2026-09-30, 08:16
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Vad sa Ygeman igår?

Ingenting som vanligt.

Väldigt svårt för honom som person.

Varit politiker i 31 (!) år, är "bara" 56 år.
Citera
2026-09-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ida har kallat sosseriet för "jävla fittor". Själv undviker jag bruket av runda ord men utifrån det affektiva perspektivet så har hon nog medhåll från hela Tidö.

Avskyr vänstern, men det är svårt att inte gilla Ida. Väldigt synd att hon har kollegor.
Citera
2026-09-30, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Fast jag tror nästan att en C-regering är mer sannolik än en KD-regering. Jag tror helt ärligt att en sådan regering hade sinkats av Moderat avundsjuka, KD kan liksom vara konservativ höger samt vara fina och goda, det avundar Moderaterna som alltid ses som onda rikingar oavsett hur de gör.

KD vill genom biståndspolitiken slösa pengar på korrupta regimer. Kan det vara därför de kommer undan?
Citera
2026-09-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugensbrorson
xd tror S och M hellre har extra val

Man kan alltid hoppas.
Citera
2026-09-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Skitsnack. Han kan ju försöka köpa över centern eller köpa över centern och mp.

Jag tolkar det som att Ulf inte vill regera. Han orkar inte ens försöka. Han vill softa som pansjis.

Moderaterna borde byta partiledare omedelbart. Till någon som faktiskt vill försöka leda landet.

Man ska sluta med den här charaden.

M. Andersson ljög innan valet att hon skulle kunna få ihop en regering och fuskade i valrörelsen där hon spelade med lögnaktiga kort. Allt ansvar ligger på henne. Det är inte C:s eller V:s ansvar eller något annat partis.

Hon får ta ansvar för situationen och gå ut med vad hon kan tänka sig att stödja för regering och annars att hon förordar extra val.
Citera
2026-09-30, 08:26
Medlem
Tror ni inte det går tillbaka till Andersson efter idag?
Det tror jag.
Känslan är att talmannnen kommer tvinga henne till att försöka, för att det sannolikt ändå är hon som har störst chans.
Citera
2026-09-30, 08:28
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det tror jag.
Känslan är att talmannnen kommer tvinga henne till att försöka, för att det sannolikt ändå är hon som har störst chans.
Läget är ju knappast bättre för Magdalena idag än den var i måndags förmiddag.
Tror inte hon tar upp det igen.
Citera
2026-09-30, 08:30
Medlem
Citat:
Det tror jag.

Om ingen av partierna säger något nytt så tror jag det blir en omröstning om Andersson och att hon får rött.

Ulf kommer nog försöka hamna sist (fjärde omröstningen) om det blir en sådan.
Citera
2026-09-30, 08:31
Medlem
Citat:
Det tror jag.

Ingen har någon chans i nuläget eftersom centern säger nej till båda pga V resp SD. Men talmannen kan såklart lägga fram omröstningar ändå för att tvinga processen framåt.
Citera
2026-09-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Om ingen av partierna säger något nytt så tror jag det blir en omröstning om Andersson och att hon får rött.

Det avgör talmannen finns inget "schema", kan bli att någon annan också som får uppdraget.
Citera
2026-09-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9

Faktiskt tur för M att det blev Norlén. En sosse hade inte haft förmågan att vara opartisk.
Citera
2026-09-30, 08:33
Medlem
Efter den rödgröna härdsmältan vore det så otroligt roligt om en eller två Centerpartister bryter dödläget genom att byta sida. Den ledige vänsterpartisten får inte ersättas om jag minns det rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in