2026-09-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Aha, ok. Då ger jag mig. Hon var där. Jag hade bara ett vagt minne att lejonen kom på plats senare. Men det var en större modell alltså. Tack för klargörandet.

Oavsett vad, så känns det överdrivet i det hon skriver i sin blogg idag. Visst hon mår säkert dåligt av det och Tristan med, men tror inte det är hela sanningen av Tristans mående att det är därför han sitter inne nu. Hade inte han en hyfsad fotbollskarriär innan? Då fixade han väl sitt liv ganska bra. När den tog slut och föräldrarna inte finns där och stödet uteblir, ja vad händer då? Kommer allt ikapp och det kommer till sin spets.
Senast redigerad av simsalabengt 2026-09-30 kl. 13:42.
Citera
2026-09-30, 13:36
Medlem
Ja, nu spelar hon offret i sin blogg och Tristan är en livräddare och Hero. Hur rättfärdigar hon sina två andra söners brott? Självinsikt kräver en viss intelligens, vilket hon tyvärr saknar. Detsamma gäller Hannah.
Citera
2026-09-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrHorst
Ja, nu spelar hon offret i sin blogg och Tristan är en livräddare och Hero. Hur rättfärdigar hon sina två andra söners brott? Självinsikt kräver en viss intelligens, vilket hon tyvärr saknar. Detsamma gäller Hannah.

Exakt! Det kan man undra!
Citera
2026-09-30, 23:24
Medlem
En kommentar på Magdalenas inlägg om Tristan:

30 sep, 17:14

Anonym
Jag läste din självbiografi om hur du som ung mamma blev misshandlad och hur du förlorade din son. Samtidigt har man genom åren kunnat läsa om alla relationer och män som avlöst varandra i ditt liv. Det blir svårt att inte ställa frågor kring detta – särskilt när du samtidigt talar så starkt om Jesus, tro och värderingar, tillsammans med din fantastiska mor som verkar vara godheten själv.
Jag förstår att livet kan ge människor sår som påverkar deras val. Men någonstans måste man också våga ta ansvar för sina egna handlingar och fråga sig om man själv har fört sina barn in i situationer som de inte borde ha behövt bära. Hur mycket kan man egentligen kalibrera fel som förälder innan man måste stanna upp och se sin egen del i det? För mig blir det en ganska svår fråga att få ihop med den starka tro på Jesus som du samtidigt beskriver 🩷
30 sep, 16:53

Magdalenas svarar:

30 sep, 19:49

magdalenagraaf
Jag beskyller mig dagligen för saker jag HADE kunnat gjort annorlunda.
Det jag kan trösta mig med är att jag har försökt mitt bästa.
Jag har inget facit. Det här är ”första gången” för mig med. För oss alla.
Jag har haft två förhållande. Magnus i 10 år. Vi har 2 barn
Filip i 10 år och vi har 2 barn tillsammans
Ja, jag skulle säkert kunna ha gjort bättre, försökt hårdare. Handlat annorlunda
Tror nog att vi alla kan känna så.
Det är lätt att kasta sten och döma sin granne.
Jag tycker att man ska akta sig för det.
Man ska se livet genom ödmjukhet och tacksamhet. Älska och göra sitt yttersta
Det försöker jag göra dagligen. Inte bäst. Men jag försöker

Hmmm men vänta lite nu, var inte hon tillsammans och hade förhållande med Louie, Sasa och sist nu Johan?!

Sedan nämner hon inte ett ord om Tristans belastningsregister, domar och kriminalitet.
Senast redigerad av simsalabengt 2026-09-30 kl. 23:28.
Citera
2026-10-01, 06:38
Medlem
Blogginlägget är fint skrivet men tyvärr inget medlidande ifrån mig . Tristan må vara en fin ”pojke” privat, men i lagens mening är han en man och hans belastningsregister, domar och kriminalitet talar sitt tydliga språk. Dock så dömmer jag inte Tristan för sina handlingar men han borde veta bättre. Sedan var det inte så länge sedan hon själv spred hat och visades ingen medmänsklighet till andra muslimska människor, som kommenterades med just dessa emojis 🤢🤮 på olika instagramkonton, så nja. Barnen i Gaza har nog det värre och deras mammor kämpar också i det tysta precis med den kampen som hon själv beskriver men på ett helt annat plan.
Senast redigerad av simsalabengt 2026-10-01 kl. 06:42.
Citera
2026-10-01, 10:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
En kommentar på Magdalenas inlägg om Tristan:

30 sep, 17:14

Anonym
Jag läste din självbiografi om hur du som ung mamma blev misshandlad och hur du förlorade din son. Samtidigt har man genom åren kunnat läsa om alla relationer och män som avlöst varandra i ditt liv. Det blir svårt att inte ställa frågor kring detta – särskilt när du samtidigt talar så starkt om Jesus, tro och värderingar, tillsammans med din fantastiska mor som verkar vara godheten själv.
Jag förstår att livet kan ge människor sår som påverkar deras val. Men någonstans måste man också våga ta ansvar för sina egna handlingar och fråga sig om man själv har fört sina barn in i situationer som de inte borde ha behövt bära. Hur mycket kan man egentligen kalibrera fel som förälder innan man måste stanna upp och se sin egen del i det? För mig blir det en ganska svår fråga att få ihop med den starka tro på Jesus som du samtidigt beskriver 🩷
30 sep, 16:53

Magdalenas svarar:

30 sep, 19:49

magdalenagraaf
Jag beskyller mig dagligen för saker jag HADE kunnat gjort annorlunda.
Det jag kan trösta mig med är att jag har försökt mitt bästa.
Jag har inget facit. Det här är ”första gången” för mig med. För oss alla.
Jag har haft två förhållande. Magnus i 10 år. Vi har 2 barn
Filip i 10 år och vi har 2 barn tillsammans
Ja, jag skulle säkert kunna ha gjort bättre, försökt hårdare. Handlat annorlunda
Tror nog att vi alla kan känna så.
Det är lätt att kasta sten och döma sin granne.
Jag tycker att man ska akta sig för det.
Man ska se livet genom ödmjukhet och tacksamhet. Älska och göra sitt yttersta
Det försöker jag göra dagligen. Inte bäst. Men jag försöker

Hmmm men vänta lite nu, var inte hon tillsammans och hade förhållande med Louie, Sasa och sist nu Johan?!

Sedan nämner hon inte ett ord om Tristans belastningsregister, domar och kriminalitet.
Man kan inte klandra henne för att ha försökt att göra sitt bästa. Det har hon säkert gjort. Men det räckte inte. Sedan får man ta med Hedmans DNA-pool i kalkylen också. Han är inte heller den skarpaste kniven i lådan och har en historia av eget missbruk. Men om man märker att det går åt helvete med barnen (och det lär de ju ha gjort) och man inte klarar av det, då får man söka hjälp. Det är en enorm skillnad på att säga att "jag gjorde vad jag kunde" och "jag klarade inte av det". Sedan kan man undra hur mycket alla män som kommit och gått har påverkat? Nu är ju barnen vuxna så de får ta sitt eget ansvar. Det var väl någon av systrarna som för inte så länge sedan hade "inbrott" där förövaren stal handväskor för hundratusentals kronor (antagligen kraftigt överdrivet). Stölden anmäldes aldrig eftersom det var rätt uppenbart att det var en närstående som snott väskorna och sålt för en påse ladd.
Citera
2026-10-01, 15:52
Avstängd
Han har mått dåligt innan i sitt liv
Sen en mamma som sprungit runt med olika gubbar och fotat sig i stället för att vara mamma då blir de såhär…

Citat:
Oavsett vad, så känns det överdrivet i det hon skriver i sin blogg idag. Visst hon mår säkert dåligt av det och Tristan med, men tror inte det är hela sanningen av Tristans mående att det är därför han sitter inne nu. Hade inte han en hyfsad fotbollskarriär innan? Då fixade han väl sitt liv ganska bra. När den tog slut och föräldrarna inte finns där och stödet uteblir, ja vad händer då? Kommer allt ikapp och det kommer till sin spets.
Citera
2026-10-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Han har mått dåligt innan i sitt liv
Sen en mamma som sprungit runt med olika gubbar och fotat sig i stället för att vara mamma då blir de såhär…

Aha, så det är egentligen inte Drottninggatan utan obehandlad psykisk ohälsa som har lett till hans beteende, kriminalitet och missbruk?!
Citera
2026-10-01, 16:12
Medlem
Citat:
Man kan inte klandra henne för att ha försökt att göra sitt bästa. Det har hon säkert gjort. Men det räckte inte. Sedan får man ta med Hedmans DNA-pool i kalkylen också. Han är inte heller den skarpaste kniven i lådan och har en historia av eget missbruk. Men om man märker att det går åt helvete med barnen (och det lär de ju ha gjort) och man inte klarar av det, då får man söka hjälp. Det är en enorm skillnad på att säga att "jag gjorde vad jag kunde" och "jag klarade inte av det". Sedan kan man undra hur mycket alla män som kommit och gått har påverkat? Nu är ju barnen vuxna så de får ta sitt eget ansvar. Det var väl någon av systrarna som för inte så länge sedan hade "inbrott" där förövaren stal handväskor för hundratusentals kronor (antagligen kraftigt överdrivet). Stölden anmäldes aldrig eftersom det var rätt uppenbart att det var en närstående som snott väskorna och sålt för en påse ladd.

Viktig skillnad du belyser.
Citera
2026-10-01, 16:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Blogginlägget är fint skrivet men tyvärr inget medlidande ifrån mig . Tristan må vara en fin ”pojke” privat, men i lagens mening är han en man och hans belastningsregister, domar och kriminalitet talar sitt tydliga språk. Dock så dömmer jag inte Tristan för sina handlingar men han borde veta bättre. Sedan var det inte så länge sedan hon själv spred hat och visades ingen medmänsklighet till andra muslimska människor, som kommenterades med just dessa emojis 🤢🤮 på olika instagramkonton, så nja. Barnen i Gaza har nog det värre och deras mammor kämpar också i det tysta precis med den kampen som hon själv beskriver men på ett helt annat plan.

Tristan är en fullblodspsykopat, det ser man bara på hans blick. Dessutom är han våldsam och missbrukare. Även Lance och han som dog är/var missbrukare och problempersonligheter.

Det beror på en kombination av gener och uppväxtmiljö. Genernas kraft kan inte nog betonas. De spelar ofta en stor roll när det kommer till missbruk och psyke.
Citera
2026-10-01, 18:31
Medlem
Det är så mycket som är konstigt. Systrarna växte upp i sektliknande miljöer, extrema föräldrar. Därefter sex and silikon och alltid i halvkriminella kretsar. Dumma och naiva flickor med alldeles för många barn tyvärr.
Citera
2026-10-01, 23:08
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför, men jag tror hon hittar på. Jag tror inte hon gick på Drottninggatan. Möjligen var hon i stan den dagen.
Dom fick saftigt skadestånd av staten. Mycket mer än pappan som förlorade sin dotter. Tror M är en mästare på att dupera människor och det är väl halleluja-mamman också som skott sig på sin lilla församling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in