2026-09-28, 14:05
Medlem
anortos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vad tror vi om fallhöjden på Rockfarfar? Finns det några gamla rockarkompisar kvar i livet att skämmas inför eller har rockerlivsstilen med bärs och cigaretter och snabba brudar redan haft ihjäl allihop utom gäddan? Han verkar bo ensam och åka buss så pengarna, i den mån det funnits några, har nog omvandlats till Japanpressar av Led Zeppelin och Iron Maiden och införlivats i gula plastbackar i gäddans sovrum. Det är nog mataffären - vårdcentralen - någon lokal skivaffär som är hörnen på hans Bermudatriangel.

Betydligt intressantare är fallhöjden på Hallongrottan, 743 och 3 nummer senare 746. Sistnämnda gick ju från arbetskamrater på sjön, släkt med mera, till att vara helt ensam. Från hus stor trädgård, till liten etta. Snacka om fritt fall.
Citera
2026-09-28, 14:13
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Ja, och angående fallhöjden så är han en gubbe som känns igen pga stilen, så.. anonym tjock flintis i vanliga kläder glömmer folk fort bort

Jag har bott i Malmö i 35 år och aldrig sett honom, så det är inget "original" eller nån typ lokalkändis. Mer en knäppskalle som lagt till sig med rockstil på gamla dagar och hänger på lokala barer i Östra Malmö skulle jag tro.
Citera
2026-09-28, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Jag har bott i Malmö i 35 år och aldrig sett honom, så det är inget "original" eller nån typ lokalkändis. Mer en knäppskalle som lagt till sig med rockstil på gamla dagar och hänger på lokala barer i Östra Malmö skulle jag tro.

Ok, jag har bott i Lomma i 25 år och har sett honom på just Jägersro ett par ggr

Ja och på Kiss sista gången också , surprise
Citera
2026-09-28, 14:26
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Betydligt intressantare är fallhöjden på Hallongrottan, 743 och 3 nummer senare 746. Sistnämnda gick ju från arbetskamrater på sjön, släkt med mera, till att vara helt ensam. Från hus stor trädgård, till liten etta. Snacka om fritt fall.
Och jag hoppas att fallet fortfarande pågår tills det slutar i en totalkrasch på den absoluta botten. #746
Citera
2026-09-28, 14:36
Medlem
Det är ironiskt att gäddor som "Hallongrottan" och it forensikern som hamnade i domstol blir de som fastnar för gott. Vill du bli bortglömd som gädda? Ring inte Dumpen. Gå under jorden, ligg lågt i några år och vänta ut det, så finns det en chans att komma tillbaka.. inte för alla gäddor men några om dom spelar korten rätt...
Citera
2026-09-28, 14:39
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Nej, jag tycker inte att det är intressantare. Min fråga gällde senaste gäddan, #838. Inte någon du har hakat upp dig på hundra nummer bak.
Citera
2026-09-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Det är ironiskt att gäddor som "Hallongrottan" och it forensikern som hamnade i domstol blir de som fastnar för gott. Vill du bli bortglömd som gädda? Ring inte Dumpen. Gå under jorden, ligg lågt i några år och vänta ut det, så finns det en chans att komma tillbaka.. inte för alla gäddor men några om dom spelar korten rätt...

Ap ap app, nu ska vi inte lära gäddorna hur de bör agera, det är nog med att de slutat showa på film.
Citera
2026-09-28, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, jag tycker inte att det är intressantare. Min fråga gällde senaste gäddan, #838. Inte någon du har hakat upp dig på hundra nummer bak.
Touché Ivanhoe nu åker vi

Fallhöjd noll på senaste #838
Citera
2026-09-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
#838 är inte 64 som han säger i chatten, eller hur?

838

74 är han och det vraket trodde han ser 10 år yngre ut
Citera
2026-09-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palikir
Haha #838!

Tror ändå han har lite fallhöjd, iaf några millimeter som någon påpekade. Han har nog ett kompisgäng av rockers som han ibland hänger med på helgerna. Har träffat många av den typen. Gamla gubbar vars liv i princip kretsar kring att hänga på rockkrogen och dricka öl med grabbarna.

Hans stil och "medlemskap" i hårdrocks-subkulturen betyder således nog väldigt mycket för honom. Nu måste han överge den för att inte bli så fruktansvärt igenkänd.

Jag tänker lite på han som åkte fast som var världen största bajen-fan.

Oklart. Han känns rätt isolerad om man ser till chatten och humöret kanske dalade pga Dumpen, men inte fan såg han glad ut när de gick fram till honom. Tror det här är en osympatisk herre på flera plan, utan umgänge.

838
Citera
2026-09-28, 15:57
Medlem
Citat:

Var bor stjärnan nu? #746
Citera
2026-09-28, 16:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
838

Gillar rockmorfars stil, tyvärr väger han inte upp klädstilen med en trevlig personlighet, usch och twiii.
Jag gillar jackan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in