2026-09-25, 13:21
Medlem
Om man inte vill bli objektifierad, sexualiserad och bedömd, varför gör man då allt för att dra blickarna till sig genom att uppträda i underkläder? Att enbart ha på sig underkläder hör väl inte till vardagsutstyrseln som man väljer att ta på sig när man ska vara i offentligheten bland andra människor i skolan, på arbetet, ute på stan o.s.v.
Citera
2026-09-25, 19:59
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har ingen aning om vad som hände i sfären kring Runaways på 70-talet. Det har inte du heller. Jag skulle påstå att ingen har det. På grund av knark och sprit som flödade. Så varför hålla på och spekulera i det nu 50 år senare?
Jag kan bara konstatera att det har gått ett drev mot Fowley. Och jag är inte så intresserad av kändisar och deras dräggiga liv rent allmänt. Jag lyssnar på musiken, som jag tycker är bra och så får det andra va.
Men trovärdigheten hos hormonstinna tonårsbrudar som knarkar, super och spelar rock n roll är inte på topp. Om den är det för dig, so be it.

Men du avfärdade anklagelserna som feministdrev och att de bara var knarkare. Som om Fowley inte tog droger i sin iver att vara rock´n´roll och hängde med tonårsflickor som han var gammal nog att vara farsa till. Och det är inte så att bara en av dem anklagat honom för sådant, då hade det varit enklare att avfärda, men det är svårt att avfärda sådana anklagelser när nästan varenda bandmedlem anklagar honom för exakt samma saker. Och det har inte att göra att man inte kan lyssna på musik från ett svin, för då hade mycket bra musik varit olyssningsbar, men att bara bortfärda så många anklagelser med att de var hormonstinna tonåringar som knarkade och spelade rockmusik är för fan bara larvigt bara för att det hände för länge sedan.
Citera
2026-09-26, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Men du avfärdade anklagelserna som feministdrev och att de bara var knarkare. Som om Fowley inte tog droger i sin iver att vara rock´n´roll och hängde med tonårsflickor som han var gammal nog att vara farsa till. Och det är inte så att bara en av dem anklagat honom för sådant, då hade det varit enklare att avfärda, men det är svårt att avfärda sådana anklagelser när nästan varenda bandmedlem anklagar honom för exakt samma saker. Och det har inte att göra att man inte kan lyssna på musik från ett svin, för då hade mycket bra musik varit olyssningsbar, men att bara bortfärda så många anklagelser med att de var hormonstinna tonåringar som knarkade och spelade rockmusik är för fan bara larvigt bara för att det hände för länge sedan.

Du verkar knappt veta nåt om Kim Fowley. Du bara vet att det finns anklagelser mot honom. Det räcker för dig. Då är han skyldig.

Så låt mig berätta lite om vem han var vid denna tid. Han var en etablerad artist som hade givit ut 8 album i eget namn, han var producent och jobbade med band och artister på olika sätt. Det var knappast så att han "hängde" med småbrudar. Om han ville knulla så fanns det nog möjligheter för honom att göra det ändå ska du se. Det som skilde honom från andra i branschen var att han själv var konstnärlig. Han var excentrisk och då blir man en måltavla.
Citera
2026-09-26, 15:51
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Så de jobbar för att underhålla just dessa män? Eller hur menar du?

”De”?

Jag hade gjort det. Tjäna pengar på avskrädet.
Citera
2026-09-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
”De”?

Jag hade gjort det. Tjäna pengar på avskrädet.

Så din definition av ett feministiskt sk "power move" är att tjäna pengar? Låter bra att inte alla feminister av idag är kommunister.
Citera
2026-09-28, 19:34
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så din definition av ett feministiskt sk "power move" är att tjäna pengar? Låter bra att inte alla feminister av idag är kommunister.

Kvinnor är smartare än män. Bara slå mynt av det.
Citera
2026-09-30, 20:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Antagligen några sliskiga manliga gubbar bakom kulisserna som coachar dessa kvinnor i hur de ska klä sig för att sälja produkten.

Onlyfans generationen är väl den naturliga slutdestinationen för följarna som inte kan stå på scen. Vi lever i en marknadsekonomi och sex är en produkt som får dig att både tjäna pengar och bli synlig, ibland utan att du har någon talang.

Men här kanske feminism är av mindre vikt än kapitalismen, allt bör göras till en produkt enligt marknadens lagar, speciellt starka biologiska impulser som begär.

Det brukar ju vara bögar som härskar reklambranschen, men att bara påstå att reklammakarna är ansvariga stämmer inte. Kvinnor har ett nedärvt behov att exponera sig. Om de är unga och har något att visa upp. Det är så de hoppas attrahera alfahannarna. Hypergami.
Citera
2026-10-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skulle säga det handlar helt om i vilket kontext som kvinnliga artister uppträder halvnakna.

Har de total kontroll över sitt artistskap
eller står de under nått skivbolag?
Vidare är det ett uttryck för egen sexualitet som individ/ kön eller handlar det om att tillfredsställa nån annan/ andra och deras ideer.

70 talet är lite för tidigt för mig så känner inte till Runaways. För mig är Madonna en av de artister som gjorde detta till ett eget uttryck.
Det är power move.

Och jag har svårt se nån skillnad på när hon ser ut att onanera på scen tillsammans med ett gäng halvnakna manliga dansare än när nån manlig artist utan skjorta tar sig i skrevet med 30 dito avklädda kvinnliga dansare.
Likt förbannat uttrycker kvinnor, feminister inkluderat, äckel och avsky över män som bär tights på gymmet eller som bär speedos på stranden, likaså äcklas de över ifall en manlig artist uppträder halvnaken
Citera
2026-10-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Likt förbannat uttrycker kvinnor, feminister inkluderat, äckel och avsky över män som bär tights på gymmet eller som bär speedos på stranden, likaså äcklas de över ifall en manlig artist uppträder halvnaken
Gör vi?
Tycker mest det är andra män som upprörs över sånt.
Citera
2026-10-01, 01:12
Medlem
Citat:
Gör vi?
Ja det gör ni, lägg av nu för fan, så jävla tröttsamt, samma gamla jävla efterhandskosntruktion
Så här låter det, 3:35 och 5:47, två PANSEXUELLA FEMINISTER:
https://youtu.be/IPL_Tp95TFY?si=Oq2nnsKph44XBAPA
Citera
2026-10-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Ja det gör ni, lägg av nu för fan, så jävla tröttsamt, samma gamla jävla efterhandskosntruktion
Så här låter det, 3:35 och 5:47, två PANSEXUELLA FEMINISTER:
https://youtu.be/IPL_Tp95TFY?si=Oq2nnsKph44XBAPA

Ska jag leta upp massa videor där män sitter och förfasar sig över andra mäns "bögfasoner"?
Citera
2026-10-01, 01:17
Medlem
Citat:
Gör vi?
Här har du svar från en feminist i en disskusion som började med att hon ansåg att det var kvinnohatr att inte godkänna det pågående modet med stringbikini:
https://ibb.co/fVLq10HP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in