Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Ebba Busch har ett "blått alternativ" och de har haft möte under dagen.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-har--en-plan-blatt-alternativ/
Säg att C får ett förslag presenterat för sig där SD inte är med i regeringen men att SD får vara med i Tidö 2. Om Kristersson kommer med det förslaget så kommer inte C att rösta emot en Högerregering och Högern stannar kvar vid makten. Centerpartiet kanske får en regeringsplats, en obetytdlig.
Vad tänker du att UK säger till C då?
Kanske: "Vi har trakasserat och häcklat er i 8 år nu. Om ni röstar fram mig som statsminister kan vi nog minska ned på trakasserierna".
Och så tänker du att C skall slå en frivolt av glädje och rösta på UK?
Helkorkat av M, KD och L att inte de senaste 4 åren sett till att reparera relationerna och få förlåtelse för skitbeteendet. Då hade dom iaf varit i lite bättre sits nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Detta förutsätter att SD ger upp sin plan "vi ska sitta med i regeringen". Eftersom jag tror SD är Sverige enda vettiga parti som satsar på sakpolitik och t.ex inte målar upp röda linjer så kan jag tänka mig att de går med på detta. Och man kommer då i efterhand att säga att SD ensamma gjorde så att Sverige slapp Vänster-regeringar.
Folk som har iaf lite träning i att upptäcka manipulativa baksluga beteenden vet mycket väl att V+SD har släpat fram krav som dom är beredda att förhandla bort.
Deras motparter (Löfven och Andersson) är lika rutinerade och skiter fullständigt i detta och ger ett erbjudande som helt ignorerar extrakraven. Varvid V (och troligen SD) börjar storgråta offentligt över hur elaka andra är mot dom. Och några lättlurade kommer att sympatisera med gråterskorna. Har vi sett här i forumet.