2026-09-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ingen utom de som röstar på MP blir nöjda av detta.

Varför skulle inte MP bli nöjda? Nya klimatmiljarder och stoppad kärnkraft - vad mer kan de önska?
Citera
2026-09-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Instämmer. Tyvärr deras hat för Sd större än viljan att driva sin egen politik. Man sätter känslor framför realiteten.

Det är en märklig demokrati när ett parti som MP kan styra politiken. Demokrati betyder ju att majoriteten ska styra.
Citera
2026-09-27, 20:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det är en märklig demokrati när ett parti som MP kan styra politiken. Demokrati betyder ju att majoriteten ska styra.
Jepp. Känns som att Mp får en avgörande roll oavsett hur stora eller små det skitpartiet blir. Bränslepriserna ska höjas och kärnkraft ska avvecklas till varje pris. Befolkningen ska plågas.
Citera
2026-09-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jepp. Känns att Mp får en avgörande roll oavsett hur stor eller små det skitpartiet blir. Bränslepriserna ska höjas och kärnkraft ska avvecklas till varje pris. Befolkningen ska plågas.

Hela valsystemet borde göras om. MP förstörde landet redan i förra regeringen de satt i.

Magda kunde göra någon vettigare regering men makten är troligen viktigare.

Centern borde vara i en högerregering. Men de har inte heller något vett.
Citera
2026-09-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du har kort minne. Och du är politiskt analfabet.

I mitt korrupta hemland Sverige köpte skattebetalarna år 2021 ut Amineh Kakabavehs röst genom att finansiera en kurdisk paramilitär grupp som avtal med sosseriet.

Källa: https://www.socialdemokraterna.se/nyheter/nyheter/2021-11-24-socialdemokraterna-fordjupar-samarbete-med-sjalvstyre
Kakabahveh var en politisk vilde. Hon fick ingen ministerpost eller blev omvald för en ny mandatperiod i ett annat parti. Hon bedrev kurdisk aktivism.

Föreställningen att två av Centerpartiets nyvalda riksdagsledamöter skulle köpas upp av Ulf Kristerssons moderater är så löjeväckande att det inte ens är ett diskussionsämne. Det blir inte mer trovärdigt genom att upprepa det flera gånger per timme i nya inlägg varje dag.
Citera
2026-09-27, 21:04
Medlem
Vafan, blire nån tredje vers elle?
(Norlén, ett tredje talmannaskap)
Citera
2026-09-27, 21:17
Medlem
Sqrbankens avatar
Ida säger nu i Agenda de (V) kommer rösta på Norlén.

Edit: Klart jag som högerväljare gillar tilltaget, men hon har rätt svårt för att på ett begripligt vis förklara varför
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-09-27 kl. 21:22.
Citera
2026-09-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Edit: Klart jag som högerväljare gillar tilltaget, men hon har rätt svårt för att på ett begripligt vis förklara varför
Ja, som moderat väljare applåderar jag detta.
Citera
2026-09-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vad gäller budgeten tror jag de löser det genom att låna mer pengar. V får sina höjda bidrag och C får sina skattesänkningar. MP får nya miljarder till symboliska miljösatsningar och möjlighet att begrava utbyggnaden av ny kärnkraft i byråkratiska processer, sossarna får regeringsmakten och alla är lagom nöjda.

Tror inte på det. V vill att alla statliga utgifter ska betalas av de rika dvs de sommtjönar 67 000kr per månad. De är ideologiska radikala vänstermarxistser.
Citera
2026-09-27, 21:27
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:

Men kan man tro på detta eller är det bara ett politiskt spel för att grilla Maggan? Imorgon får vi veta om det bara är ljug. Håller tummarna att V står för vad de säger
Citera
2026-09-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hela BNP landar inte i statskassan. BNP är det samlade produktionsvärdet i ett land vad gäller varor och tjänster. Sen beskattas en del av det och landar i statskassan och kommunala kassor runt om i landet. Det är så man brukar beräkna skattetrycket i ett land, dvs skatter i förhållande till BNP.

Såklart. Därför pratar jag om netto dvs delen som landar i statskassan. Finansdeparmentet räknar att 1% ökning av BNP innebär ca 29-30 md kr i statskassan.
Citera
2026-09-27, 21:29
Medlem
Citat:

Fantastiska nyheter. Sossesvinen börjar med ett totalt fiasko då de inte ens kan få till en egen talman. Torrbollen Norlen är suverän som talman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in