2026-09-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis ville hon flytta hem med barnen, det konstaterar till och med Stockholms Tingsrätt:
Tingsrätten anser att den relevanta tidpunkten är den tidpunkt då det stod klart att Måns Zelmerlöw – mot Ciara Zelmerlöws vilja – kvarhöll barnen i Sverige och det är vid en samlad bedömning av underlaget visat att så var fallet sedan Ciara Zelmerlöw meddelat honom sin avsikt att återvända med barnen till Storbritannien, vilket skedde den 10 mars 2025. Det har framgått att detta var en konsekvens bl.a. av att Måns Zelmerlöw återfallit i narkotikamissbruk.
Det olovliga kvarhållandet inleddes i samma sekund som Ciara sade att hon ville återvända med barnen till England. Så där föll hela ditt resonemang om att hon skulle ha gjort sig skyldig till något brottsligt genom att flytta med barnen till England.
Det är ju en retroaktiv dom. Hur de nu kunde komma fram till det? När människan frivilligt flyttar hit med barnen och frivilligt skriver dem här och sätter dem i skola/förskola här. Släpar med sig nannyn/hushållerskan och bygger till en liten lägenhet till henne. Renoverar huset efter familjens behov med ateljé och studio för CJ så att hon kan arbeta varannan vecka här.
Och hon var bara på tillfälligt besök med pojkarna här?
Det är så synd att realitysåpan tagit bort sin trailer. Så vi inte kan lyssna på Ciaras framtidsplaner i Sverige.
Sätta sig på skolbänken o lära sig svenska så att hon riktigt kunde tränga in i det svenska samhället.(?)

Pojkarna är både svenska o brittiska medborgare. När de levde i UK var de skrivna där.
När de flyttade hit var de skrivna här. Så jag förstår inte hur tingsrätten resonerade?
Och det gjorde nog inte Måns heller.

Utom med kokainbruket. Det höll jag med dem om.
Citera
2026-09-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Utifrån din text tolkade jag det som att du tyckte det var dumt tänkt av MZ att pojkarna skulle gå klart terminen i Sverige.

Men jag kanske läst fel. Men det blir nog bra till slut. Och är det inte bra så är det för att det inte är slut än.
Ja, det blev hänsyftningsfel. Tur att det bara var du och inte lingvisten.
Nej, jag resonerade väl lite högt med mig själv.
Jag tycker att Måns borde givit henne passen efter domen.
Men å andra sidan vet jag ju inte vilka skäl Måns hade för att göra som han gjorde?
Citera
2026-09-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Precis. Han vill inte ens bo i samma land som dem. Måste där folk vill ha autografer, han har sina kranar och mamsen och papsen som curlar analogt och digitalt...
Allt bråk från hans sida för att tvinga till sig barnen var bara för att skada Ciara.
Något som alla partners till förövare går igenom.

Tänk om det var tvärtom?
Citera
2026-09-30, 23:21
Medlem
Citat:
Vid föräldraskap EXISTERAR INTE KVALITET PÅ DISTANS OCH ATT MAN SES 3 GGR PER ÅR!!
Vid föräldraskap ÄR kvalitetstiden den vardagstiden som föräldern kontinuerligt finns som stöd vid deras sida från att de vaknar tills att de somnar.
Det är bara den som ÄR där i vardagen som ger kvalitet, det Måns gör är inte bara värdelöst utan barnmisshandel.
Men fattar man inte sånt själv är man ändå inget att ha.

Dessutom har han inte i en framtida vårdnadstvist att göra när han redan visat och till och med pratat i tv om att han valt ett land framför sina barn.
OCH, enda stället han får ha delad vårdnad på är England. Han får inte ha det i Sverige för barnen är engelsmän som bor i England.
Sluta och skrik och ta istället reda på vad nya nannyn heter om du vill sjunga en lovsång till den som finns där från morgon till kväll!
Citera
2026-09-30, 23:31
Medlem
Citat:
Vid föräldraskap EXISTERAR INTE KVALITET PÅ DISTANS OCH ATT MAN SES 3 GGR PER ÅR!!
Vid föräldraskap ÄR kvalitetstiden den vardagstiden som föräldern kontinuerligt finns som stöd vid deras sida från att de vaknar tills att de somnar.
Det är bara den som ÄR där i vardagen som ger kvalitet, det Måns gör är inte bara värdelöst utan barnmisshandel.
Men fattar man inte sånt själv är man ändå inget att ha.

Dessutom har han inte i en framtida vårdnadstvist att göra när han redan visat och till och med pratat i tv om att han valt ett land framför sina barn.
OCH, enda stället han får ha delad vårdnad på är England. Han får inte ha det i Sverige för barnen är engelsmän som bor i England.
Tänker ignorera dina övriga lögner.
Men svarar på en STOR lögn.
Barnen är både britter och svenskar. Barnen talar engelska och svenska.
Barnens hem är både England och Sverige.

Det säger tom Ciara. Och när de blir äldre får de välja själv var de vill bo.

Du bara hittar på vad som helst som passar dina tankegångar. Te reda på fakta.
Citera
2026-10-01, 02:47
Medlem
Tittar på Nextory där MZ fått så mycket fina recensioner av sin i detta fallet ljudbok, betyget ligger på 4,1 just nu.

Men sedan finns alltid bittra Mirella 😅 som vill lämna en recension men skulle aldrig få för sig att läsa boken 😁

Finns dessa människor på riktigt? Det är väl ok om du inte vill läsa boken, men varför känner du då ett behov av att skriva en recension om en bok du inte har en aning om?

Mirella
2026-09-29

Skulle aldrig läsa och ge en hustrumisshandlare det medieutrymmet. Men många tanter verkar glada. Suck. De som slogs för jämställdhet.
Citera
2026-10-01, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är ju en retroaktiv dom. Hur de nu kunde komma fram till det? När människan frivilligt flyttar hit med barnen och frivilligt skriver dem här och sätter dem i skola/förskola här. Släpar med sig nannyn/hushållerskan och bygger till en liten lägenhet till henne. Renoverar huset efter familjens behov med ateljé och studio för CJ så att hon kan arbeta varannan vecka här.
Det är så synd att realitysåpan tagit bort sin trailer. Så vi inte kan lyssna på Ciaras framtidsplaner i Sverige.
Sätta sig på skolbänken o lära sig svenska så att hon riktigt kunde tränga in i det svenska samhället.(?)

Pojkarna är både svenska o brittiska medborgare. När de levde i UK var de skrivna där.
När de flyttade hit var de skrivna här. Så jag förstår inte hur tingsrätten resonerade?

Hur skulle det fungera med domar som inte är retroaktiva tänker du? Skulle domstolar börja döma i förskott?
Citera
2026-10-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Sluta och skrik och ta istället reda på vad nya nannyn heter om du vill sjunga en lovsång till den som finns där från morgon till kväll!

Ciara har möjligtvis en nanny, eftersom det inte finns förskola i England som här och deras deadbeat dad bor i ett annat land så hon är 100% ensamstående. Endast pappan till äldsta är en riktig pappa som har sonen 50%.
Hur ska du ha det? Nu betalar ju inte Måns nannyn och du påstår samtidogr att Ciara inte försörjer sig själv.
Om hon t.o.m. anställt en nanny så gör hon ju uppenbarligen det.
Hon är fortfarande deras närvarande manma och du är en närvarande, äcklig stalker som sitter och lusläser hennes kommentarer på instagram fortfarande.
Det är väl du själv som skrivit kommentaren.
Utseende är helt oviktigt, det är ingen tävling.
Har du också problem med att inte vinna eller?
Ciaras nya ÄR längre, det syns ju. Måns har ett sånt pygméutseende, man behöver inte ens de honom jämte någon annan på bild för att se att han är kort.
Tycker Ciaras nya är attraktiv men han ser frsmförallt EMPATISK ut.
Citera
2026-10-01, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur skulle det fungera med domar som inte är retroaktiva tänker du? Skulle domstolar börja döma i förskott?
Ja det blev fel uttryckt.
Vad jag menar är att jag inte tycker att man kan påstå att MZ kvarhöll barnen olovligt FÖRE det prövats i domstol. Men efter domen borde han såklart lämnat över passen till CJ.
Citera
2026-10-01, 06:46
Medlem
Ograsts avatar
Måns är inte utan fel och brister. Men hans exfru verkar väldigt knepig och speciell.
Citera
2026-10-01, 07:38
Medlem
Citat:

I rättegången lades väl sms fram där Ciara bad Måns lova att han inte skulle försöka hålla kvar barnen i Sverige om försöket att rädda äktenskapet skulle misslyckas eller om pendlandet till andre sonen inte skulle fungera efter Måns ultimatum att enda chansen att rädda äktenskapet, var att det skulle ske i Sverige. Han lovade
Citera
2026-10-01, 09:17
Medlem
Citat:
Tänk om det var tvärtom?

Det är Ciara som varit med dem och valt dem framför sin karriär hela tiden medans Måns gjort tvärtom och fortfarande gör. Sen säger han ju i olika tv-intervjuer och program från när de var gifta att han stiger upp typ 13.30 om dagarna.
Har också läst kommentarer från folk i Staffanstorp att barnen var ledsna att pappa sov jämt (såna som också har barn/barnbarn där).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in