2026-09-28, 12:29
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Nej, eftersom Emil Persson inte har drivit med sonen specifikt eller sagt något elakt om honom
Du är inte så bra på att läsa av folk och deras agendor märker vi.

Emil ville uppenbart trycka till Holm, säkert därför också Sjöberg var inbjuden så han kunde leverera det där dolda hatet, förtäckt som ett skämt.
Citera
2026-09-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exp3rien6s
Lägger mig inte i men kan väl anses elakt att skämta om att mörda honom?

Inte elakt mot Holm, utan elakt mot Sjöberg eftersom Persson insinuerar att han skulle kunna vara en potentiell barnamördare.
Det är ju främst Sjöberg som ska vara kränkt här. Det är ingen trevlig bild Persson målar upp av honom.
Citera
2026-09-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Du är inte så bra på att läsa av folk och deras agendor märker vi.

Emil ville uppenbart trycka till Holm, säkert därför också Sjöberg var inbjuden så han kunde leverera det där dolda hatet, förtäckt som ett skämt.

Vilket material menar du att du har ”läst av” exakt? Lmao Holm, logga ut, det här sk ”agendan” sker i ditt huvud
Senast redigerad av Stunkyn 2026-09-28 kl. 12:33.
Citera
2026-09-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Inte elakt mot Holm, utan elakt mot Sjöberg eftersom Persson insinuerar att han skulle kunna vara en potentiell barnamördare.
Det är ju främst Sjöberg som ska vara kränkt här. Det är ingen trevlig bild Persson målar upp av honom.

Nänä visst, men när Sjöberg då avfärdar det hela kan ju turen gå vidare till Melwin som då skulle kunna vara upprörd att han gjordes till mordobjekt i scenariot. Hade inte blivit arg själv, bara teoretiserar.
Citera
2026-09-28, 12:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som sagt, det behöver inte alls vara han. Poliser har väl också en skyldighet att rapportera brott - vad jag vet och det gjorde de kanske i det här fallet, för Persson kan knappast ha hävdat att inget hände.
de säger ju att det var han som polisanmälde.
Citera
2026-09-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exp3rien6s
Nänä visst, men när Sjöberg då avfärdar det hela kan ju turen gå vidare till Melwin som då skulle kunna vara upprörd att han gjordes till mordobjekt i scenariot. Hade inte blivit arg själv, bara teoretiserar.

Yes men Melwin intervjuades om detta och han berättade att han släppte det efter en vecka. Frågan är ju varför Holm inte kan släppa det än efter 8 år? Ingen av de inblandade minns det här förutom en liten arg man som går runt som en tryckkokare och håller på att fullständigt explodera av ilska flera år senare.

Det är ett intressant fenomen vi ser här av en sjuk man helt enkelt.

Den som borde blivit mest kränkt av den osmakliga frågan är

1. Melwin
2. Sjöberg
Sist. Holm
Citera
2026-09-28, 12:47
Medlem
peterZiipens avatar
En liten parantes är att det här stycket i Stefans inlägg efter incidenten inte har åldrats så väl nu när det 8 år gamla klippet sipprat upp till ytan. Buenos Aires nämndes aldrig i fördomen, varken om Stefan själv eller om sonen. Stefan verkar även ha fabricerat ihop den delen helt och hållet.
Den näst sista kvällen på Malta ser jag då ett klipp på Instagram där en för mig okänd person frågar Patrik Sjöberg något i stil med:
”Om du hade mött Stefan Holm i en vittnesfri gränd i Buenos Aires. Hade du mördat honom då?”

Till saken hör att jag precis innan Maltaresan varit i just Buenos Aires och jag tvivlar på att valet av stad i frågan är slumpmässigt.
Jag sover inte många timmar den natten och är fortfarande förbannad och oerhört låg nästa morgon.
Citera
2026-09-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
En liten parantes är att det här stycket i Stefans inlägg efter incidenten inte har åldrats så väl nu när det 8 år gamla klippet sipprat upp till ytan. Buenos Aires nämndes aldrig i fördomen, varken om Stefan själv eller om sonen. Stefan verkar även ha fabricerat ihop den delen helt och hållet.
Den näst sista kvällen på Malta ser jag då ett klipp på Instagram där en för mig okänd person frågar Patrik Sjöberg något i stil med:
”Om du hade mött Stefan Holm i en vittnesfri gränd i Buenos Aires. Hade du mördat honom då?”

Till saken hör att jag precis innan Maltaresan varit i just Buenos Aires och jag tvivlar på att valet av stad i frågan är slumpmässigt.
Jag sover inte många timmar den natten och är fortfarande förbannad och oerhört låg nästa morgon.

Handlade inte frågan om en mörk gränd i Buenos Aires? Det är iallafall det Holm har sagt flera gånger. Menar du att han har ljugit om det också?
Citera
2026-09-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Du får nog fundera ett varv till.
Jag har funderat flera varv och förstår fortfarande inte vad som är upprörande. Du måste förklara hur du tänker.
Citera
2026-09-28, 12:55
Medlem
Proras avatar
Holm har inte idrottat på på elitnivå på tjugo år. Det går inte att leva på gamla meriter i all evighet och skylla på högspända nerver. En femtioåring som beter sig som en överspänd tonåring är högst ocharmigt.
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola

Citera
2026-09-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ungefär samma grej som hände på Oscarsgalan när will Smith örfilade den andra negrern som drivit med will Smiths fru. Det var ju liksom inte skönt det han gjorde och fick en örfil rättvist.
Menar du att örfilen var rättvis? 😮
Citera
2026-09-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Var har du sett klippet? Länk tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in