv tar ju på sig skulden för vad han utsatt barnen för och är väl den förälder som varit mest frånvarande så är lite märkligt att Maggan får skulden även för det.
Hon må vara en idiot på många plan men är det någon som ska ha skit för hans missbrukande är det Magnus själv.

Hon har högst troligt varit en dålig förälder på sina sätt men Magnus har garanterat varit sämre.
Han missbrukade fram till Lancelot var 17 och Tristan 14.
Citera
2026-10-02, 21:43
Medlem
Citat:
Det har väl ingen sagt heller?

Men som förälder till barn så borde hon reagerat bättre med att be om hjälp. Nej istället var det även då utseende och jaga poser och karlar som gällde.

Hur blåst måste inte Filip vara som skaffar barn igen med en sån kvinna…

Fast vilken hjälp skulle de tagit emot som de inte gjort? Uppriktigt fråga alltså.

De har varit på samtal i skolan och bett om hjälp där, kurator, på bup, soc, skickat iväg åtminstone Lancelot till t ex skotska landsbygden för att jobba på någon bondgård, varit ihärdiga med att de ska satsa på deras idrotter istället, båda har varit på behandlingshem väldigt många gånger…
De kom i kontakt med bup redan när första sonen gick bort, Tristan fick därutöver hjälp efter terrordådet.
När de väl är myndiga är det betydligt mycket svårare att tvinga någon till något de inte vill med. Men har inte båda dessutom haft LVU? Och då är det ju en myndighetsfråga.

För många går det tyvärr åt helvete hur mycket hjälp de än får.

Båda två hade ju med all tydlighet kunnat vara bättre föräldrar, speciellt Magnus, men att t ex Lancelot är bipolär rår de ju inte på. Och att det ökar risken för att utveckla missbruk är välkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in