2026-09-28, 11:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Att polisanmäla ngn för att ha hållit hårt i kragen är bara för löjligt.

Persson tappar man ju alla respekt för.

Holm gör ju fel men vad fan... alla ska böla o springa till mamma idag, jävla fittland vi har blivit.

Som sagt, det behöver inte alls vara han. Poliser har väl också en skyldighet att rapportera brott - vad jag vet och det gjorde de kanske i det här fallet, för Persson kan knappast ha hävdat att inget hände.
Citera
2026-09-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Holm är längre än de flesta, om än inte lika lång som 242. Om Marvel recastar Daredevil-gestalten skulle nog Holm passa som Mannen utan fruktan, med sin hoppspänst.

Holm är exakt medellängd i Sverige. Jämfört med övriga höjdhoppare är han dock en dvärg. Vilket han är medveten om, därav taxbeteendet från snöflingan.
Citera
2026-09-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast det var väl rätt illa av Robert G att skämta om hans sons namn.

Jag tycker inte om lättkränkta människor. Kan man inte ta det så är det väl upp till honom, men det krävs en rätt oskön personlighet för att ta illa upp för en sån sak när man ställer upp självmant i ett humorprogram.

Det säger väldigt mycket om honom som person tycker jag. Ingen man vill gå ut och ta en öl med direkt. Sen tvivlar jag på att ens går ut och dricker öl, han har nog fullt upp med sitt lego som den Asperger han är.
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-28 kl. 11:54.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Vad har Benny Fredrikssons självmord med Holm/Persson att göra? Du är inte särskilt stringent.

Du efterfrågar stringens:

Teaterledarens självmord var följden av ett drev från kulturkoftor? Nu beklagar sig kulturkoftan Schulis över ett drev. Är inte det hyckleri?
Citera
Medlem
Dadelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Nästa gång en Moske brinner ner vill jag att Schulman testar sin teori genom att posta ett inlägg med "äntligen" på Arabiska, så får vi se hur det mänskliga släktet reagerar.

Här i ligger kärnan, dessa mediahoror som lever på att skoja på andras bekostnad precis på gränsen men gärna över, gör det för att offret är i underläge och kan inte ge igen, riskfritt och så totalt jävla simpelt uruselt. Noll humor i det. En typisk skolmobbare inger mer respekt då de i alla fall riskerar något om den mobbade står upp.

Dessa mediahoror väljer offer efter risk, cyniskt och kalkylerande, men får de igen lite hetluft, då gråter de och tappar tron på "mänskligheten".

LOL, att dra exemplet muselmaner!
"Tänk om man hade dragit ett skämt om den här andra gruppen humorbefriade grottmongon, då hade man ju blivit förföljd!"

Mycket riktigt så och det var ett seröst problem i Muhammedkarrikatyr- vevan.
Citera
2026-09-28, 11:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilsphinx
Holm är exakt medellängd i Sverige. Jämfört med övriga höjdhoppare är han dock en dvärg. Vilket han är medveten om, därav taxbeteendet från snöflingan.

Nobody tosses a dwarf, som det heter.

Nej, 181 är ganska långt. Jag är kortare men ändå oftast längre än de flesta i busskön. På jobbet däremot är jag en något kort gubbe.
Citera
Medlem
Stefan Holms horunge Melwin distanserar sig: I en färsk intervju berättar den nu 21-årige Melwin Lycke Holm att han befinner sig i Umeå (100 mil bort) och helt saknar åsikter om att hans pappas punkter ställts in. Han avslöjar dessutom att det åtta år gamla tv-skämtet aldrig var något han själv tog åt sig av: "Det där har blåst förbi för längesen i mitt fall". Han minns knappt händelsen och har bara haft kort kontakt via sms med sin pappa efter attacken där Stefan skrivit "Jag har gjort bort mig".
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag tycker inte om lättkränkta människor. Kan man inte ta det så är det väl upp till honom, men det krävs en rätt oskön personlighet för att ta illa upp för en sån sak när man ställer upp självmant i ett humorprogram.

Det säger väldigt mycket om honom som person tycker jag. Ingen man vill gå och ta en öl med direkt. Sen tvivlar jag på att ens går ut dricker öl, han har nog fullt upp med sitt lego som den Asperger han är.

Om man skämtar om ett barn så går man utanför gränsen. Stefan Holm kan säkert ta ett skämt om honom själv. Men han reagerade 2018 på att de använde hans då 14-årige son i ett skämt och postade det på Instagram.
Så att Robert G gör sig lustig över sonens namn är inte okej. Det är att mobba ett barn.
Citera
2026-09-28, 11:56
Medlem
Bokmässans tydliga markering: Bokmässans ledning har klargjort att beslutet att stryka Stefan Holms programpunkter beror på att fysiska angrepp mot andra medverkande är helt oförenligt med mässan. Holms fru, Jessica Eriksson, har uttryckt stor sorg över att hennes medverkan också påverkades, då hon ser sig som en egen författare och individ och hade ingen koppling till Stefan Holms fysiska angrepp.
Citera
2026-09-28, 11:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Alternativmediadrevet tycker det var rätt att ta till våld. Den ena efter den andra menar att dom själva skulle nitat honom.

Får jag fråga när ni är så dominanta här på flashback och ser ut som att ni är jättemånga, gäller det åt båda hållen?

Enligt den logiken kan man alltså smacka en rasse och få rätt.

Ur värld är tiden.

Det är så fruktansvärt patetiskt, "göra upp som en riktig man", "alfahanne". De här människorna verkar inte ha förstått att det inte alls är manligt att ge efter för djuriska instinkter.

Ja, våld kan vara nödvändigt, men det är ju i nödvärn, eller kanske för att förhindra brott.

Dessutom kostar det bara en massa att släppa lös sådant där. Själv blir jag alldeles skakig av ilska och kroppssafter, och det tömmer bara energinivåer och gör en matt efteråt, och i Holms fall var det också till ingen nytta alls.

Helt värdelöst av honom och farligt.
Citera
2026-09-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Om man skämtar om ett barn så går man utanför gränsen. Stefan Holm kan säkert ta ett skämt om honom själv. Men han reagerade 2018 på att de använde hans då 14-årige son i ett skämt och postade det på Instagram.
Så att Robert G gör sig lustig över sonens namn är inte okej. Det är att mobba ett barn.

Jag hade absolut inte tagit illa vid mig över det. Det är ärligt talat ett rätt så lustigt namn.

Angående Persson skämt så hade jag nog som pappa blivit vansinnig och krävt en ursäkt. Sen när ursäkten kommit och klippet tagits bort så hade jag definitivt släppt det och gått vidare med mitt liv. Det Holm säger i sitt FB-inlägg är att han gått runt med en bubblande ilska i 8 års tid och det är ju inte friskt. Han behöver absolut fundera på att söka vård för detta och få starka mediciner utskrivna, både för hans egen skull och för andras skull. Han är en fara för andra människor om han har den otroliga vreden inom sig.
Citera
2026-09-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du efterfrågar stringens:

Teaterledarens självmord var följden av ett drev från kulturkoftor? Nu beklagar sig kulturkoftan Schulis över ett drev. Är inte det hyckleri?
Om Schulman själv hade varit del i drevet mot Fredriksson så hade det varit hyckleri ja. Nu var så inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in