2026-09-28, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Det är ironiskt att gäddor som "Hallongrottan" och it forensikern som hamnade i domstol blir de som fastnar för gott. Vill du bli bortglömd som gädda? Ring inte Dumpen. Gå under jorden, ligg lågt i några år och vänta ut det, så finns det en chans att komma tillbaka.. inte för alla gäddor men några om dom spelar korten rätt...

I din hjärna kanske det stämmer, eller rättare sagt ditt resonemang är färgat av rätt så rejält kraftig bias nu då, om du ens själv tror på det

men det finns de som legat lågt efteråt som folk kommer minnas låååååångt efter att de där två försvunnit i glömskans töcken. It-forensikern speciellt kommer inte många ihåg, han har inga minnesvärda drag alls typ. Namnet är rätt lätt att komma ihåg, det är lite speciellt, men annars?
Citera
2026-09-28, 16:49
Medlem
kukflashs avatar
Rockfarfar... Att han ens tror en 14-åring hade velat träffa honom.
Citera
2026-09-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
I din hjärna kanske det stämmer, eller rättare sagt ditt resonemang är färgat av rätt så rejält kraftig bias nu då, om du ens själv tror på det

men det finns de som legat lågt efteråt som folk kommer minnas låååååångt efter att de där två försvunnit i glömskans töcken. It-forensikern speciellt kommer inte många ihåg, han har inga minnesvärda drag alls typ. Namnet är rätt lätt att komma ihåg, det är lite speciellt, men annars?

Min poäng är att ju mer liv en gädda gör efteråt, desto värre blir det för dem själva. När de ringer upp, stannar kvar och ska diskutera blir effekten bara den motsatta. Ta it-forensikern som exempel.. hans video var kanske inte den mest minnesvärda, men efterspelet drog igång ett enormt liv. Folk glömmer ganska snabbt, men när han drog det vidare blev folk nyfikna på vem han var. Hade han bara legat lågt hade han säkert förblivit anonym, men hans eget agerande gjorde att han blev känd för hela Sverige.
Citera
2026-09-28, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Min poäng är att ju mer liv en gädda gör efteråt, desto värre blir det för dem själva. När de ringer upp, stannar kvar och ska diskutera blir effekten bara den motsatta. Ta it-forensikern som exempel.. hans video var kanske inte den mest minnesvärda, men efterspelet drog igång ett enormt liv. Folk glömmer ganska snabbt, men när han drog det vidare blev folk nyfikna på vem han var. Hade han bara legat lågt hade han säkert förblivit anonym, men hans eget agerande gjorde att han blev känd för hela Sverige.

Ja, ok, det håller jag med om att han blir betydligt mer ihågkommen än annars
Citera
2026-09-28, 17:11
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
838

74 är han och det vraket trodde han ser 10 år yngre ut
Och som om det skulle förbättra läget liksom och, som han tror, göra honom mer attraktiv i barns ögon. För en 13-åring närmar sej redan en 30-åring fossilstadiet. Den här gubben bör dra sej tillbaka till sin håla och aldrig komma ut därifrån igen. #838
Citera
2026-09-28, 17:30
Medlem
anortos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, jag tycker inte att det är intressantare. Min fråga gällde senaste gäddan, #838. Inte någon du har hakat upp dig på hundra nummer bak.

Ingen som hindrar dig från att intressera dig för gäddor med noll fallhöjd. Betydligt intressantare är det ju med gäddor som har fallhöjd. Som de jag nämnde. Varför du intresserar dig för gäddor för noll fallhöjd, får stå för dig.
Citera
2026-09-28, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Ingen som hindrar dig från att intressera dig för gäddor med noll fallhöjd. Betydligt intressantare är det ju med gäddor som har fallhöjd. Som de jag nämnde. Varför du intresserar dig för gäddor för noll fallhöjd, får stå för dig.

Det får stå för dig att du är en idiot. Det är givetvis de som står närmast att fullborda övergrepp som man bör intressera sig för, men sån skit bryr du dig inte om.
Citera
2026-09-28, 17:47
Medlem
anortos avatar
Citat:
Det får stå för dig att du är en idiot. Det är givetvis de som står närmast att fullborda övergrepp som man bör intressera sig för, men sån skit bryr du dig inte om.

Läs på om 746, där har du en idiot. Inga gränser alls. Och senaste gäddan 838, är ju inte ens i närheten att kunna få till något. Det ser ju vilken idiot som helst. Sen kan du sluta kalla folk för idiot. Det gagnar inte tråden. Flera blir ju avstängda för sådana påhopp. (Bara ett tips). Men det sista har du ju koll på.
Citera
2026-09-28, 18:02
Medlem
Den senaste gäddans utstyrsel såg verkligen ut att vara rent teater material, inte ens ansträngt sig för att se skiten ut, mer än kroppens förfall möjligen.

Men oavsett om han "lajvat" eller liknande, så är det väldigt illa med att koppla ihop barn med sex, mer än det där om storken som kommer med slåglin, tycker jag

Skulle inte förvånat mig om mustaschen var fajk med och han jobbar på bank
Citera
2026-09-28, 18:06
Medlem
anortos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbengt
Den senaste gäddans utstyrsel såg verkligen ut att vara rent teater material, inte ens ansträngt sig för att se skiten ut, mer än kroppens förfall möjligen.

Men oavsett om han "lajvat" eller liknande, så är det väldigt illa med att koppla ihop barn med sex, mer än det där om storken som kommer med slåglin, tycker jag

Skulle inte förvånat mig om mustaschen var fajk med och han jobbar på bank

Han är pensionär.
Citera
2026-09-28, 18:47
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ok, jag har bott i Lomma i 25 år och har sett honom på just Jägersro ett par ggr

Ja och på Kiss sista gången också , surprise

Aha, ja han bor ju nära Jägersro. Men det är ingen man ser dagligen inne i stan, finns ju vissa som sticker ut som man ser regelbundet. Honom hade man kommit ihåg.
Citera
2026-09-28, 19:05
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gedda746
Touché Ivanhoe nu åker vi

Fallhöjd noll på senaste #838

Ja, den gubben kommer nog bara att lalla vidare.
Kanske t.o.m vara lite stolt över kändisskapet?
All pr är bra pr är nog #838:s filosofi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in