Citat:
Ursprungligen postat av
VonDy2
Ja, Maria har gått på Mounjaro, men för några månader sen beklagade hon sig i en live att hon inte hade råd längre. Skulle tydligen kosta flera tusen i månaden att fortsätta.
Men killarna eller några trogna fans kanske hjälper henne att finansiera? För hon tycks ju fortfarande gå ner i vikt ( vilket jag har svårt att tro hon skulle fixa utan m medicinsk hjälp..)
David verkar inte inte gå på nåt bantningspreparat, men försöker emellanåt hålla koll på kaloriintaget. Lyckas väl sisådär.
Andreas/Christoffer är nästan aldrig med längre, har ju eget boende nu. Men har svårt att tänka mig att han ens reflekterar över sin vikt.
Och Kristian-Hemmafru håller väl vikten genom att ständigt vara igång ( städa,diska,serva) Maria och David?
Jaha, jag trodde högkostnadsskyddet tar smällen, åtminstone för de som behöver sådan medicin resten av livet. Vilket hon förmodligen gör.
Maria är synbart smalare om man jämför med något år sedan. Trodde det var för att de äter mer hemlagat istället för friterat med extra ost och bea till vardags. Flera år med ris, pasta eller kokt potatis, måste ge en effekt när det byts ut mot att frossa i sig McDonalds.
Samtidigt verkar hon ha mindre ork och energi överlag. Inget jag klandrar henne för. Jag hade inte pallat hennes totala fysiska och mentala arbetsbörda med sjukdom, övervikt, mamma till den skaran, tungt stressigt jobb och byta arbetsplatser med påfrestande ofrivilliga flyttar mellan bostäder. Jag hade lagt mina lediga timmar på att däcka i soffan, inte på Youtube och livestreams. Så ärligt talat är hon en krigare sett till moralen att bita ihop och knega, det ska hon ha cred för.
Man kan ifrågasätta om hon fördelar sin glöd på rätt saker, men det kan man fråga många fler. Många fastnar framför en skärm på sin lediga tid. Kan kasta första stenen på mig själv. Hon filmar när hon bakar kakor till sina kollegor. Sympatiskt att hon inte tvingar på kollegorna något inofficiellt socialt schema att man ska turas om ha med fredagsfika utan roddar det på egen hand. Hade jag jobbat med henne hade jag blivit glad när hon bjuder på hembakt så länge jag inte förväntas ta med nästa gång. Tusen gånger bättre hon tar med morotskaka till veckomötet och signalerar att "vi mysiga kollegor håller ihop" än att begära ordet när den vassaste hjärnan i gruppen ska övertala arbetsgivarens utsända teamleader om att följa lagen för övertidsersättning, tillsvidareanställning och veckovila till julen.
Den mesta kritik Maria fått i tråden senaste åren är inte "näthat" eller riktat mot henne personligen utan mer en allmän fråga varför det sociala skyddsnätet är så lågt, i landet med världens högsta skatt.
- Förväntas hon, med sina bekymmer, ha David inneboende tills hon dör, för att han är kvalificerad få en åtgärd i form av någon praktikplats här och där?
- Vem säkerställer att det inte är Kristian som tar ansvaret att ringa myndigheter och fylla i blanketter? Magkänslan säger att han tar extremt mycket ansvar som någon på en myndighet borde ta.