2026-09-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
När han drog en störande elev i örat tyckte jag faktiskt inte att det kändes som en så stor grej. Ungar kan ju vara otroligt påfrestande, jag tyckte nog att det var lite kul. Men nu måste jag ändå säga att han verkar vara väldigt långsint och bära på en ilska på ett sätt som inte riktigt känns friskt.

Vem vet vad han kan tänkas ha gjort mot sin stackars fru och mot Melvin. Sist jag hörde så hade Melvin brutit med pappan och flytt länet till norrare breddgrader. Kan han ha flytt för att undkomma pappa holms sadistiska piska månne?
Citera
2026-09-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Nu dementerar mässans ledning att hon blivit portad.
stefan och hans kärring ljuger bra!

Det gjorde de redan igår. Parets programpunkter blev inställda men de blev inte portade från mässan.
Citera
2026-09-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det gjorde de redan igår. Parets programpunkter blev inställda men de blev inte portade från mässan.
De måste ju dra på sig offerkoftan såklart, för att rikta stefan holms misshandel
skulle ej bli förvånad om han är våldsam även mot henne
Citera
2026-09-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vem vet vad han kan tänkas ha gjort mot sin stackars fru och mot Melvin. Sist jag hörde så hade Melvin brutit med pappan och flytt länet till norrare breddgrader. Kan han ha flytt för att undkomma pappa holms sadistiska piska månne?

Det Melwin säger i denna intervjun https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/aJP5E4/melwin-lycke-holm-har-petat-pappa-stefan-holm-han-tog-det-bra ger lite varningssignaler kring pappa Stefan och hur han reagerar på olika saker:

Melwin berättar att han inte längre vill ha pappa Stefan som tränare:

Citat:
Var det ett svårt besked att ge?

– Lite, man vet aldrig hur reaktionen blir. Vår relation som både far och son och tränare och aktiv är ju väldigt nära varandra, så lite svårt var det till en början. Men det gick bra. Han tog det bra, jag bor fortfarande hemma och får mat hemma.

Och angående flytten till Umeå:

Citat:
Var det snacket svårare att ta med pappa?

– Det var svårare, för det visste jag att han inte skulle tycka om. Nu blev det som det blev, säger Lycke Holm
Citera
2026-09-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nej, skämtet handlar ju om att Patrik S är den han är och att de två varit konkurrenter. Delen med Melwin handlar om att sonen i alla fall då var lovande inom samma område.

Jo men ingen vill ju inte mörda en konkurrent bara för att den är en konkurrent. Vissa människor målas dock ibland ut som så irriterande att man ’vill slå till dom’ eller i det här fallet ’mörda dom’. Jag tror att många ’vill slå till’ Emil Persson som exempel för att ge perspektiv på saken och att insinuera att det finns anledning kan då driva folk till att göra det. Det är en hårfin linje enligt mig som Stefan Holm gjorde ett spänstigt språng över.
Citera
2026-09-28, 15:00
Medlem
Durgas avatar
Haha Stefan är ju släkt i rakt nedstigande led med Olof Skötkonung, det förpliktar !

Sedan att all skit ska polisanmälas är ju löjligt, två vuxna ska ju kunna göra upp mellanhavanden på tu man hand utan att springa och "skvallra" för polisen, ynklig människa den där Persson.
Citera
2026-09-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Haha Stefan är ju släkt i rakt nedstigande led med Olof Skötkonung, det förpliktar !

Sedan att all skit ska polisanmälas är ju löjligt, två vuxna ska ju kunna göra upp mellanhavanden på tu man hand utan att springa och "skvallra" för polisen, ynklig människa den där Persson.

Är det verkligen löjligt? Tycker det är bra av Emil att markera med en anmälan. Som komiker måste han få skämta utan att folk ska ha fritt fram att flyga på honom. Finns så klart gränser för hur hårt man kan skämta på någons bekostnad men det är det ju inte frågan om här.

Hur skulle Emil gjort upp på tu man hand med en människa som är långsint över ett harmlöst skämt som faktiskt inte ens riktade sig mot Holm eller sonen utan Patrik Sjöberg. Holm verkar ju helt oresonlig när han gått år in och år ut och varit förbannad över något som inte ens var i närheten var ett skämt på hans bekostnad. Holm är den enda som är löjlig. Kanske inte bara löjlig utan en människa som ofta reagerar på det här sättet och därför någon att för en gångs skull låta polisen och rättssystemet ta hand om.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-09-28 kl. 15:27.
Citera
2026-09-28, 15:26
Medlem
Det finns ett enda problem i detta och det är Stefan Holms agerande i och med att han upprepat verkar ta till våld. Det än ändå inte helt normalt att inte mindre än två gånger bli polisanmäld för misshandel (även om den första utredningen lades ner, således blev han alltså inte frikänd, vilket han också osant hävdar). Och nu när nu när det är konstaterat att inget mordhot någonsin har funnits så spelar det ingen som helst roll vad Persson eller någon annan har sagt för åtta år sedan. Självklart ska Holms agerande utredas av polisen, allt annat vore orimligt.
Citera
2026-09-28, 15:32
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Du är inte så bra på att läsa av folk och deras agendor märker vi.

Emil ville uppenbart trycka till Holm, säkert därför också Sjöberg var inbjuden så han kunde leverera det där dolda hatet, förtäckt som ett skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Kan det vara så att Emil, Tone och resten av Cyklopernas gäng under bokmässan stört sig nåt fruktansvärt på paret Holms närvaro, framgång och präktighet så de hetsar varandra att göra nåt för att få lite content till kommande avsnitt, sitt eget lilla kulturbråk. Emil passar på att psyka Holm när kameran rullar men det går åt helvete :-) Kanske får vi se delar av händelsen i kommande avsnitt.

Jag tror också det är nåt mer bakom än ett 8 år gammalt skämt. Den sarkastiske mobbaren Emil Perssons och hans "coola" klick kan ju säkert stått som vuxna mobbare brukar mot sina mobboffer och betett sig diskret drygt, tittat och flina, göra nån sarkastisk min och så vidare.
Var inte Stefan Holm utklädd i nån sorts utstyrsel under bokmässan också, med tanke på hans "romance"-bok?
Då kan ju några mobbare från cyklonernas land gänget stå och tissla och flina. Eller Emil persson lyfta på ögonbrynen och säga "Snygga kläder Stefan.." . Ja jag bara spekulerar. Men jag vet ju hur vuxna mobbare kan fungera. Och hur det kan ta om man vet var man står i den relationen..

Jag står inte bakom Stefan Holms utfall, men jag kan känna för honom. Gör han verkar i grunden vara en rätt vanlig kille med lite aspiga drag som lätt blir en driftkucku inför coola cyniska mediemänniskor. Han är inte så duktig på det sociala. Så jag kan ändå känslomässigt förstå att det kan brista för honom när han skaver mot såna som emil persson i dessa sammanhang..
Sen kan jag inte låta bli att tänka att Emil Persson själv kände att det här var jackpot. Och att det i förlängningen blev en trimufatorisk kulmen av mobbingen mot Stefan Holm.. Nu har Holm skämt ut sig, och den hånflinande kan fortsätta le i mjugg..
Citera
2026-09-28, 15:37
Medlem
guderis avatar
Holm borde ha dragit på en rejäl smäll. Emil Persson, definitionen av en fjant.
Citera
2026-09-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Försök på nytt.
Äh, OK då:

Varför skulle differentdays ångra något en annan person har gjort? 🤔
Citera
2026-09-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det finns ett enda problem i detta och det är Stefan Holms agerande i och med att han upprepat verkar ta till våld. Det än ändå inte helt normalt att inte mindre än två gånger bli polisanmäld för misshandel (även om den första utredningen lades ner, således blev han alltså inte frikänd, vilket han också osant hävdar). Och nu när nu när det är konstaterat att inget mordhot någonsin har funnits så spelar det ingen som helst roll vad Persson eller någon annan har sagt för åtta år sedan. Självklart ska Holms agerande utredas av polisen, allt annat vore orimligt.

Ja, vem vet, hemma i Värmland kanske han beter sig om en riktig jävel och härjar utan att någon sätter stopp. Säger inte att det måste vara så men om det är så får han sig en väckarklocka nu. Eller väckarklocka, han kanske sjunker ännu djupare in i mörkret och blir töntarnas svar på Örjan Ramberg.

Kan se Holm framför mig sittandes hemma med en flaska Mintuu ätandes legobitar som det vore snacks: ”Om det är så här de vill ha mig, ja, då är de så ska få mig.”

Patrik Sjöberg brukar beskyllas för att vara narcissistisk men han döljer i alla fall inte det. Inte Holm heller egentligen. Jag menar ta det här tjafset Holm skapade med att hävda att ha minsann skuttat bättre än Sjöberg. Yikes!
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-09-28 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in