Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Retard. Livet är inte en film. Ett enda slag kan ta någons liv om oturen är framme. Eller permanent skada.
Om ett plumpt skämt får 8 år sedan, som man dessutom fått en ursäkt för, skadar en så har man allvarliga problem.
Du missförstår. Vi har alla ett behov av att bearbeta sådant som händer. Kvinnor gör det ofta genom att prata med andra människor om allt mellan himmel och jord om vad de varit med om.
Män gör inte det på samma sätt, vi vill inte snacka skit om folk bakom deras rygg. Vi är därför ofta till stor del beroende av en direkt konfrontation med den vi har en dispyt med för att kunna få den förståelse som behövs för att kunna släppa och gå vidare.
Jag menar på att SH gjorde rätt som sökte konfrontation den första gången de träffades, synd bara att det tog 8 år innan han fick chansen. Jag kan inte av den rapportering jag har tagit del av se att SH gick över gränsen.
Den här typen av gruff utan slag har nästan alla män några stycken i sitt liv. Väldigt få polisanmäler detta och väldigt få tar skada, tvärtom det rensar det luften vilket förhindrar värre våldsdåd i framtiden.