2026-09-28, 15:45
Medlem
Vem är denne Emil Persson? En komiker?
Citera
2026-09-28, 15:48
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tror också det är nåt mer bakom än ett 8 år gammalt skämt. Den sarkastiske mobbaren Emil Perssons och hans "coola" klick kan ju säkert stått som vuxna mobbare brukar mot sina mobboffer och betett sig diskret drygt, tittat och flina, göra nån sarkastisk min och så vidare.
Var inte Stefan Holm utklädd i nån sorts utstyrsel under bokmässan också, med tanke på hans "romance"-bok?
Då kan ju några mobbare från cyklonernas land gänget stå och tissla och flina. Eller Emil persson lyfta på ögonbrynen och säga "Snygga kläder Stefan.." . Ja jag bara spekulerar. Men jag vet ju hur vuxna mobbare kan fungera. Och hur det kan ta om man vet var man står i den relationen..

Jag står inte bakom Stefan Holms utfall, men jag kan känna för honom. Gör han verkar i grunden vara en rätt vanlig kille med lite aspiga drag som lätt blir en driftkucku inför coola cyniska mediemänniskor. Han är inte så duktig på det sociala. Så jag kan ändå känslomässigt förstå att det kan brista för honom när han skaver mot såna som emil persson i dessa sammanhang..
Sen kan jag inte låta bli att tänka att Emil Persson själv kände att det här var jackpot. Och att det i förlängningen blev en trimufatorisk kulmen av mobbingen mot Stefan Holm.. Nu har Holm skämt ut sig, och den hånflinande kan fortsätta le i mjugg..
Rosa kläder var det tänkt att Holm skulle ha på sig tillsammans med hustrun. Så det är inte otänkbart att Emil har nämnt något angående kläderna.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/stefan-holm-om-nya--boken-och-sexscenerna/ .
Citera
2026-09-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Holm borde ha dragit på en rejäl smäll. Emil Persson, definitionen av en fjant.

Två fjantar gör inte en fjant rätt. Hoppas vi ser Emil i nästa säsong av På spåret. Eller får en egen talkshow på SVT där han få visa en lite annan sida av sig själv. Börjar gå lite inflation i det där med fördomsskämt.
Citera
2026-09-28, 15:49
Medlem
Och nu har Jessica bjudit in bästa vännerna NWT (lokalpressen) till en filmad intervju på sitt arbete där hon berättar att de båda mår mycket dåligt av händelsen men att Stefan absolut inte är våldsam i andra sammanhang. Ja, det brukar låta så....
https://www.nwt.se/kultur/jessica-holm-efter-attacken-jag-finns-vid-hans-sida/

Citat:
Vad säger du om Stefans humör – är det något du märkt av i ert liv tillsammans?

– Nej, jag har inte det. Aldrig någonsin. Jag har aldrig sett de här tendenserna förut. Vi har känt varandra ganska länge och aldrig någonsin sett det. Vi har ju aldrig precis några konflikter över huvud taget om någonting, så jag hade aldrig kunnat sett det här komma. Jag har aldrig upplevt det som att han har aggressionsproblem. Jag har inte sett de tendenserna överhuvudtaget. Det här måste ju vara något exceptionellt.

Lite märkligt ändå, när Stefan själv säger att de som står honom nära har sett liknande saker förut och att han haft aggressionsproblem sedan barnsben...

Citat:
jag har då och då tappat humöret också i andra sammanhang genom åren, det vet alla som känner mig, men det händer inte ofta nu för tiden.
Senast redigerad av cyally 2026-09-28 kl. 15:52.
Citera
2026-09-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Och nu har Jessica bjudit in bästa vännerna NWT (lokalpressen) till en filmad intervju på sitt arbete där hon berättar att de båda mår mycket dåligt av händelsen men att Stefan absolut inte är våldsam i andra sammanhang. Ja, det brukar låta så....

Hon ger själv litegrann intrycket av att vara kaninkokerska. Tror det är hon som ser Holm som en ägodel. Han hänger bara med i hennes rosa diktatur, både för husfridens skull och för ”karriären”.

De flesta idrottare är aggressiva till naturen. Det är liksom därför de presterar. När de sedan inte kan kanalisera detta på sin idrott längre eller något vettigt slår det ofta bakut.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-09-28 kl. 15:59.
Citera
2026-09-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tror också det är nåt mer bakom än ett 8 år gammalt skämt. Den sarkastiske mobbaren Emil Perssons och hans "coola" klick kan ju säkert stått som vuxna mobbare brukar mot sina mobboffer och betett sig diskret drygt, tittat och flina, göra nån sarkastisk min och så vidare.
Var inte Stefan Holm utklädd i nån sorts utstyrsel under bokmässan också, med tanke på hans "romance"-bok?
Då kan ju några mobbare från cyklonernas land gänget stå och tissla och flina. Eller Emil persson lyfta på ögonbrynen och säga "Snygga kläder Stefan.." . Ja jag bara spekulerar. Men jag vet ju hur vuxna mobbare kan fungera. Och hur det kan ta om man vet var man står i den relationen..

Jag står inte bakom Stefan Holms utfall, men jag kan känna för honom. Gör han verkar i grunden vara en rätt vanlig kille med lite aspiga drag som lätt blir en driftkucku inför coola cyniska mediemänniskor. Han är inte så duktig på det sociala. Så jag kan ändå känslomässigt förstå att det kan brista för honom när han skaver mot såna som emil persson i dessa sammanhang..
Sen kan jag inte låta bli att tänka att Emil Persson själv kände att det här var jackpot. Och att det i förlängningen blev en trimufatorisk kulmen av mobbingen mot Stefan Holm.. Nu har Holm skämt ut sig, och den hånflinande kan fortsätta le i mjugg..

Om det nu var så hade väl Holm gått ut och sagt det i sina diverse uttalanden istället för att skylla på ett 8 år gammalt skämt? Hade fortfarande varit patetiskt, men mindre pinsamt. Det verkar inte ens som att dom känner varandra, hur fan ”mobbar” man någon man inte känner och random stöter ihop med på en bar? Okej om dom hade en långvarig beef där Emil drivit med Holm under en längre tid men det är inget som tagits upp eller setts offentligt vad jag vet, så känns inte rimligt
Senast redigerad av Stunkyn 2026-09-28 kl. 15:58.
Citera
2026-09-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally

Lite märkligt ändå, när Stefan själv säger att de som står honom nära har sett liknande saker förut och att han haft aggressionsproblem sedan barnsben...

Är det inte bättre hon tar kontakt med Emil och frågar hur han mår efter det som hände.
Emil fick både trygghet ,tröja och smycke och bokmässa förstörd.
Citera
2026-09-28, 16:00
Medlem
Som man bäddar får man ligga, heja Holm!
Citera
2026-09-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma2025
Som man bäddar får man ligga, heja Holm!

Du hejar alltså på en person som troligtvis känner sig rejält missnöjd med tillvaron och låter det gå ut över andra? Emil blev uppenbart måltavla för Holms projektioner. Har i alla fall väldigt svårt att tro att Holm innerst inne tycker det är så kul och utvecklande för att uttrycka det milt att vara rosa maskot åt frugan. Deras medverkan på bokmässan ställdes in och Holm gick från att bara vara hustruns rosa maskot till någon slags ”bad boy”. Holms undermedvetna fick som det ville!

Och vad då som man bäddar får man ligga? Tror Emil ligger betydligt mer mysigare och bekvämare än Holm.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-09-28 kl. 16:11.
Citera
2026-09-28, 16:09
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Vem är denne Emil Persson? En komiker?
Nej, ingen komiker öht. Han bara recenserar andra människor om de är bra eller dåliga osv, och går sen ut med de omdömena i sina kanaler. Han är en sämre kopia av Alex Schulman och andra idioter som rör sig kring Stockholm och försöker göra karriär som tyckare.

Han är en fjant och han vet om det, och borde fått en blåtira istället.
Senast redigerad av Moob 2026-09-28 kl. 16:13.
Citera
2026-09-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Du hejar alltså på en person som troligtvis känner sig rejält missnöjd med tillvaron och låter det gå ut över andra? Emil blev uppenbart måltavla för Holms projektioner. Har i alla fall väldigt svårt att tro att Holm innerst inne tycker det är så kul och utvecklande för att uttrycka det milt att vara rosa maskot åt frugan. Deras medverkan på bokmässan ställdes in och Holm gick från att bara vara hustruns rosa maskot till någon slags ”bad boy”. Holms undermedvetna fick som det ville!

Klart det är en brist att inte kunna tygla sina känslor, våld löser inget. Men känner lite "fuck around, find out". Emil är en retsticka och blandar man in folks barn får han ju vara beredd på att det kan bli konsekvenser, befogade som obefogade sådana.
Citera
2026-09-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma2025
Klart det är en brist att inte kunna tygla sina känslor, våld löser inget. Men känner lite "fuck around, find out". Emil är en retsticka och blandar man in folks barn får han ju vara beredd på att det kan bli konsekvenser, befogade som obefogade sådana.

Konsekvensen att bli attackerad av en person som tar åt sig av skämt som inte ens var riktade åt dem är inget att hylla som rättvisa precis. Konsekvenserna i övrigt för Emils del av det som hänt och kommer hända kommer så klart mest vara positiva. Det är givetvis Holm, den rosa hämnaren som nog fick i sig för många glas pink lady den kvällen, som sitter på pottkanten, inte tvärtom.

Fann Holm Emil av en slump? Eller skuggade och förföljde han honom innan han gick till attack? En annan grej man undrar över är om han hade sin rosa utstyrsel på sig vid brottstillfället. Fast nej, så skojigt var det nog inte, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in