2026-09-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
😁
En somalier som samtidigt råkar vara agent för den styrande klanen i landet och någon turk med nära band till Erdogan. Det kan nog funka.

Exakt. Man satsar 10% av biståndsbudgeten på vänsterpartisternas hemländer bara.
Citera
2026-09-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad ska Kristersson med sonderingsuppdraget till?

Verkar ju va en helt hopplös uppgift med tanke på hur hårt surrade C är runt den rödgröna masten. Deras högsta företrädare säger nu att de är öppna för en regering som samarbetar med V men inte en regering som samarbetar med SD.

C:s väljare har anti-sd som huvudfråga. Skulle C i teorin gå högerut är de förmodligen under spärren efter några veckor utifrån att många av deras väljare är vänster. C har förmodligen interna mätningar på detta.

Ja precis, det fins ingen idé. Centern som du skriver godkänner inte ens passivt stöd från SD vilket är helt idiotiskt, dem godkänner dock ett V som stödparti, med andra ord är det bara Maggan som kan bilda en regering, om inte Uffe drar en 180 och bildar en regering med S och SD och ger Maggan statsministerposten, hade varit orimligt kul att se reaktionerna
Citera
2026-09-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Där håller jag med, samtidigt tror jag verkligen inte att det blir någon C regering.

Nej, inte jag heller. Då tror jag mer på en KD-regering som tolereras av S och M.
Citera
2026-09-29, 21:53
Medlem
Fy fan, vad Ida G är arg haha...! Så kul:
Vänsterpartiets vice partiledare Ida Gabrielsson är upprörd. Detta efter att Anders Ygeman (S) och Rickard Nordin (C) medverkat i kvällens ”Aktuellt” i SVT – och återigen riktat kritik mot V.

Hon beskriver det som ”den mest ohederliga teater jag någonsin upplevt”.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/vansterns-attack-mot-s-och-c-ohederlig-teater/
Citera
2026-09-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Fast Löfven höll ju på och kohandlade med Kakabaveh för att få över henne, så att ett "seriöst statsbärande parti" skulle hålla på med sånt är väl inte helt otänkbart.

Det är nästan så att man saknar Löfven nu när man ser alla dessa kärringar. Karl var helt värdelös men kohandla det kunde han.
Citera
Medlem
(30 september)

Ett glas vatten under talmannsrundorna.
08.30 Moderaterna
09.15 Sverigedemokraterna
09.35 Vänsterpartiet
10.30 Centerpartiet
10.50 Kristdemokraterna
11.10 Miljöpartiet
11.30 Liberalerna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Håller med faktiskt. Men inte i detta val men med annan partiledare partistyrelse så. Kommer S samarbeta med SD men det är i framtiden kanske redan 2030 .

Jag hoppas att det börjar gå upp ett ljus för S nu att vänstern är ett stort hot för dem och inte längre en dörrmatta. S kommer aldrig kunna bjuda över V i antisemitism och terrordyrkan och då blir det svårt att nå några valframgångar.

Framtiden för S ligger i ett SD-samarbete. Ebba kan återigen få knyta ihop en ny konstellation
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vänsterpartiets vice partiledare Ida Gabrielsson är upprörd. Detta efter att Anders Ygeman (S) och Rickard Nordin (C) medverkat i kvällens ”Aktuellt” i SVT – och återigen riktat kritik mot V.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/vansterns-attack-mot-s-och-c-ohederlig-teater/
Ja, vuxenpoängen vid talmansvalet slarvade hon snabbt bort igen. Hon borde ryckt på axlarna och sagt något om Tony Rickardsson/Robert Gustavsson.
Citera
2026-09-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsnusk
Ett glas vatten under talmannsrundorna.
08.30 Moderaterna
09.15 Sverigedemokraterna
09.35 Vänsterpartiet
10.30 Centerpartiet
10.50 Kristdemokraterna
11.10 Miljöpartiet
11.30 Liberalerna

Ska han bjuda på ett glas vatten nu och inga kakor? Man får ju ändå ge Norlén att han har fingertoppskänsla.
Citera
2026-09-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ska han bjuda på ett glas vatten nu och inga kakor? Man får ju ändå ge Norlén att han har fingertoppskänsla.

Japp, endast vatten, dags att kavla upp
ärmarna nu för partiledarna ...
Citera
2026-09-29, 21:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Alltså, det här:

https://x.com/idagabrielsson/status/2105014906743410967

Det ger riktiga sportpalatstalet-vibbar. ”Vill ni ha det totala kriget?”
Citera
2026-09-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsnusk
Japp, endast vatten, dags att kavla upp
ärmarna nu för partiledarna ...

Kul, han har humor
Citera