2026-09-28, 08:22
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vad tror vi om fallhöjden på Rockfarfar? Finns det några gamla rockarkompisar kvar i livet att skämmas inför eller har rockerlivsstilen med bärs och cigaretter och snabba brudar redan haft ihjäl allihop utom gäddan? Han verkar bo ensam och åka buss så pengarna, i den mån det funnits några, har nog omvandlats till Japanpressar av Led Zeppelin och Iron Maiden och införlivats i gula plastbackar i gäddans sovrum. Det är nog mataffären - vårdcentralen - någon lokal skivaffär som är hörnen på hans Bermudatriangel.

Fallhöjd 2,4mm. Gubben bor ensam och står med båda benen och ena armen i graven. Jag förespråkar att gäddorna ska söka hjälp för sin dragning till barn men eftersom den här gökens förväntade sista tid i livet uppskattas till mellan 30-40 minuter kan han nog skippa det och spara samhällets resurser. Vill ha ge tillbaka på något sätt kan han uppmana att skänka en slant till Dumpen i sidfoten på sin dödsannons om något.
Citera
2026-09-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Fallhöjd 2,4mm. Gubben bor ensam och står med båda benen och ena armen i graven. Jag förespråkar att gäddorna ska söka hjälp för sin dragning till barn men eftersom den här gökens förväntade sista tid i livet uppskattas till mellan 30-40 minuter kan han nog skippa det och spara samhällets resurser. Vill ha ge tillbaka på något sätt kan han uppmana att skänka en slant till Dumpen i sidfoten på sin dödsannons om något.
Den här har ju ingen fallhöjd alls, padrask är bara förnamnet.
Citera
2026-09-28, 10:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vad tror vi om fallhöjden på Rockfarfar? Finns det några gamla rockarkompisar kvar i livet att skämmas inför eller har rockerlivsstilen med bärs och cigaretter och snabba brudar redan haft ihjäl allihop utom gäddan? Han verkar bo ensam och åka buss så pengarna, i den mån det funnits några, har nog omvandlats till Japanpressar av Led Zeppelin och Iron Maiden och införlivats i gula plastbackar i gäddans sovrum. Det är nog mataffären - vårdcentralen - någon lokal skivaffär som är hörnen på hans Bermudatriangel.

Fallhöjden på rockfarfar är lika med noll.
Citera
2026-09-28, 10:45
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gedda746
Fallhöjden på rockfarfar är lika med noll.
Ha, ha, ha #838 var väl en riktig liten fräsching, stilad och allt.
Jag såg för min inre syn hur alla som satt ensamma i bussen snabbt flyttade sig till sätet närmast mittgången.
Han gör nog bäst i att skaffa sig en lite mer anonym persona, och försöka smälta in lite mer i omgivningen för att inte bli helt utpekad och bespottad, men jag vet inte hur det skulle gå till.
Citera
2026-09-28, 11:00
Medlem
838

Gillar rockmorfars stil, tyvärr väger han inte upp klädstilen med en trevlig personlighet, usch och twiii.
Citera
2026-09-28, 11:27
Medlem
Finns Pappastors telefonsamtal att lyssna på någonstans? Borttagen från artikeln.

Och vad fan hände med #721? Förmodar att om han är vid livet så har han ej lagt pedofiliet bakom sig då han verkar vara bortom all räddning och kroniskt mycket störd.
Citera
2026-09-28, 11:37
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ha, ha, ha #838 var väl en riktig liten fräsching, stilad och allt.
Jag såg för min inre syn hur alla som satt ensamma i bussen snabbt flyttade sig till sätet närmast mittgången.
Han gör nog bäst i att skaffa sig en lite mer anonym persona, och försöka smälta in lite mer i omgivningen för att inte bli helt utpekad och bespottad, men jag vet inte hur det skulle gå till.

Att bli eskorterad av dumpen fram till bussen bäddar inte för en speciellt trevlig bussresa. Skönt för Sara och Patrik med en gädda med lite lugnare tempo.

Citera
2026-09-28, 11:53
Avstängd
#838 är inte 64 som han säger i chatten, eller hur?
Citera
2026-09-28, 12:05
Medlem
palikirs avatar
Haha #838!

Tror ändå han har lite fallhöjd, iaf några millimeter som någon påpekade. Han har nog ett kompisgäng av rockers som han ibland hänger med på helgerna. Har träffat många av den typen. Gamla gubbar vars liv i princip kretsar kring att hänga på rockkrogen och dricka öl med grabbarna.

Hans stil och "medlemskap" i hårdrocks-subkulturen betyder således nog väldigt mycket för honom. Nu måste han överge den för att inte bli så fruktansvärt igenkänd.

Jag tänker lite på han som åkte fast som var världen största bajen-fan.
Citera
2026-09-28, 13:50
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
#838 är inte 64 som han säger i chatten, eller hur?

+10 och namnet med "y" och inte "ie" som i chatten är vad jag får fram.
Citera
2026-09-28, 13:52
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Att bli eskorterad av dumpen fram till bussen bäddar inte för en speciellt trevlig bussresa. Skönt för Sara och Patrik med en gädda med lite lugnare tempo.

Också roligt att han tar första bästa buss, där går de i princip bara rätt ut i ett industriområde eller ut till sovstaden Oxie. Och hans lägenhet ligger på helt andra hållet, ganska nära köpcentret däär han konfronteras, om jag hittat rätt.
Citera
2026-09-28, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
+10 och namnet med "y" och inte "ie" som i chatten är vad jag får fram.

Ja, och angående fallhöjden så är han en gubbe som känns igen pga stilen, så.. anonym tjock flintis i vanliga kläder glömmer folk fort bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in