2026-09-30, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han kunde ha låtit bli kidnappningsförsöket så hade allt skett lugnt och stilla. Han sådde vind och skördade storm. Det som skadar barnen långsiktigt är MånsPetters egoism. Han vill nu vara ”världens bästa pappa när det passar honom och inte en kvantitetspappa som finns där i vardagen och tar del av deras liv. Tror han att det är så relationer byggs, så är det bara att beklaga både honom och barnen.

Hans eftervåld med boken kommer inte heller att vara den grund som goda relationer byggs på. Men man ska kanske inte förvänta sig för mycket av en spillra till man som väljer bort sin familj till förmån för kokain och engångsligg.
Hur tänker du där? En förälder får inte flytta utomlands med gemensamma barn om den andra föräldern motsätter sig det. Det måste beslutas först i domstol.

Måns vill inget hellre än att ha vårdnaden av barnen varje dag eller åtminstone delad vårdnad.
Men enligt CJ får han bara träffa dem i UK när det passar och då alltid med väldigt kort varsel så att vistelsen o flygresan blir så dyr som möjligt för Måns. Eftervåld?
Du tycker inte CJ är egoistisk där? Hon tänker på barnens bästa, naturligtvis?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-30 kl. 21:23.
Citera
2026-09-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur tänker du där? En förälder får inte flytta utomlands med gemensamma barn om den andra föräldern motsätter sig det. Det måste beslutas först i domstol.

Måns vill inget hellre än att ha vårdnaden av barnen varje dag eller åtminstone delad vårdnad.
Men enligt CJ får han bara träffa dem i UK när det passar och då alltid med väldigt kort varsel så att vistelsen o flygresan blir så dyr som möjligt för Måns. Eftervåld?
Du tycker inte CJ är egoistisk där? Hon tänker på barnens bästa, naturligtvis?
Han vill uppenbarligen inte ha delad vårdnad. Boken är eftervåld för att rättfärdiga hans egoistiska handlingar. Det som beslutades i domstolen var att MånsPetter olovligen kvarhöll barnen i Sverige. Man måste vara fruktansvärt enfaldig för att påstå något annat. Dessutom finns det noll och intet som påvisar att hon försökte eller ens planerade att föra barnen till England.
Citera
2026-09-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Jag läste boken... två gånger. Det var nödvändigt.
Boken är tung, djupt sorglig... Det är inte en bok om hat. Det är en bok om sammanbrottet i en relation som var dömd att misslyckas redan från den allra första dejten sommaren 2016. Det var en relation mellan två personer med helt olika temperament, karaktärer, värderingar, livssyn och till och med social status. Två personer som var som gjorda för en kort, intensiv och passionerad romans, men inte för ett äktenskap.

Barnen är de som drabbas hårdast. Frågorna som A. ställde till MZ är djupt hjärtskärande.

De delar av boken där MZ beskriver tiden med sönerna borde vara de lyckligaste. Men med tanke på hur allt slutade är dessa avsnitt på sätt och vis de allra sorgligaste.
Tror du att A har ställt frågor till sin mamma och varför tror du att hon inte publicerar dessa i en bok? Det är ganska sjukt att skriva en bok om vad ens barn har för frågor vid en skilsmässa mellan barnets föräldrar. Vem exploaterar sitt barn och gör något sånt?
Citera
2026-09-30, 22:12
Avstängd
Citat:
Han vill uppenbarligen inte ha delad vårdnad. Boken är eftervåld för att rättfärdiga hans egoistiska handlingar. Det som beslutades i domstolen var att MånsPetter olovligen kvarhöll barnen i Sverige. Man måste vara fruktansvärt enfaldig för att påstå något annat. Dessutom finns det noll och intet som påvisar att hon försökte eller ens planerade att föra barnen till England.
Vårdnadstvisten är inte avgjord än.
Jag vet att det beslutades. Han ville väl att barnen skulle få vara kvar här tills hans överklagande var över.
Få gå skolterminen till slut. Det tycker jag var lite dumt tänkt.

Har du suttit som en fluga på köksväggen och hört paret gräla? Vad tror du Ciara slängt ur sig då?
Med tanke på vad hon slängde ur sig i korridorgrälet; Att Måns inte skulle få träffa sina barn igen!
OBS! Det är andrahandsuppgifter. Men det fanns vittnen som påstod att hon var väldigt onykter den kvällen.

Dessutom har du ju själv sagt att CJ ville flytta hem med barnen redan i mars.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-30 kl. 22:18.
Citera
2026-09-30, 22:21
Medlem
Citat:
Jag vet att det beslutades. Han ville väl att barnen skulle få vara kvar här tills hans överklagande var över.

Har du suttit som en fluga på köksväggen och hört paret gräla? Vad tror du Ciara slängt ur sig då?
Med tanke på vad hon slängde ur sig i korridorgrälet; Att Måns inte skulle få träffa sina barn igen!
OBS! Det är andrahandsuppgifter. Men det fanns vittnen som påstod att hon var väldigt onykter den kvällen.

Hm, jag undrar bara - hur menar du att det var dumt tänkt?
Citera
2026-09-30, 22:23
Medlem
Citat:

Givetvis ville hon flytta hem med barnen, det konstaterar till och med Stockholms Tingsrätt:
Tingsrätten anser att den relevanta tidpunkten är den tidpunkt då det stod klart att Måns Zelmerlöw – mot Ciara Zelmerlöws vilja – kvarhöll barnen i Sverige och det är vid en samlad bedömning av underlaget visat att så var fallet sedan Ciara Zelmerlöw meddelat honom sin avsikt att återvända med barnen till Storbritannien, vilket skedde den 10 mars 2025. Det har framgått att detta var en konsekvens bl.a. av att Måns Zelmerlöw återfallit i narkotikamissbruk.
Det olovliga kvarhållandet inleddes i samma sekund som Ciara sade att hon ville återvända med barnen till England. Så där föll hela ditt resonemang om att hon skulle ha gjort sig skyldig till något brottsligt genom att flytta med barnen till England.
Citera
2026-09-30, 22:26
Medlem
Citat:

MånsPetter satt hos Skavlan och sa att han inte vill vara en kvantitetspappa som regelbundet delar barnens vardag. Så det existerar väl inte ens en vårdnadstvist. Han vill vara en lovpappa som träffar barnen på längre lov, gärna då på Tomteland, StTropez eller nåt annat ställe som ger honom en känsla av att vara ”världens bästa pappa”.
Citera
2026-09-30, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hm, jag undrar bara - hur menar du att det var dumt tänkt?
Ja eftersom jag inte varit en fluga på parets köksvägg så vet jag ju inte vad CJ hotat med.

Men jag tänkte att om han vann i hovrätten så skulle pojkarna ju komma tillbaka hit igen.
Men Måns var kanske rädd att om de försvann ut ur landet så skulle han kanske aldrig skulle få se dem igen. (?)
Jag vet inte hur han tänkte?
Citera
2026-09-30, 22:33
Avstängd
Citat:
MånsPetter satt hos Skavlan och sa att han inte vill vara en kvantitetspappa som regelbundet delar barnens vardag. Så det existerar väl inte ens en vårdnadstvist. Han vill vara en lovpappa som träffar barnen på längre lov, gärna då på Tomteland, StTropez eller nåt annat ställe som ger honom en känsla av att vara ”världens bästa pappa”.
Det är inte över.
För närvarande tycker Måns att det är bättre med kvalitet än kvantitet.
Och det du påstår sa han inte.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-30 kl. 22:37.
Citera
2026-09-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ja eftersom jag inte varit en fluga på parets köksvägg så vet jag ju inte vad CJ hotat med.

Men jag tänkte att om han vann i hovrätten så skulle pojkarna ju komma tillbaka hit igen.
Men Måns var kanske rädd att om de försvann ut ur landet så skulle han kanske aldrig skulle få se dem igen. (?)
Jag vet inte hur han tänkte?
Utifrån din text tolkade jag det som att du tyckte det var dumt tänkt av MZ att pojkarna skulle gå klart terminen i Sverige.

Men jag kanske läst fel. Men det blir nog bra till slut. Och är det inte bra så är det för att det inte är slut än.
Citera
2026-09-30, 22:57
Medlem
Citat:

Precis. Han vill inte ens bo i samma land som dem. Måste där folk vill ha autografer, han har sina kranar och mamsen och papsen som curlar analogt och digitalt...
Allt bråk från hans sida för att tvinga till sig barnen var bara för att skada Ciara.
Något som alla partners till förövare går igenom.
Citera
2026-09-30, 23:00
Medlem
Citat:
Det är inte över.
För närvarande tycker Måns att det är bättre med kvalitet än kvantitet.
Och det du påstår sa han inte.

Vid föräldraskap EXISTERAR INTE KVALITET PÅ DISTANS OCH ATT MAN SES 3 GGR PER ÅR!!
Vid föräldraskap ÄR kvalitetstiden den vardagstiden som föräldern kontinuerligt finns som stöd vid deras sida från att de vaknar tills att de somnar.
Det är bara den som ÄR där i vardagen som ger kvalitet, det Måns gör är inte bara värdelöst utan barnmisshandel.
Men fattar man inte sånt själv är man ändå inget att ha.

Dessutom har han inte i en framtida vårdnadstvist att göra när han redan visat och till och med pratat i tv om att han valt ett land framför sina barn.
OCH, enda stället han får ha delad vårdnad på är England. Han får inte ha det i Sverige för barnen är engelsmän som bor i England.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-30 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in