2026-09-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugensbrorson
nattvaktarstad med massinvandring...

Ja, det är väl centerns drömsamhälle. Det är inte mitt
Citera
2026-09-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Alltså, det här:

https://x.com/idagabrielsson/status/2105014906743410967

Det ger riktiga sportpalatstalet-vibbar. ”Vill ni ha det totala kriget?”

"Gör Ida till minister. Denna människa behöver mer makt", säger negrerna nu - fast på somaliska!
Citera
2026-09-29, 22:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Ida har kallat sosseriet för "jävla fittor". Själv undviker jag bruket av runda ord men utifrån det affektiva perspektivet så har hon nog medhåll från hela Tidö.
Citera
2026-09-29, 22:06
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nej, inte jag heller. Då tror jag mer på en KD-regering som tolereras av S och M.

Fast jag tror nästan att en C-regering är mer sannolik än en KD-regering. Jag tror helt ärligt att en sådan regering hade sinkats av Moderat avundsjuka, KD kan liksom vara konservativ höger samt vara fina och goda, det avundar Moderaterna som alltid ses som onda rikingar oavsett hur de gör.
Citera
2026-09-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nej, inte jag heller. Då tror jag mer på en KD-regering som tolereras av S och M.

xd tror S och M hellre har extra val
Citera
2026-09-29, 22:12
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
😁
En somalier som samtidigt råkar vara agent för den styrande klanen i landet och någon turk med nära band till Erdogan. Det kan nog funka.

Ja! Vem minns inte våra kära (svenska) politiker med kopplingar till de turkiska extremisterna och fascisterna Grå Vargarna?
Här kommer en lista:
• Mehmet Kaplan (MP) riksdagsledamot
• Sultan Kayhan (S) Riksdagsledamot
• Yasin Ipek (S) Lokalpolitikern i Märsta

Har jag glömt någon? Säpo kan fylla på listan
Citera
2026-09-29, 22:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ida har kallat sosseriet för "jävla fittor". Själv undviker jag bruket av runda ord men utifrån det affektiva perspektivet så har hon nog medhåll från hela Tidö.
Har du någon källa till det påståendet?
Citera
2026-09-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Fast Löfven höll ju på och kohandlade med Kakabaveh för att få över henne, så att ett "seriöst statsbärande parti" skulle hålla på med sånt är väl inte helt otänkbart.
Kakabahve var en politisk vilde, och det var inte förhandlingar för att bilda en ny regeringskoalition efter ett val. V hade fällt regeringen som de var dörrmatta till. Hon fick ingen ministerpost eller riksdagsplats som tack i ett kommande val för sin kurdiska aktivism. Hon blev helt rökt som politiker.

SD har haft mängder av politiska vildar som bytt parti under sina mandatperioder. Så visst, det går säkert att köpa över ett par, tre Katja Koks till en rödgrön regering under mandatperioden, med ditt resonemang. Sannolikheten är betydligt större där.
Citera
2026-09-29, 22:20
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Ja! Vem minns inte våra kära (svenska) politiker med kopplingar till de turkiska extremisterna och fascisterna Grå Vargarna?
Här kommer en lista:
• Mehmet Kaplan (MP) riksdagsledamot
• Sultan Kayhan (S) Riksdagsledamot
• Yasin Ipek (S) Lokalpolitikern i Märsta

Har jag glömt någon? Säpo kan fylla på listan

Jag hade fan glömt att herren i fråga var STATSRÅD i nästan två år... 10-talet var ju fan helt vrickat.
Citera
2026-09-29, 22:22
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Källa?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu gäller det att Talmannen håller i detta och ger uppdraget till nästa sonderingsrunda till Magdalena Andersson. Det är det enda rimliga givet riksdagens sammansättning, partiernas reaktion på valresultatet, och uttalanden sedan valet.

Magdalena Andersson är den som SKA bilda regering, det har hon sagt i många månader, och hon kan inte fly från detta nu.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har du någon källa till det påståendet?

Men suck, inte du igen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/rlzeye/linderborg-sag-fi-a-unge-annars-kanske-du-blir-som-magda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in