2026-09-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Stefan ska tydligen söka hjälp efter händelsen.

Undrar vad den andra okända mobbing-snubben ska göra!?

Sluta sända!?
Vad har han gjort för fel? Förklara med egna ord är du snäll
Citera
2026-09-27, 18:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Jag såg ett klipp och en text från Jan Emanuel om det som hände mellan Stefan Holm och Emil Persson.

Jan skrev:

”Bokmässan-drama:
Jag lade upp en bild på ex höjdhopparen på Instagram med texten ’Je suis Stefan Holm.’ Detta efter att han blivit Polisanmäld för misshandel av en poddare som heter Emil. Emil hade dragit något risigt skämt om Stefans son för massa år sedan. Stefan var fortfarande syrak och drog Emil i tröjan och ’tog strypgrepp’. Dumt. Men vad jag vänder mig emot är tramset. Fjolleriet. Att två vuxna inte kan lösa en konflikt. Emil fick märke på halsen. Är det verkligen värt att göra polissak av? Rättegång? Har inte vårt rättsväsende annat att stå i än tramsa med två kränkta tösapågar? Vad sägs om att be varandra om ursäkt och gå vidare?”

I klippet tonar han också ner det som hände till ungefär att Stefan höll lite i tröjan vid halsen.

Men vad vet Jan Emanuel egentligen om vad som hände?

Enligt SVT säger flera vittnen att Stefan tog strypgrepp med båda händerna i omkring 20 sekunder. Emil ska efteråt ha haft synliga märken runt halsen och en sönderriven tröja.

Stefan själv beskriver det mildare, men skriver samtidigt nu att man inte ska slåss eller hoppa på någon på det sätt som han gjorde och att han gjort bort sig rejält.

Så när Jan beskriver det som att Stefan drog Emil lite i tröjan och dessutom tycker att det är fjolligt att polisanmäla undrar jag vad han bygger det på.

Var han där? Har han pratat med någon som såg det? Har han sett något vi andra inte sett?

För om någon upplever att en annan person tagit strypgrepp på honom, det finns vittnen som säger samma sak och det finns märken runt halsen, då tycker jag inte det är speciellt märkligt att göra en polisanmälan. Sedan får polisen reda ut vad som faktiskt hände.

Det märkliga är snarare hur olika måttstockar det verkar vara här.

Emil Persson beskrivs på många håll som någon som mordhotat Stefans 14-årige son. Det var inget mordhot. Han ställde en absurd fråga till Patrik Sjöberg i ett humorprogram. Ändå räcker orden son, 14 år och mordhot för att människor ska dra igång ett enormt drev mot Persson.

Men när det sedan handlar om ett faktiskt fysiskt angrepp, där flera vittnen säger strypgrepp och där det finns märken runt halsen, då ska det tonas ner till lite drag i en tröja och en polisanmälan kallas fjollig.

Jag gillar Jan Emanuel i mycket och jag gillar Stefan Holm annars också. Men om Jan vet något mer om själva händelsen får han gärna berätta vad.

De flesta killar har bråkat och varit i slagsmål någon gång i sin livstid i skolan eller i fyllan på någon fest och slutade det bara med att Stefan höll hårt i hans tröja vid halsen och inga sparkar och slag så är det inte mycket att lipa över och göra ett polisärende av.
Citera
2026-09-27, 18:20
Medlem
Om inte Holm är fullständigt ute på spektrat hade han så klart fattat det komiska i att Sjöberg skulle passa på att döda honom om de stötte på varann i en mörk gränd i Buenos Aires.

Det är per definition lite småkul. Nu försökte Persson toppa det med att Sjöberg ändå kanske skulle slå till om det var Melwin. Det flyger sämre. Om Holm hade varit mindre aspig hade han sansat gått fram till Persson och markerat mot det.

Har svårt att tro att han inte hade fått en seriöst menad ursäkt från Persson i det läget.
Citera
2026-09-27, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är bara BARA Stefan och frun som säger att det var ett mordhot.
Ja. Men han har bett om ursäkt.
”Jag är väl medveten om att jag har gjort bort mig och att jag har gjort bort mig rejält och för detta finns inga ursäkter."
Citera
2026-09-27, 18:23
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut

Han hånler, verkar allt för egenkär och illasinnad för att vistas på planeten.

That is about it.
Citera
2026-09-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Retard. Livet är inte en film. Ett enda slag kan ta någons liv om oturen är framme. Eller permanent skada.

Om ett plumpt skämt får 8 år sedan, som man dessutom fått en ursäkt för, skadar en så har man allvarliga problem.
Du missförstår. Vi har alla ett behov av att bearbeta sådant som händer. Kvinnor gör det ofta genom att prata med andra människor om allt mellan himmel och jord om vad de varit med om.

Män gör inte det på samma sätt, vi vill inte snacka skit om folk bakom deras rygg. Vi är därför ofta till stor del beroende av en direkt konfrontation med den vi har en dispyt med för att kunna få den förståelse som behövs för att kunna släppa och gå vidare.

Jag menar på att SH gjorde rätt som sökte konfrontation den första gången de träffades, synd bara att det tog 8 år innan han fick chansen. Jag kan inte av den rapportering jag har tagit del av se att SH gick över gränsen.

Den här typen av gruff utan slag har nästan alla män några stycken i sitt liv. Väldigt få polisanmäler detta och väldigt få tar skada, tvärtom det rensar det luften vilket förhindrar värre våldsdåd i framtiden.
Citera
2026-09-27, 18:27
Avstängd
Citat:
Jag såg ett klipp och en text från Jan Emanuel om det som hände mellan Stefan Holm och Emil Persson.

Jan skrev:

”Bokmässan-drama:
Jag lade upp en bild på ex höjdhopparen på Instagram med texten ’Je suis Stefan Holm.’ Detta efter att han blivit Polisanmäld för misshandel av en poddare som heter Emil. Emil hade dragit något risigt skämt om Stefans son för massa år sedan. Stefan var fortfarande syrak och drog Emil i tröjan och ’tog strypgrepp’. Dumt. Men vad jag vänder mig emot är tramset. Fjolleriet. Att två vuxna inte kan lösa en konflikt. Emil fick märke på halsen. Är det verkligen värt att göra polissak av? Rättegång? Har inte vårt rättsväsende annat att stå i än tramsa med två kränkta tösapågar? Vad sägs om att be varandra om ursäkt och gå vidare?”

I klippet tonar han också ner det som hände till ungefär att Stefan höll lite i tröjan vid halsen.

Men vad vet Jan Emanuel egentligen om vad som hände?

Enligt SVT säger flera vittnen att Stefan tog strypgrepp med båda händerna i omkring 20 sekunder. Emil ska efteråt ha haft synliga märken runt halsen och en sönderriven tröja.

Stefan själv beskriver det mildare, men skriver samtidigt nu att man inte ska slåss eller hoppa på någon på det sätt som han gjorde och att han gjort bort sig rejält.

Så när Jan beskriver det som att Stefan drog Emil lite i tröjan och dessutom tycker att det är fjolligt att polisanmäla undrar jag vad han bygger det på.

Var han där? Har han pratat med någon som såg det? Har han sett något vi andra inte sett?

För om någon upplever att en annan person tagit strypgrepp på honom, det finns vittnen som säger samma sak och det finns märken runt halsen, då tycker jag inte det är speciellt märkligt att göra en polisanmälan. Sedan får polisen reda ut vad som faktiskt hände.

Det märkliga är snarare hur olika måttstockar det verkar vara här.

Emil Persson beskrivs på många håll som någon som mordhotat Stefans 14-årige son. Det var inget mordhot. Han ställde en absurd fråga till Patrik Sjöberg i ett humorprogram. Ändå räcker orden son, 14 år och mordhot för att människor ska dra igång ett enormt drev mot Persson.

Men när det sedan handlar om ett faktiskt fysiskt angrepp, där flera vittnen säger strypgrepp och där det finns märken runt halsen, då ska det tonas ner till lite drag i en tröja och en polisanmälan kallas fjollig.

Jag gillar Jan Emanuel i mycket och jag gillar Stefan Holm annars också. Men om Jan vet något mer om själva händelsen får han gärna berätta vad.

Jan Emanuel snackar fullständigt i nattmössan och hans försök att tona ner överfallet till "lite drag i tröjan" faller platt mot verkligheten.

En halvminut långt strypgrepp med båda händerna som lämnar synliga strypmärken är inget jävla "fjolleri" eller "tramstjafs" mellan två kränkta snubbar. Det är ett potentiellt livsfarligt våldsbrott. Enligt Brottsbalken 3 kap. 6 § bär ett sådant stryptag en mycket hög straffnivå och rubriceras i regel som grov misshandel (fängelse i 1,5 till 6 år) eller mordförsök, just för att syretillförseln stryps.

Offret hade inte en chans att ta sig loss själv och hade inte frun kastat sig emellan som en skyddsängel hade det slutat med ett faktiskt mord.
Citera
2026-09-27, 18:29
Medlem
Karln är tydligen en vandrande krutdurk, T.N.T. med AC/DC får bli hans signaturmelodi hädanefter. Helt klart behövs några Anger Management kurser. Sabbar för frun också, deras medverkan på Bokmässan stoppades. Hoppas hon inte drabbas på andra sätt av hans explosiva humör.
Senast redigerad av kringkring 2026-09-27 kl. 18:35. Anledning: Korrigering
Citera
2026-09-27, 18:29
Medlem
ViperVens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Om inte Holm är fullständigt ute på spektrat hade han så klart fattat det komiska i att Sjöberg skulle passa på att döda honom om de stötte på varann i en mörk gränd i Buenos Aires.

Det är per definition lite småkul. Nu försökte Persson toppa det med att Sjöberg ändå kanske skulle slå till om det var Melwin. Det flyger sämre. Om Holm hade varit mindre aspig hade han sansat gått fram till Persson och markerat mot det.

Har svårt att tro att han inte hade fått en seriöst menad ursäkt från Persson i det läget.

Jag brukar kunna urskilja humor i det mesta och har väldigt högt till tak men vart finns humorn i om Sjöberg skulle döda Holm om de sågs i en gränd? Ännu mindre förstår jag vad hans son har med saken att göra.

Det låter i mina öron bara som en sinnessjuk fråga.

Förmodligen saknar jag kontext kring det hela...

Hade någon sagt något liknande till mig och min son så hade jag definitivt velat ha en ursäkt. Osmakligt som fan.
Citera
2026-09-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Jan Emanuel snackar fullständigt i nattmössan och hans försök att tona ner överfallet till "lite drag i tröjan" faller platt mot verkligheten.

En halvminut långt strypgrepp med båda händerna som lämnar synliga strypmärken är inget jävla "fjolleri" eller "tramstjafs" mellan två kränkta snubbar. Det är ett potentiellt livsfarligt våldsbrott. Enligt Brottsbalken 3 kap. 6 § bär ett sådant stryptag en mycket hög straffnivå och rubriceras i regel som grov misshandel (fängelse i 1,5 till 6 år) eller mordförsök, just för att syretillförseln stryps.

Offret hade inte en chans att ta sig loss själv och hade inte frun kastat sig emellan som en skyddsängel hade det slutat med ett faktiskt mord.
Då tycker jag Jan Emanuel ska få höra det också.

Han går själv ut offentligt, tonar ner det till lite drag i tröjan och kallar polisanmälan för fjolleri och trams. Då får han också tåla att folk går in och säger emot honom, kommenterar hans inlägg och frågar vad han egentligen bygger det på. Ett sakligt mejl till honom är inte heller konstigare än att han själv går ut och tar ställning offentligt.

Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Citera
2026-09-27, 18:34
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut

Försökt strypa Emil, va fan hänger du inte med alls?
Citera
2026-09-27, 18:34
Avstängd
Citat:
Då tycker jag Jan Emanuel ska få höra det också.

Han går själv ut offentligt, tonar ner det till lite drag i tröjan och kallar polisanmälan för fjolleri och trams. Då får han också tåla att folk går in och säger emot honom, kommenterar hans inlägg och frågar vad han egentligen bygger det på. Ett sakligt mejl till honom är inte heller konstigare än att han själv går ut och tar ställning offentligt.

Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Stefan Holm har i flera år lidit av en ihållande störning och här är beviset:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/emil-persson-bad-stefan-holm-om-ursakt-for-atta-ar-sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in