2026-09-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Visst är man liiite desperat om man ställer upp i en dokusåpa för att hitta sin livspartner?

Det vet jag inte. Han förklarade det bra. Har självdistans och humor.
Citera
2026-09-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Såklart måste en transa delta. Gabriel har en förvuxen klitoris emellan benen. Opererad.
Fruktansvärt oetiskt.
Människan hon är "gift" med är ju lika pantad som en idiot iklädd en Palestina-schal.
Och nej..Jag tycker inte om könsbyte och jag tycker inte om människor som vurmar för könsbyte.
Frågar på det?

Vem i hela universum bryr sig det minsta vad någon annan gör med sin egen kropp? Folk tatuerar sig. Folk piercar sig. Folk plastikopererar sig. Folk byter kön. Det mesta av det där blir jäkligt fult. Men att kalla det oetiskt är helt hjärndött. Det finns miljoner oetiska saker att reagera på och du väljer något som ingen annan berörs av. Speciellt när det är ett absolut faktum att den könsbytta mannen är den mest välfungerade mannen i programmet.
Citera
2026-09-28, 22:44
Medlem
Håller verkligen med om Urban, har känt de sedan typ avsnitt 2, att han hela hans persona är spelad, uttänkt och strategisk. Hans backstory är det han bestämt att han vill berätta om sig själv. Varje reaktion styrs av att han frågar sig 'hur skulle Tyler Durden svara', eller något. Det gör att det känns oäkta och spelat allting. Jag får känslan av att han står och stirrar på henne på bröllopet för länge för att han står och tänkter 'nu ska jag stirra på henne för länge och se hur hon reagerar för det skulle en övercool kille göra'. osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pittlepump
Min bild av deltagarna står sig några avsnitt in. Två egenskaper är genomgående; omognad och ängslighet. Och det är ganska talande för vår tid. Så många (men långt ifrån alla) är utpräglat ängsliga. Och ännu fler framstår som oerhört omogna.

Jag tror inte att jag är den enda som har passerat fyrtio och som slås av att den yngre generationen tycks vara så styrd av rädslor och ängslighet. Återigen ska det sägas att det så klart inte är alla, det finns givetvis hur coola och självsäkra personer som helst i alla generationer och alla grupper. Men man märker att ängslighet trängt in i unga människor på ett sätt som jag inte tror att det var för 15-20 år sedan. Finns säkert alla möjliga teorier om vad som ligger bakom detta; sociala medier, världsläget osv . Oavsett vad så är det så karakteristiskt för vår tid.

Urban spelar en självsäker person han inte är. Vid det här laget har han i princip själv medgett med allt sitt prat om sin "unika" resa gällande sexlivet och hans bakgrundberättelse att han återskapat sig själv sådan som han önskar att han var. Det kan man säkert göra, men ofta tycks det leda till dissonans. Grundjaget skaver mot den skapade karaktären. Urbans ängslighet lyser igenom i allt han gör. Hans reaktion på konflikt, hans inställning till vänskap och relationer. Till och med reaktionen på en vibrator. En man som känner sig hotad av en sexleksak kan inte definieras som självsäker.

Olivia är självklart ängslig. Det behöver inte kommenteras.

Max och Belinda har samma strategi för att hantera sin osäkerhet. De undviker engagemang eller entusiasm och slipper på så sätt det generande att uttrycka glädje för något som framstår som banalt. Vi har alla sett det hos tonåringar som är för coola för sin omgivning. Där växer det i allmänhet bort, men hos de här två sitter det kvar som en livsstrategi. Givetvis får det dom att framstå som outhärdligt tråkiga, precis som omgivningen upplever en trumpen tonåring. Att de därtill uttryckligen är rädda för allt (plast, socker, vibratorer, vaccin osv) gör ju ingenting till för att få dom att framstå som mindre rädslodrivna och ängsliga. Det där återkommande pratet om kroppskontroll är nästan övertydligt.

Felix, som är så rädd att göra fel. Han vill vara en god feminist och en mjuk och inkännande man. Men det gör honom också så ängslig för att göra fel. Han är på något sätt Urbans spegel. Där den ena är fast i föreställningen om att han måste vara stark och bestämd är den andra fast i ett överdrivet inkännande.
Citera
2026-09-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittlepump
Vem i hela universum bryr sig det minsta vad någon annan gör med sin egen kropp? Folk tatuerar sig. Folk piercar sig. Folk plastikopererar sig. Folk byter kön. Det mesta av det där blir jäkligt fult. Men att kalla det oetiskt är helt hjärndött. Det finns miljoner oetiska saker att reagera på och du väljer något som ingen annan berörs av. Speciellt när det är ett absolut faktum att den könsbytta mannen är den mest välfungerade mannen i programmet.

Tack för de kloka orden.

Gabriel är den vettigaste och mest mogna mannen i det sällskapet. De andra är bara vilsna småpojkar.
Citera
2026-09-29, 00:07
Medlem
Triremers avatar
Jag tycker det är direkt obehagligt att se par försöka tvinga fram kärlek och attraktion. De flesta är så förbannat oattraktiva. Bara Urbans tjej ser ok/bra ut.
Citera
2026-09-29, 01:20
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Jag har aldrig riktigt förstått varför man i svenskan tvingades läsa så mycket, skriva alla tal och uppsatser och analyser förrän jag läste ditt inlägg. Du illustrerar varför det är så VIKTIGT med LÄSFÖRSTÅELSE. Snälla innan du fortsätter skriva fler inlägg på Flashback, kolla upp och läs igenom alla stilfigurer.

Någon som lyckats ta sig till vuxen ålder utan att förstå varför man ska lära sig att läsa, skriva och analysera i skolan gör bäst i att vara tyst i stället för att skämma ut sig ännu mer med sin högstadieretorik.
Citera
2026-09-29, 02:39
Medlem
Trolleholm702s avatar
Senaste avsnittet; Olivia det jävla våpet sitter och väntar som en hund i lägenheten på sin tönt till man som kommer indrällande med kepsen bak och fram, går direkt och tar maten, saltar utan att smaka och sätter sig ner och slafsar i sig maten, som våpet trots hans beteende stått och lagat till honom...

Och hans äckliga blängande blick när hon frågar om han tycker det det var schysst gjort att göra som han gjorde och han härskartekniskt svarar: "vilket"??

Hon blir sedan så till sig när hennes ädle man faktiskt kan tänka sig att kanske låta henne få behålla sin manliga barndomsvän att hon sätter sig i svinets knä och börjar mata honom!

Hon gör så jävla dålig reklam för kvinnor och kommer få lära sig den hårda vägen med allt som Urban kommer orsaka.

Edin; ligger och gäspar i soffan i mjukiskläder och luvan uppe som en tonåring hemma i pojkrummet, medan hans fru sitter gråtfärdig och försöker få honom att fatta grundläggande saker i ett vuxet förhållande.

Dessförinnan står han och påstår gång på gång att han är minsann inte orolig för Intimitets-veckan, alltmedan Julia till ingen nytta försöker förklara vad intimitet betyder. Hur kan man vara så övertygad om sin egen förträfflighet som Edin, när han i själva verket har noll koll? Pinsamt!
Ju mer man tror att man vet, ju mindre vet man, som det heter.

Och Yasmin, hon vill bli objektifierad ja.. Det vill hon förmodligen för att hon inte brukar bli det, och därför inte tröttnat på det.
Pan-Sara "älskar att hon sa det" men om det tex varit Olivia som hade sagt att hon ville bli objektifierad så tror jag definitivt inte att Sara hade "älskat det" men så länge det är en "alternativ" tjej och inte en bimbo så är det lugnt.
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-09-29 kl. 02:46.
Citera
2026-09-29, 03:00
Medlem
Allt du sa va så träffsäkert! Haha tänkte samma
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Senaste avsnittet; Olivia det jävla våpet sitter och väntar som en hund i lägenheten på sin tönt till man som kommer indrällande med kepsen bak och fram, går direkt och tar maten, saltar utan att smaka och sätter sig ner och slafsar i sig maten, som våpet trots hans beteende stått och lagat till honom...

Och hans äckliga blängande blick när hon frågar om han tycker det det var schysst gjort att göra som han gjorde och han härskartekniskt svarar: "vilket"??

Hon blir sedan så till sig när hennes ädle man faktiskt kan tänka sig att kanske låta henne få behålla sin manliga barndomsvän att hon sätter sig i svinets knä och börjar mata honom!

Hon gör så jävla dålig reklam för kvinnor och kommer få lära sig den hårda vägen med allt som Urban kommer orsaka.

Edin; ligger och gäspar i soffan i mjukiskläder och luvan uppe som en tonåring hemma i pojkrummet, medan hans fru sitter gråtfärdig och försöker få honom att fatta grundläggande saker i ett vuxet förhållande.

Dessförinnan står han och påstår gång på gång att han är minsann inte orolig för Intimitets-veckan, alltmedan Julia till ingen nytta försöker förklara vad intimitet betyder. Hur kan man vara så övertygad om sin egen förträfflighet som Edin, när han i själva verket har noll koll? Pinsamt!
Ju mer man tror att man vet, ju mindre vet man, som det heter.

Och Yasmin, hon vill bli objektifierad ja.. Det vill hon förmodligen för att hon inte brukar bli det, och därför inte tröttnat på det.
Pan-Sara "älskar att hon sa det" men om det tex varit Olivia som hade sagt att hon ville bli objektifierad så tror jag definitivt inte att Sara hade "älskat det" men så länge det är en "alternativ" tjej och inte en bimbo så är det lugnt.
Citera
2026-09-29, 05:41
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja, frågan är varför det spelar dig någon roll vad andra gör med sin kropp? För mig känns det lika främmande att göra en könsoperation som för dig, men det är inte min kropp och inte mitt liv, och blir han och Sara kära så grattis!

Bara det att du kallar en kvinna "han" säger en hel del. Kan man få folk att tro att det går att byta kön kan man få folk att tro vad som helst. Psykiska, mentala problem löser man inte med hormoner och kirurgi.
Citera
2026-09-29, 06:54
Medlem
Max och Belinda är grannparet i en thriller.
Citera
2026-09-29, 07:00
Medlem
keckoishs avatar
Varför sitter de allihopa i en källarvåning. Halva nöjet är väl att se hur folk bor?
Citera
2026-09-29, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Varför sitter de allihopa i en källarvåning. Halva nöjet är väl att se hur folk bor?

Handlar väl om att alla ska bo i samma fastighet… i och med att det har gemensamma middagar, ceremonilöften var och varannan dag. Blir för stökigt att till exempel resa från Malmö upp till Stocholm flera gånger i veckan….

Men håller med, de hade kunnat göra lägenheterna mysigare… ser ut som ett show room på ikea, typ. Väldigt sterilt och opersonligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in