Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Fast nu är inte alkohol trådens ämne, alkohol är dessutom ett lagligt berusningsmedel till skillnad från narkotika.
Det ska även påpekas att det är väldigt få människor idag som accepterar att närstående använder narkotika eller att narkotika legaliseras eftersom skadeverkningarna riskerar att bli stora både för individen och för samhället.
En annan aspekt på bruk av narkotika är att många kvinnor vill helt enkelt inte ha pojkvänner och män som brukar droger, du kan ju fråga dig själv om du skulle vilja skaffa barn eller leva med en person som använder narkotika regelbundet, svaret är med stor sannolikhet nej.
Jo, vi vet att lagen är mer farlig än cannabisen, cannabisen som står för ~60% av alla deras inkomster av droger.
Och vad bättre att lyfta dessa skador och få kontroll över cannabis än staten legaliserar, och sen samtidigt fört få in gigantiska skatteintäkter.
Två frigöra ENORMA resurser som kan riktas in mot riktiga brott än bara någon konsumtion som inte skadar någon i själva utförandet eller under berusning.(Inte som alkohol som vissa år har nått upp till 80% av allt våld skett under påverkan av alkohol.)
Och var och en får ta sig en egen funderade om de ska lyssna på sin partner eller inte och ta konsekvensen av detta om det existerar någon.
Ingen som helst skillnad mot idag.
Och tex när jag medicinerade min onda rygg för rätt längesedan, så berättade jag vad som skulle ske och det var väl inte glädjedans, men också en förståelse då min rygg jävlades med mig i år och skapade problem i hemmet ibland.
Så underskatta inte sin partner, sen vad är det för ett skitargument?
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Det blir väl som i Canada, legal cannabis blev dyr ute i butiken så den illegala handeln hade
inga problem med att konkurera.
I och med att det var lagligt så blev det fler som rökte så knarklangarna levde vidare som förr.
Vi kan lätt få en halv miljon nya haschrökare om vi gör det lagligt.
Att legalisera är ingen knäppning med fingret så är all illegal försäljning borta.
Utan vi pratar om lätt ett decennium, säkert två innan man ser full effekt.
Dock Kanada legaliserade för ge sig på den kriminellanätverken, det berättar Kanadas rapport om droger, bland flera saker till, men den var en av de större.
Så du kommer börja röka cannabis om det blir lagligt?
Och två, det du påstår ser man inte heller, men kanske vi ska låtsas om det inte är så.
Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Men myten att den illegala narkotikan skulle dö ut av att det gick att köpa i butik är ju stendöd.
Canadas illegala cannabis lever och frodas som aldrig förr.
https://www.theguardian.com/society/2020/apr/05/stoners-cheered-when-canada-legalised-cannabis-how-did-it-all-go-wrong
Man är rätt bra korkad om man inbillade sig att ett problem som fått göda sig själv så länge skulle försvinna över en natt, självfallet kommer det ta minst ett decennium innan man börjar se full effekt.
Inte omöjligtvis två, men för det tar tid, är då argumentet vi inte ska göra något åt ett menlöst förbud?
För personligen ser jag hellre relegerade droger, än som idag oreglerade och helt fria.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gelato33
Man får inte bort den svarta marknaden över en natt.
Och finns det bättre utbud på svarta marknaden än på den lagliga så försvinner självklart inte den svarta marknaden. Har hört många kanadensare klagat på utbudet på den lagliga marknaden.
Det är såna här saker de inte vill höra, för de vill ha omedelbar effekt, annars ska man inte göra något alls.
Och varför man har en så jävligt konstigt inställning är udda, för det är att man gillar förbudet och alla skador det gör på samhället.
För det är fascinerande de som ropar mest om det ska vara förbud, de står sida med sida med kriminellanätverken som och vill ha förbud.
Det är oerhört fascinerade att iakttaga att de sällar sig med kriminellas ideologi.
Och det får dom inte ens att reflektera att nu har nog något gått fel och när det är så, men det är lugnt, de försöker låtsas bort den delen inte existerar.