Igår, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du ljuger ju alla rakt upp i ansiktet här gång på gång! Finns inga tidningar som skrivit om hans resa till Kenya i höstas för han var aldrig där.

Antingen ljuger du själv jävligt mycket, eller så har du inte alla de där omtalade bevisen och beläggen som du själv hävdar att du har jämt och ständigt och kräver av andra. MZ VAR i Kenya!

Hmm. Du som bara skriver sådant som är fakta och går att bevisa.

Jag håller med om vartenda ord Lazydell skrivit om dig, och att du inte är något sanningsvittne vet nog hela tråden vid det här laget. Undrar vem det egentligen är som ljuger?

Du är tvärsäker gång på gång och anklagar andra för lögn – och ändå visar det sig att du själv har fel. Hur går det ihop?
Citera
Idag, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Storytel verkar inte begeistrat över Trådens Huvudpersons bok, trots ivriga haussanden i Denna Tråd. Han/Den saknas i kategorierna:
- Trendande författare
- Mest lyssnade just nu
- Mest efterlängtade

Betyg i skrivande stund 4,3, baserat på 28 betyg. Recensionerna som finns tillgängliga att läsa är tyvärr mest recensioner av författaren och inte av boken.

Nu 3,8, baserat på 38 betyg. Snittet sjunker när det kommer in betyg från fler som faktiskt har läst boken och inte bara sätter glädjebetyg timmarna efter att boken blev tillgänglig.
Citera
Idag, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hade för mig att det var under sommaren. Då bodde hon fortfarande på gården och hjälpte till med vindruvsplantering/häckplantering och annat. Eftersom hon inte hade uppehållstillstånd kan hon knappast ha stannat här ett år? Hon saknade väl arbetstillstånd också?

Väldigt mångsidig barnflicka, måste jag säga.
Citera
Idag, 00:42
Medlem
Citat:
Nu 3,8, baserat på 38 betyg. Snittet sjunker när det kommer in betyg från fler som faktiskt har läst boken och inte bara sätter glädjebetyg timmarna efter att boken blev tillgänglig.

Nio av elva signerade "recensioner" har kvinnliga namn, två har initialer, ingen enda har ett manligt namn. Men männen som läser boken kanske skäms och loggar in som Janet eller Evalill.
Citera
Idag, 00:52
Medlem
Citat:
Väldigt mångsidig barnflicka, måste jag säga.
Eftersom hon har bott hos sina arbetsgivare i 6 år så tycks hon inte ha någon egen lght.
På gården hade hon fått en egen liten lght.
Var ska hon ta vägen? Inte lätt att förlora både inkomst och boende i ett slag.
Jag tycker att det var snällt av MZ att han försökte ge henne fortsatt jobb och boende så länge han kunde. Lauren har alltid varit flexibel med arbetstider och ovärderlig för familjen. Så det var väl det minsta MZ kunde göra. CJ tycks inte känt något ansvar för deras lojala och väldigt flexibla hjälpreda.
Men det är ju inte CJ heller som betalt hennes lön. Så det föll väl på Måns lott att försöka hjälpa henne.
Senast redigerad av ottoplommon Idag kl. 00:57.
Citera
Idag, 00:56
Medlem
Citat:
Eftersom hon har bott hos sina arbetsgivare i 6 år så tycks hon inte ha någon egen lght.
Jag tycker att det var snällt av MZ att han försökte ge henne fortsatt jobb och boende så länge han kunde. Lauren har alltid varit flexibel och ovärderlig för familjen. Så det var väl det minsta MZ kunde göra. CJ tycks inte känt något ansvar för deras lojala och väldigt flexibla hjälpreda.
Men det är ju inte CJ heller som betalt hennes lön. Så det föll väl på Måns lott att försöka hjälpa henne.

Jag misstänker att frågan är retorisk, men svarar ändå. Om hon ville fortsätta vara barnflicka hade hon kunnat söka sådana jobb när arbetsuppgifterna hos Trådens Huvudperson försvann. Men det har hon alltså inte gjort, utan föredrog att vara kvar hos honom och plantera vinstockar i leran. Stock som stock, kan man säga.
Citera
Idag, 01:01
Medlem
Citat:
Jag misstänker att frågan är retorisk, men svarar ändå. Om hon ville fortsätta vara barnflicka hade hon kunnat söka sådana jobb när arbetsuppgifterna hos Trådens Huvudperson försvann. Men det har hon alltså inte gjort, utan föredrog att vara kvar hos honom och plantera vinstockar i leran. Stock som stock, kan man säga.
Hon söker nog både jobb och boende. Men eftersom hon sover på golvet hemma hos sin syster i UK är det kanske inte så lätt.
Efter det här tragiska vill hon kanske också utbilda sig till ett annat yrke. Skulle inte förvåna mig.
Senast redigerad av ottoplommon Idag kl. 01:05.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Citat:
Jag tycker att det var snällt av MZ att han försökte ge henne fortsatt jobb och boende så länge han kunde. Lauren har alltid varit flexibel med arbetstider och ovärderlig för familjen. Så det var väl det minsta MZ kunde göra. CJ tycks inte känt något ansvar för deras lojala och väldigt flexibla hjälpreda.

Jag tycker faktiskt att Lauren verkar ha varit en fantastisk nanny. Hon höll sig i bakgrunden men tycks ha varit den där personen som bara fick allt att fungera och som fanns där för barnen och familjen år efter år.

Och jag tycker det säger något fint om MZ att han försökte värna om henne även när hans eget liv rasade. Att tänka på någon annans trygghet, arbete och boende mitt i allt det visar åtminstone på både hjärta och empati.

Hon verkar ha varit väldigt lojal mot familjen och förtjänar respekt, inte att dras in i osmakliga spekulationer i den här tråden.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag tycker faktiskt att Lauren verkar ha varit en fantastisk nanny. Hon höll sig i bakgrunden men tycks ha varit den där personen som bara fick allt att fungera och som fanns där för barnen och familjen år efter år.

Och jag tycker det säger något fint om MZ att han försökte värna om henne även när hans eget liv rasade. Att tänka på någon annans trygghet, arbete och boende mitt i allt det visar åtminstone på både hjärta och empati.

Hon verkar ha varit väldigt lojal mot familjen och förtjänar respekt, inte att dras in i osmakliga spekulationer i den här tråden.
Jag tror att Måns också var glad att Lauren fanns där som vän och stöd. Hon var ju insatt i det mesta.
Jag tycker också som du. Men framförallt tycker jag synd om henne för vad hon förlorat. Hon trivdes ju i Sverige och hade väl tänkt sig framtiden här.
Senast redigerad av ottoplommon Idag kl. 01:11.
Citera
Idag, 01:20
Medlem
Citat:
Jag tror att Måns också var glad att Lauren fanns där som vän och stöd. Hon var ju insatt i det mesta.
Jag tycker också som du. Men framförallt tycker jag synd om henne för vad hon förlorat.

Ja, det tror jag verkligen. Allt som skrivs i boken om detta är så fint. De planterar, bygger, river och håller på med allt möjligt. Jag blir faktiskt inspirerad av dem.

Jag förstår också exakt den där grejen med att hålla sig sysselsatt när man går igenom svåra saker i livet. Ibland behöver man helt enkelt göra något praktiskt, få använda både händerna och huvudet, för att orka med allt det andra.
Citera
Idag, 01:25
Medlem
Citat:
Hon söker nog både jobb och boende. Men eftersom hon sover på golvet hemma hos sin syster i UK är det kanske inte så lätt.
Efter det här tragiska vill hon kanske också utbilda sig till ett annat yrke. Skulle inte förvåna mig.

Det kanske är annorlunda i England, men i Sverige har jag aldrig varit med om att vid en jobbintervju behöva svara på var och hur jag sover. Min gissning är att det inte påverkar hennes anställningsbarhet.
Citera
Idag, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, det tror jag verkligen. Allt som skrivs i boken om detta är så fint. De planterar, bygger, river och håller på med allt möjligt. Jag blir faktiskt inspirerad av dem.

Jag förstår också exakt den där grejen med att hålla sig sysselsatt när man går igenom svåra saker i livet. Ibland behöver man helt enkelt göra något praktiskt, få använda både händerna och huvudet, för att orka med allt det andra.
Det är därför jag tror att MZ var själv under hösten och blev sjuk i depression.
Under sommaren jobbade de som tusan för att hålla "bruset" borta.
Framgick det i boken när barnflickan flyttade tillbaka till UK?
Enligt Armstark bodde hon här i ett helt år efter barnen.
Har inget minne av att jag läst det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in