2026-10-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
En kommentar på Magdalenas inlägg om Tristan:

30 sep, 17:14

Anonym
Jag läste din självbiografi om hur du som ung mamma blev misshandlad och hur du förlorade din son. Samtidigt har man genom åren kunnat läsa om alla relationer och män som avlöst varandra i ditt liv. Det blir svårt att inte ställa frågor kring detta – särskilt när du samtidigt talar så starkt om Jesus, tro och värderingar, tillsammans med din fantastiska mor som verkar vara godheten själv.
Jag förstår att livet kan ge människor sår som påverkar deras val. Men någonstans måste man också våga ta ansvar för sina egna handlingar och fråga sig om man själv har fört sina barn in i situationer som de inte borde ha behövt bära. Hur mycket kan man egentligen kalibrera fel som förälder innan man måste stanna upp och se sin egen del i det? För mig blir det en ganska svår fråga att få ihop med den starka tro på Jesus som du samtidigt beskriver 🩷
30 sep, 16:53

Magdalenas svarar:

30 sep, 19:49

magdalenagraaf
Jag beskyller mig dagligen för saker jag HADE kunnat gjort annorlunda.
Det jag kan trösta mig med är att jag har försökt mitt bästa.
Jag har inget facit. Det här är ”första gången” för mig med. För oss alla.
Jag har haft två förhållande. Magnus i 10 år. Vi har 2 barn
Filip i 10 år och vi har 2 barn tillsammans
Ja, jag skulle säkert kunna ha gjort bättre, försökt hårdare. Handlat annorlunda
Tror nog att vi alla kan känna så.
Det är lätt att kasta sten och döma sin granne.
Jag tycker att man ska akta sig för det.
Man ska se livet genom ödmjukhet och tacksamhet. Älska och göra sitt yttersta
Det försöker jag göra dagligen. Inte bäst. Men jag försöker

Hmmm men vänta lite nu, var inte hon tillsammans och hade förhållande med Louie, Sasa och sist nu Johan?!

Sedan nämner hon inte ett ord om Tristans belastningsregister, domar och kriminalitet.

Hon nämner heller inte Isaks pappa, som hon hade ett våldsamt förhållande med. De var tydligen gifta också. ”Jorma”. Vet ej om det är det verkliga namnet, men han är känd som Jorma.

Så hon har haft fler än två förhållanden. Men det nämns inte.
Citera
2026-10-03, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tourmaline
Hon nämner heller inte Isaks pappa, som hon hade ett våldsamt förhållande med. De var tydligen gifta också. ”Jorma”. Vet ej om det är det verkliga namnet, men han är känd som Jorma.

Hon har absolut haft fler än två förhållanden. Förstår inte varför hon svarade så när hon bloggat om sitt liv. Det är väl Hannah som haft få förhållanden. Typ två?
Citera
2026-10-03, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Hon har absolut haft fler än två förhållanden. Förstår inte varför hon svarade så när hon bloggat om sitt liv. Det är väl Hannah som haft få förhållanden. Typ två?

Hannah har väl haft åtminstone 4? Eller, hon dejtade åtminstone Andreas Carlsson ett kort tag. Det verkar som om det var ett kort förhållande. De fick en son tillsammans. Sen kom Daniel B, och de fick en son. Sedan Peter, och de fick två döttrar. De var ihop länge. Skilde sig, hittade tillbaka till varandra i omgångar. Senast var det Daniel J, de blev sambos och förlovade. Men förlovningen avbröts och de flyttade isär. Oklart hur det är nu.
Citera
2026-10-03, 03:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Hannah har väl haft åtminstone 4? Eller, hon dejtade åtminstone Andreas Carlsson ett kort tag. Det verkar som om det var ett kort förhållande. De fick en son tillsammans. Sen kom Daniel B, och de fick en son. Sedan Peter, och de fick två döttrar. De var ihop länge. Skilde sig, hittade tillbaka till varandra i omgångar. Senast var det Daniel J, de blev sambos och förlovade. Men förlovningen avbröts och de flyttade isär. Oklart hur det är nu.
Hon har haft många fler. Hon var en riktig vandringspokal på 90-talet. Minns t.ex. Martin Dahlin.

Måste säga att det gjorde lite ont i hjärtat när Lance berättade om sin barndom i Elitstyrkans Hemligheter VIP. Han sa att han tidigt, redan i småskolan, fick diagnosen bipolär, men att ingen följde upp det sen. Han fick ingen hjälp eller medicin, utan fick kämpa själv med skolan. Att ens egen mamma (eller pappa) inte gör ett förbannat skit för att hjälpa sitt barn är helt oförlåtligt. Hon som var hemmafru och inte behövde fundera på pengar. Men istället för att hjälpa sin son gled hon runt som en shoppande lyxhustru. Hon har fan INGEN ursäkt idag till att hennes barn blivit som de blivit. Usch!
Senast redigerad av Flor-Ida 2026-10-03 kl. 03:17.
Citera
2026-10-03, 14:24
Medlem
Citat:

Aaaah just det ja! Så Jorma, Magnus, Filip, Louie, Sasa och Johan! Och ej att förglömma Daniel Da Silva, eller dom kanke aldrig hade ett förhållande utan mer en flirt eller var det bara sexkompis?!
Senast redigerad av simsalabengt 2026-10-03 kl. 14:27.
Citera
2026-10-03, 14:36
Medlem
Citat:
Aaaah just det ja! Så Jorma, Magnus, Filip, Louie, Sasa och Johan! Och ej att förglömma Daniel Da Silva, eller dom kanke aldrig hade ett förhållande utan mer en flirt eller var det bara sexkompis?!

Det är ändå otroligt att folk hittar nya så snabbt. Löpande band. Och alla är de bästa (konstigt att gå vidare så snabbt då när de betydde ALLT) tills de blir de sämsta. Och är ett förhållande definierat av att fått barn tillsammans ? Då skulle väl ändå Jorma ha räknas som nämnt. Men alla däremellan då ? Var de bara ligg ? Det gör ju inte saken bättre. Alla var ju presenterade och i kontakt med barnen. Weird.
Senast redigerad av Carli 2026-10-03 kl. 14:39.
Citera
2026-10-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hon har haft många fler. Hon var en riktig vandringspokal på 90-talet. Minns t.ex. Martin Dahlin.

Minns också den där kriminella killen Joachim Nordwall, där det vara nära att Hannah åkte fast för medhjälp till nått rån. Detta var år 2000 eller nått sånt.
Senast redigerad av simsalabengt 2026-10-03 kl. 15:20.
Citera
2026-10-03, 14:51
Medlem
Citat:
Minns också den där kriminella killen Joachim Nordwall också, där det vara nära att Hannah åkte fast för medhjälp till nått rån. Detta var år 2000 eller nått sånt.

Sisters in crime.
Citera
2026-10-03, 16:43
Medlem
Citat:
Reagerade också på det, fixa håret i Göteborg när hon precis skrivit ett blogg inlägg om hennes kamp som föräldrar och Tristan. Man kan aldrig ta den här kvinnan på allvar, tror hon snackar och skriver mycket skit men är mästare på att dupera som någon skrev. Tyvärr verka folk köpa allt med huller och hår!

Här kommer en ”konversation” i kommentarsfältet i det inlägget Magdalena åker till Göteborg efter hon skrev sitt blogginlägg om Tristan.

Annak 02 okt, 17:44
Många mammor i vårt land Kämpar o skulle ge sitt liv för sina barn som hamnat i missbruk o i fängelse som kämpar varje dag i lågavlönade jobb sjukskrivningar bla Du är fantastisk som orkar dina resor o allt du jobbar med varför skulle jag veta gav du en kräkemoj till en muslims kvinnas blogg Vi ha samma jord samma sol samma Gud 🥰 Kanske inte va du AI är duktig

magdalenagraaf 02 okt, 22:57
Så är det. En liten ”jag mår illa emoji” är en vindpust, om vi drar parallellen till allt äckligt skit DU Anna vräker ur dig, dag efter dag, vecka efter vecka här inne i kommentarsfältet
Jag har INGEN som helst respekt för dig ❤️

S 02 okt, 23:06
Så det rättfärdigar ditt beteende M?

magdalenagraaf 03 okt, 01:00
Absolut inte. Men jag är kvinna nog att stå upp för vad jag tycker med namn och email.
Du lilla äckliga Annak, tsunami, Lill, Sara, Birger?
Ni alla sprider ert falska skit under “alias”
Kom och döm MIG när NI vågar stå upp för er själva med namn och riktiga emailadresser
Skriv ut era riktiga namn.
Så tar vi det därifrån ❤️

alla 03 okt, 12:33
Maggan, lägg ner den skitiga meningslösa bloggen så kommer Du och alla andra må bättre. Jag fattar inte att du inte skäms och känner dig galet obekväm ute i samhället och framför grannar då alla vet all skit om er familj och vara gpttar sig över det. LÄGG NER BLOGGEN:

S 03 okt, 12:12
Vad är falskt menar du? Jag ställde en fråga om det rättfärdigar ditt beteende, hur är det falskt? Du ska kanske inte kasta sten i glashus med tanke på att du själv skriver under alias.

Som vanligt svarar Magdalena aggressivt och går till personangrepp! Svarar inte alls på sakfrågan!
Senast redigerad av simsalabengt 2026-10-03 kl. 16:56.
Citera
2026-10-03, 17:38
Avstängd
Det som alla andra morsor och farsor gör
Är med sina barn
De livet som de bägge levt har inte varit fokus på att vara med sina barn…

Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Fast vilken hjälp skulle de tagit emot som de inte gjort? Uppriktigt fråga alltså.

De har varit på samtal i skolan och bett om hjälp där, kurator, på bup, soc, skickat iväg åtminstone Lancelot till t ex skotska landsbygden för att jobba på någon bondgård, varit ihärdiga med att de ska satsa på deras idrotter istället, båda har varit på behandlingshem väldigt många gånger…
De kom i kontakt med bup redan när första sonen gick bort, Tristan fick därutöver hjälp efter terrordådet.
När de väl är myndiga är det betydligt mycket svårare att tvinga någon till något de inte vill med. Men har inte båda dessutom haft LVU? Och då är det ju en myndighetsfråga.

För många går det tyvärr åt helvete hur mycket hjälp de än får.

Båda två hade ju med all tydlighet kunnat vara bättre föräldrar, speciellt Magnus, men att t ex Lancelot är bipolär rår de ju inte på. Och att det ökar risken för att utveckla missbruk är välkänt.
Citera
2026-10-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Det som alla andra morsor och farsor gör
Är med sina barn
De livet som de bägge levt har inte varit fokus på att vara med sina barn…

Fast åtminstone maggan har nog haft mer tid till sina barn än folk med vanliga jobb har? Men har hon gjort alla rätt? Absolut inte. Tror inte ens hon själv tycker det. Tror inte någon av föräldrarna är nöjda med situationen.
Men man kan ju heller inte vara så korkad att utgå från det som visas på en blogg, dvs ögonblicksbilder, och ta det för allt och hela sanningen.
Men de har väl i vilket fall tömt de resurser i hjälpväg som finns att få i dagsläget. Och trots det väntar fängelse för den ena medan den andra verkar hålla sig nykter just nu efter 13 vändor på behandlingshem.

Jag var själv en otroligt strulig tonåring och ung vuxen trots högst normala föräldrar och engagerade sådana, men det spelade absolut ingen roll hur de agerade eftersom jag helt enkelt inte ville ha någon hjälp och så är det ibland. För de kunde inte gärna låsa fast mig i källaren i väntan på bättre tider även om de säkerligen hade lust med det ibland.
Citera
Igår, 17:04
Medlem
Figzys avatar
Magdalena tycker tydligen det är viktigare att lägga ut halva familjealbumet på sin blogg och bråka med användare som kommenterar hennes familjeliv, än att göra något vettigare som att t ex..Ta hand om sin egen familj. Det är inte undra på att barnen blev så trasiga, det får man bekräftelser på kontinuerligt.
Nu senast med Tristans fängelsedom.

Jag tror jag aldrig kommer glömma bort systrarna fotoGraafs glada gruppsmiley som de tog, i samband med Magdalenas son Isaks begravning. Fullständigt makalöst, de kan verkligen inte ha någon kognitiv dissonans alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in