2026-09-27, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Sluta tjata nu. Du är ett troll och du har postat samma sak minst 20 gånger nu.

Om jag nu är ett troll, hur förklarar du då fakta och det glasklara mönster som utspelar sig mitt framför ögonen på oss?

Att han attackerade omyndiga skolungdomar 2024 och nu har eskalerat till ett livsfarligt strypgrepp bevisar svart på vitt att det rör sig om en allvarlig och obehandlad störning.
Citera
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
T ex för att oförmåga att reglera känslor är vad som kännetecknar spädbarn eller hysteriska kvinnor.

Men vi är tydligen av olika åsikt på den här punkten. Och jag vågar påstå att de allra flesta människor anser att t ex storkukslugn är mer manligt än att impulsivt agera när man känner aggressiva känslor.

Storkukslugn får man inte genom att kontrollera sina känslor. Det får man efter man smällt en idiot på käften.

Riktiga män har testosteron, ett hormon. Skall män bestraffas för det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du förstår dig inte på humor va?

Jo då, jag tycker bara inte att mobbning och sånt som kan uppfattas som förtäckta hot är humor. Emil Persson borde åka till USA och skämta om att flyga in flygplan i skyskrapor så får han se hur det tas emot.
Citera
2026-09-27, 15:26
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Om jag nu är ett troll, hur förklarar du då fakta och det glasklara mönster som utspelar sig mitt framför ögonen på oss?

Att han attackerade omyndiga skolungdomar 2024 och nu har eskalerat till ett livsfarligt strypgrepp bevisar svart på vitt att det rör sig om en allvarlig och obehandlad störning.

Jag skulle vilja ha en uppföljare på 2024 händelsen 5, 10 och tjugo år efteråt. Du skall se att de ungdomarna som fick lite smisk mår bättre än deras klasskompisar.
Citera
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Jaså, jag var av uppfattningen att EP vägrat be om ursäkt. Det förändrar ju en del. Fortfarande extremt fånigt av EP att polisanmäla dock.
- - -
Det falska skitsnacket bakom ryggen skadar oss män mer än vad en och annan snyting gör.
OK, så stryptag ska inte polisanmälas, eftersom Holm hade behov att få ut sina aggressioner?
Helt riktigt att polisanmäla så att saken blir utredd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Den känner jag inte till.

Alltså jag tycker åtminstone att det är klart olämpligt och osmakligt, och hade man sagt såhär om en säkerhetsklassad persons barn så hade det väl antagligen blivit en polissak, eller? Hur kan man utesluta att det är ett förtäckt hot utan att utreda saken?

Är det ett hot att i ett skämtprogram fråga Patrik Sjöberg om han skulle mörda sin höjdhopparkollega? Ja, om man är totalt humorlös på någon slags autismspektrum-nivå och till på köpet sjukligt paranoid. Då kan man kanske TOLKA det som ett hot. Men det är fortfarande inte ett hot.
Citera
2026-09-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag kan tycka att det kan vara moraliskt rätt att markera mot folk som nyttjar ens barn på ett tvivelaktigt sätt. Persson har själv en stor del i situationen.
Sök vård du med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jo då, jag tycker bara inte att mobbning och sånt som kan uppfattas som förtäckta hot är humor. Emil Persson borde åka till USA och skämta om att flyga in flygplan i skyskrapor så får han se hur det tas emot.
På vad sätt var det ett ”förtäckt hot”? Förstår inte. Skulle Emil Persson ha hotat att mörda sonen?
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Det falska skitsnacket bakom ryggen skadar oss män mer än vad en och annan snyting gör.

Retard. Livet är inte en film. Ett enda slag kan ta någons liv om oturen är framme. Eller permanent skada.

Om ett plumpt skämt får 8 år sedan, som man dessutom fått en ursäkt för, skadar en så har man allvarliga problem.
Citera
2026-09-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Förstått och förstått? Klassiskt försök att slingra sig undan ett kännbart fängelsestraff. Det är det han är rädd för, inte sina "demoner".

Snälla, alla är väl lika inför lagen, eller? Folk gör sig skyldiga till vapenbrott, knarklangning och grov misshandel utan att få några kännbara fängelsestraff. Dessutom är han inte dömd för något så detta är i dagsläget endast en misstänkt ringa misshandel. Han är tidigare ostraffad. Persson behövde ingen sjukvård. Får på sin höjd böter och villkorlig dom. Om man fick långa fängelsestraff för att någon blivit kränkt så hade många suttit inne, bl a Persson själv.
Citera
2026-09-27, 15:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jävligt "pressetiskt" av SVT att ens sända den delen av programmet.

Tycker inte han är långsint när det sänts i TV; det vore nåt annat om det bara yttrats något dumt i privata sammanhang.

SVT? Breaking News går väl på Kanal 5?
Citera
2026-09-27, 15:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Frågan är väl varför Persson bad om ursäkt, vilket jag tycker är onödigt. Var Holm på hugget redan då?

Ja.

En ursäkt var dock på sin plats, det ska jag ge Holm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in