2026-09-29, 16:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Vem menar du ska bli kränkt här och av vem + varför?

Tolkar det som att Holm blev kränkt.

Har ni aldrig varit med om att folk blir arga?
Citera
2026-09-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Men vad fanns det egentligen att bli arg eller kränkt över?

Frågan ställdes till Patrik Sjöberg och handlade om Patrik Sjöbergs relation till Stefan Holm. Hela grejen var att dra den gamla offentliga konflikten mellan dem till sin spets och fråga hur mycket Patrik egentligen ogillade Stefan.

Det var inte Stefan eller hans son som satt där och blev skämtade om på deras bekostnad. Det var en frågeställning till Patrik.

Känner du aldrig att det kan vara värt att tänka till lite extra ibland? prova det
Citera
2026-09-29, 16:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Men vad fanns det egentligen att bli arg eller kränkt över?

Frågan ställdes till Patrik Sjöberg och handlade om Patrik Sjöbergs relation till Stefan Holm. Hela grejen var att dra den gamla offentliga konflikten mellan dem till sin spets och fråga hur mycket Patrik egentligen ogillade Stefan.

Det var inte Stefan eller hans son som satt där och blev skämtade om på deras bekostnad. Det var en frågeställning till Patrik.

Känner du aldrig att det kan vara värt att tänka till lite extra ibland? prova det

Tänka lite extra: Du gör en skönmålning av det hela?
Citera
2026-09-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Detta har jag försökt få en del här i tråden att förstå.

Men istället för att lyssna och lära projicerar en del av dem sina egna mindervärdeskomplex på Holm.

Holm som redan innan är ett enda mindervärdeskomplex?

Inte konstigt att hen flög Persson i strupen ilsken som ett bi?

Slutenvården nästa för denna stingsliga dvärg?
Nä jag tänker väl att dom här har kommit överens om det hela för att få publilicitet. Holm borde väl ha kunnat plockat Persson i nån mörk gränd utan åsyna vittne under 8 år.

Men om Holm i 8 år tänker på ett skämt som Persson sa i nåt dravelprogram på SVT, då har han ju problem... Han ska tydligen ta tag i dom nu. Holm är nog en liten hetsporre vad man kan läsa om grabben.
Citera
2026-09-29, 16:47
Medlem
kukflashs avatar
Även om Emil Persson är en idiot så är Stefan en ännu större. Att han fortfarande hyser agg mot ett skämt för 8 år sedan är inte hälsosamt.
Citera
2026-09-29, 16:48
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:

Kränkthet ger Holm laglig rätt att bruka våld mot kulturpersonligheter?

Tror du bör uppdatera dig om Svea rikes lag lille Dalulv.
Citera
2026-09-29, 16:49
Medlem
Citat:
Tänka lite extra: Du gör en skönmålning av det hela?
Hur menar du att jag skönmålar det?
Citera
2026-09-29, 16:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du drevar friskt mot Stefan Holm på bästa trollmanér. Att han skulle vara så störd du försöker utmåla honom som är inte en balanserad och trolig bild av verkligheten. Holm har ingen grov störning. Men jag kommer inte att kunna stoppa dig från att mala på och mala på om det här, även om jag påpekar att du objektivt har fel, att det är medvetet du överdriver och att du därmed är rätt störd själv. Vad medlemmarna på Flashback anbelangar hade det för många varit välkommet om du följde med Holm på terapi och timeout.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
+

Vet inte om du käkar piller själv men en översyn av dosen är nog på sin plats, du behöver tagga ner och ta en paus från Holmgate

Gulligt att ni går ihop i grupp för att leka moralpoliser och vitriddare åt Stefan Holm som tar strypgrepp på folk i nästan en halv minut i en hotellhiss.

Det är inte mina piller eller doser det är fel på utan det är Holm som bevisligen saknar spärrar och har tvingats krypa till korset och söka hjälp från psykiatrin för att han inte kan kontrollera sin ilska.
Citera
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Nä jag tänker väl att dom här har kommit överens om det hela för att få publilicitet. Holm borde väl ha kunnat plockat Persson i nån mörk gränd utan åsyna vittne under 8 år.

Men om Holm i 8 år tänker på ett skämt som Persson sa i nåt dravelprogram på SVT, då har han ju problem... Han ska tydligen ta tag i dom nu. Holm är nog en liten hetsporre vad man kan läsa om grabben.

Liten i flera bemärkelser.

Dags att växa upp och sluta vara vuxenbäbis?
Citera
Medlem
Citat:
Absolut. Här pratas det en hel del. Men IRL finns det en större risk för reaktioner?

Reaktioner ja, men ska man bli påhoppad fysiskt? Är det en rimlig reaktion?
Citera
2026-09-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Även om Emil Persson är en idiot så är Stefan en ännu större. Att han fortfarande hyser agg mot ett skämt för 8 år sedan är inte hälsosamt.
Sluta legitimera bilden av att det ens var ett skämt mot Holm och hans son. Det var en fråga till Patrik Sjöberg om hans relation till Stefan och hur långt hans ogillande egentligen sträckte sig.

Dels var det alltså inget skämt mot Holm + att det gått 8 år.
Citera
2026-09-29, 16:52
Medlem
Hellvetes avatar
Omni förklarar skriver:
Citat:
Ett misslyckat skämt om knivmord för flera år sedan slutade med att Stefan Holm polisanmälts för misshandel av fördomspoddaren Emil Persson.

Men bakom bråket på Bokmässan finns en annan relation, präglad av rivalitet, som går mer än 40 år tillbaka i tiden.

Det här är Stefan Holms och Patrik Sjöbergs komplicerade historia.

Det citat jag har sett från Breaking news är:
Citat:
Om du träffade Stefan Holm i en mörk och vittnesfri gränd skulle du släcka hans liv.

Var kom knivmord från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in