2026-09-29, 16:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du drevar friskt mot Stefan Holm på bästa trollmanér. Att han skulle vara så störd du försöker utmåla honom som är inte en balanserad och trolig bild av verkligheten. Holm har ingen grov störning. Men jag kommer inte att kunna stoppa dig från att mala på och mala på om det här, även om jag påpekar att du objektivt har fel, att det är medvetet du överdriver och att du därmed är rätt störd själv. Vad medlemmarna på Flashback anbelangar hade det för många varit välkommet om du följde med Holm på terapi och timeout.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
+

Vet inte om du käkar piller själv men en översyn av dosen är nog på sin plats, du behöver tagga ner och ta en paus från Holmgate

Vad tror ni egentligen händer bakom stängda dörrar i det där hemmet när Stefan Holm får sina totala flips över att muminmuggarna står fel i skåpet och hans docent-fru tvingas gå in i extrem damage control för att skydda hans rykte?
Citera
2026-09-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Omni förklarar skriver:

Det citat jag har sett från Breaking news är:

Var kom knivmord från?
Det blir bara värre och värre haha.
Citera
2026-09-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Men vad fanns det egentligen att bli arg eller kränkt över?

Frågan ställdes till Patrik Sjöberg och handlade om Patrik Sjöbergs relation till Stefan Holm. Hela grejen var att dra den gamla offentliga konflikten mellan dem till sin spets och fråga hur mycket Patrik egentligen ogillade Stefan.

Det var inte Stefan eller hans son som satt där och blev skämtade om på deras bekostnad. Det var en frågeställning till Patrik.

Känner du aldrig att det kan vara värt att tänka till lite extra ibland? prova det
Sjöberg och Holm var aldrig samtida då dom tävlade. Patrik Sjöberg slog världsrekord på Stockholms stadion 1987, 2,42. Då var Holm bara 11 år. Så dom tävlade aldrig samtidigt.

Jag bara skrev här, fast det inte var åt mig du skrev.
Citera
2026-09-29, 16:56
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Reaktioner ja, men ska man bli påhoppad fysiskt? Är det en rimlig reaktion?

Ja, det har väl hänt sedan Hedenhös tid.

Än idag kan man se fysiska interaktioner rätt ofta.

Handsken kan ibland kastas.
Citera
2026-09-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Sjöberg och Holm var aldrig samtida då dom tävlade. Patrik Sjöberg slog världsrekord på Stockholms stadion 1987, 2,42. Då var Holm bara 11 år. Så dom tävlade aldrig samtidigt.

Nej, de var inte samtida som aktiva på det sättet. Men de pratade en hel del om varandras karriärer efteråt. Holm tyckte väl bland annat att det var en större bedrift att hoppa väldigt högt många gånger än att få till ett fåtal riktigt höga hopp. Ungefär så.

Jag har för mig att det var i samband med Mästarnas mästare som det började pratas mer om deras relation, och sedan fortsatte det en hel del via media.

Letade fram lite citat.

Efter OS-guldet 2004: ”Nu har jag gjort det som Sjöberg aldrig gjorde, nu kan de säga vad de vill.

Efter sitt nionde SM-guld 2006: ”Både Patrik och Stickan Pettersson har åtta guld. Skönt att vara förbi dem.”

2007 om Sjöberg: ”Jag är så himla trött på honom. Folk tror att han alltid hoppade högt.”

2008, efter att Holm gått över 2,30 för 119:e gången, hade han en t-shirt med texten: ”119 Holm är fler än 118 Sjöberg”

I ett senare Twitterbråk skrev Holm om Sjöberg: ”Somliga köper Lego för pengarna, andra köper kokain... människor har olika intressen i livet…”

Sjöberg gav förstås tillbaka lika hårt. Exempelvis sa han om Holms jämförelser: ”2,42 är bättre än 2,36. Det hörs ju på namnet: h ö j d-hopp.”

I mästare mästare sa han till Holm att det inte heter "Jämnhopp" utan höjdhopp.

+ mycket mer. Patrik har haft synpunkter på att Holm pressat sonen Melwin i sitt tränande också vilket inte Holm gillade alls.
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2026-09-29 kl. 17:04.
Citera
2026-09-29, 17:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Kränkthet ger Holm laglig rätt att bruka våld mot kulturpersonligheter?

Tror du bör uppdatera dig om Svea rikes lag lille Dalulv.

Vet inte om det var så mycket våld. Det var inte direkt Cliff Booth vs Manson-ligan.

Det var en fysisk interaktion?

Nej, men ibland händer det. Och ibland kan det tyckas välförtjänt, även om din lagbok säger annorlunda.

Men kanske inte i din skyddade miljö, vem vet.
Citera
2026-09-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, det har väl hänt sedan Hedenhös tid.

Än idag kan man se fysiska interaktioner rätt ofta.

Handsken kan ibland kastas.

Så du tycker att vi ska vara grottmänniskor som själva får avgöra vad som kränker vår heder - och agera på det. Får man skoja om kungen? Eller din mamma?
Citera
2026-09-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vet inte om det var så mycket våld. Det var inte direkt Cliff Booth vs Manson-ligan.

Det var en fysisk interaktion?

Nej, men ibland händer det. Och ibland kan det tyckas välförtjänt, även om din lagbok säger annorlunda.

Men kanske inte i din skyddade miljö, vem vet.

Hur var det välförtjänt just här? Det är just det som är grejen . Det här var inte ens värt att reagera över hemma i soffan från nån part.
Citera
2026-09-29, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2

Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Nej, de var inte samtida som aktiva på det sättet. Men de pratade en hel del om varandras karriärer efteråt. Holm tyckte väl bland annat att det var en större bedrift att hoppa väldigt högt många gånger än att få till ett fåtal riktigt höga hopp. Ungefär så.

Jag har för mig att det var i samband med Mästarnas mästare som det började pratas mer om deras relation, och sedan fortsatte det en hel del via media.

Letade fram lite citat.

Efter OS-guldet 2004: ”Nu har jag gjort det som Sjöberg aldrig gjorde, nu kan de säga vad de vill.

Efter sitt nionde SM-guld 2006: ”Både Patrik och Stickan Pettersson har åtta guld. Skönt att vara förbi dem.”

2007 om Sjöberg: ”Jag är så himla trött på honom. Folk tror att han alltid hoppade högt.”

2008, efter att Holm gått över 2,30 för 119:e gången, hade han en t-shirt med texten: ”119 Holm är fler än 118 Sjöberg”

I ett senare Twitterbråk skrev Holm om Sjöberg: ”Somliga köper Lego för pengarna, andra köper kokain... människor har olika intressen i livet…”

Sjöberg gav förstås tillbaka lika hårt. Exempelvis sa han om Holms jämförelser: ”2,42 är bättre än 2,36. Det hörs ju på namnet: h ö j d-hopp.”

I mästare mästare sa han till Holm att det inte heter "Jämnhopp" utan höjdhopp.

+ mycket mer. Patrik har haft synpunkter på att Holm pressat sonen Melwin i sitt tränande också vilket inte Holm gillade alls.

Tack för sammanställningen!

Det här bevisar ju exakt det jag skrivit hela tiden. Stefan Holm lider av en grav, obehandlad personlighetsstörning med en sjuklig fixering vid gamla oförrätter. Att trycka upp en t-shirt för att han gjort fler dussinhopp än Sjöberg bara för att han vägrar acceptera att 2,42 faktiskt är högre än 2,36 är så patetiskt att klockorna stannar.

Det här är inget tillfälligt "olycksfall i arbetet". Att flyga på folk och ta ett strypgrepp i nästan en halv minut i en hotellhiss på Bokmässan är det naturliga slutsteget för hans extrema, sårbara narcissism. Spärrarna är helt bortblåsta när han inte blir dyrkad.

Att försvaret nu panikartat trycker in honom i samtal med kurator är bara ett taktiskt snyftargument inför tingsrätten för att få villkorlig dom och slippa skaka galler för misshandel av normalgraden men fakta kvarstår: nästa års kalender är stendöd och varken du, trådens vitriddare eller hans docent-fru kan köra tillräckligt med damage control för att tvätta bort den här skammen.
Citera
2026-09-29, 17:15
Medlem
Sven5678s avatar
.

.
Senast redigerad av Sven5678 2026-09-29 kl. 17:38. Anledning: Trams och offT
Citera
2026-09-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Tack för sammanställningen!

Det här bevisar ju exakt det jag skrivit hela tiden. Stefan Holm lider av en grav, obehandlad personlighetsstörning med en sjuklig fixering vid gamla oförrätter. Att trycka upp en t-shirt för att han gjort fler dussinhopp än Sjöberg bara för att han vägrar acceptera att 2,42 faktiskt är högre än 2,36 är så patetiskt att klockorna stannar.

Det här är inget tillfälligt "olycksfall i arbetet". Att flyga på folk och ta ett strypgrepp i nästan en halv minut i en hotellhiss på Bokmässan är det naturliga slutsteget för hans extrema, sårbara narcissism. Spärrarna är helt bortblåsta när han inte blir dyrkad.

Att försvaret nu panikartat trycker in honom i samtal med kurator är bara ett taktiskt snyftargument inför tingsrätten för att få villkorlig dom och slippa skaka galler för misshandel av normalgraden men fakta kvarstår: nästa års kalender är stendöd och varken du, trådens vitriddare eller hans docent-fru kan köra tillräckligt med damage control för att tvätta bort den här skammen.

Jag har inte försökt tvätta bort ett jävla skit.
Citera
2026-09-29, 17:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Så du tycker att vi ska vara grottmänniskor som själva får avgöra vad som kränker vår heder - och agera på det. Får man skoja om kungen? Eller din mamma?

Vad jag tycker är irrelevant. Givetvis är fredliga lösningar att föredra, men som vi ibland kan se känner folk ibland sig så kränkta att det sker fysiska interaktioner eller till och med våld.

Vi får väl se vad rättegången landar i. Att fråga om mord i en mörk gränd kanske är att gå över gränsen ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in