Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Jag tror alla drogromantiker kan somna om minst 15-20 år.
Saknas totalt intresse av politiken idag att legalisera cannabis.
Ni kan ju kolla vilken debatt det blev om "gårdsförsäljning " av alkohol.
En pytte pytte liten förändring av alkohollagstiftningen tog 20 år att genomföra.
Inget i diskussionen ändrar sig ändå och även om det är sant.
Och legalisera cannabis har pågått mer än 20år, så låter som att det är nära nu då enligt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Du vet inte. Du gissar. Sannolikt. Jag kan ochså gissa men det är ointressant
Så du kommer börja med cannabis om det blir lagligt genom staten?
Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Jepp, det är helt sant. Det är en gissning. Men det är helt klart så att folk har mindre incitament att ljuga nu än då.
Men oavsett om det är så eller inte så har det inte så stor betydelse, för det gör inget om andelen folk som rökt minst en gång senaste året har ökat. Så lite är ett oproblematiskt bruk.
I en legalisering så kommer vi se hur sjukvården tar över eventuella problem, och det är ju knappast så att alkohol är utan stigma i vården.
Men bra jävla mindre än med cannabis, så det kommer ju bli en fantastiskt bra sak för folkhälsan och de få som behöver söka vård för cannabis gjort något.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Förutom Canada, vilka andra länder har legaliserat ?
Jag vet att Thailand hade det legalt i två år innan dom backade och stängde ner igen.
Uruguay.
Tyskland delvis och kunna ha 25g på sig och alternativet6 vara med i en cannabisklubb där det är lagligt.
Malta hemmaodling och legaliserat för eget bruk.
Luxemburg hemma odling och eget bruk för hushåll.
USA har multipla delstater som har legaliserat, än mer med medicinsk cannabis, och än mer som hävt konsumtionsförbudet.(Men sure, federalt är det fortfarande olagligt, men delstater bestämmer själva.)
Och ja, Kanada med, så det växer om än långsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenAvBajs
Vi bör följa Portugals lagar. Där får man knarka vad man vill. Inte sitter det folk och skjuter horse i varenda vrå som svennebananer tror. Därför jag hatar Sverige. Vill knarka och knulla horor på fritiden. Då är det fel land att leva i.
Det intressanta är att de gått från att helt koppla bort rättsväsendena med droger och tillåta innehav för personligt bruk.
Så har de minskat tunga missbrukare mot 75%.
Detta genom istället straffa de polisen tog, så skickade man de till sjukvården istället.
Det är vad man kallar för en total succé.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Vet du, inget som hindrar att du flyttar till Portugal. Hejdå.
Vi vill ju inte ha folk här som hatar sitt land.
DU förstår att det är enda användaren sade hata om Sverige väl, eller?
Eller missade du den biten?
Men ja, jag ogillar svensk narkotikalagstiftning och detta för den orsakar så svår skada på medborgarna.
Och speciellt unga som vill testa saker och inte missbruka droger.
Så kan man slå en ung persons liv i spillror, men det verkar vara syftet att sparka på de som är unga.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Läs innantill:
" Därför hatar jag sverige "
Går inte att missförstå ! En svensk som säger så förtjänar inte att vara kvar i landet.
Prova detta i tex Thailand eller Japan. Thailändare som officiellt säger att han hatar Thailand
får så mycket bögsmörj att han inte kan stå på benen på en månad.
Det var dock preciserat vad som hatades, och det var inte hela Sv erige på alla saker.
Utan på en och en svårt fallerande drogpolitik som skadar och dödar människor utan någon som helst mening pga det är olagligt.