2026-09-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Fast han var inte allmänt känd för åtta år sedan, när han var 14 år. Då var han på sin höjd ett bekant namn i höjdhoppsvärlden, där insatta antagligen hade koll på att han var duktig för sin ålder. Tror han hoppade 2 m redan som 12-åring eller nånting sånt. Varför skulle Patrik Sjöberg vilja döda honom för det?
Det ville ju inte Patrik göra?
Citera
2026-09-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Damage control. Förgäves tyvärr. Han tycker ju egentligen att han har moraliskt rätt. Han vill såklart inte bli av med (fler) uppdrag, jobb och möjligheten att skriva fler böcker med frugan. Han verkar gå runt på ströjobb. Självklart kommer han göra det han tror kommer minska det dåliga rykte han nu börjar få.
Kan så vara. Hoppas inte utan att han menar allvar!
Citera
2026-09-27, 16:27
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Jag backar Holm till 110%. Den där personen Persson tycks ha kopplingar till klåparna Filip & Fredrik, vilket gör att alla borde supporta Holm till 110%!

Jag är förvånad att så många här på Flashback försvarar Emil. SVT backar upp Emil. Uthängningar, grova påhopp och smutskastning verkar vara nått flera Flashbackare premierar. När någon säger till mot något man anser helt fel, ja då är man psykiskt instabil. Förmodligen ligger det mer bakom detta än ett uppehåll på 8 år.
Citera
2026-09-27, 16:28
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag menar att det förklarar att Holm menar på att han inte fått en ursäkt. Holm har fått ett SMS där avsändaren ber om ursäkt för mottagarens (Holms) reaktion.

Enligt Holm själv så försökte de ju ringa honom innan SMS:et:

Citat:
Vi spelar in en lunchscen i solskenet med övriga deltagare i Superstars och jag säger inte många ord. Precis när vi är klara ringer min telefon och jag har ingen aning om vem som ringer, men när jag hör Breaking News så kokar jag över. Jag ber vederbörande dra åt helvete, jag skriker på ett sätt som chockar alla som ser det hända, jag är fullständigt vansinnig.

En stund senare får jag ett sms, jag ögnar det snabbt och svarar ”Dra åt helvete!!!!!”
Det är andra gången i mitt liv som jag ber en person göra just detta, ett par minuter senare får jag ett nytt sms och svarar exakt samma sak. Sen blockerar jag numren, raderar sms’en och kokar vidare.

Jag förstår nu att ett av dessa sms är en ursäkt från Emil Persson och även om jag inte köper varje ord i den så ber han mig faktiskt om ursäkt och det ska han ha all heder för.

Från https://www.facebook.com/stefan.c.holm/posts/pfbid037aL65ohVyqUHJxq5Maz7LSURMdLusFY8deVT46pm82U JDLhCfrHeHwMwSEvnDj2El
Citera
Medlem
Citat:
Damage control. Förgäves tyvärr. Han tycker ju egentligen att han har moraliskt rätt. Han vill såklart inte bli av med (fler) uppdrag, jobb och möjligheten att skriva fler böcker med frugan. Han verkar gå runt på ströjobb. Självklart kommer han göra det han tror kommer minska det dåliga rykte han nu börjar få.

Tydligen har hade han redan innan den senaste incidenten svårt med försörjningen, enligt egen utsago. Jobberbjudanden lär ju knappast hagla in efter detta oavsett hur mycket han än lägger sig på rygg nu.
Citera
Medlem
Citat:
Tar du, liksom Holm, varenda påstående så bokstavligt?

Ja. Man är ju ansvarig för det man säger. Man kan inte häva ur sig en massa skit och sen kräva att andra ska förstå att man inte menar det man säger.
Citera
2026-09-27, 16:29
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Det måste vara någon fjollig kärring som han anlitat som skrivit detta.

Sorry, ni kan säkert dela på titeln riksfitta.
Citera
2026-09-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja Sjöberg retade skiten ur den lille fan. Komplexet blev så stort till slut så att Holm kände sig tvungen att göra en hemmasnickrad lista på vem som hade hoppat över 2.30 m flest gånger av dessa två. Den statistiken vann Holm, och enligt Holm själv var det en betydligt större bedrift än att hoppa 2.42 m och världsrekord.

Sjöberg bara skakade på huvudet och skrattade åt fånen.

Jaha? Jag minns den där Holm-Olsson-Klüft eran som barn. Sjöbergs tävlande var före min tid. Har förstått att han haft problem senare med missbruk.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TFX17
Det finns troligtvis ingen vuxen människa på planeten som inte någon gång under sitt liv har blivit på något vis trampad på tårna, förorättad eller förlöjligad. Samhället hade kollapsat om alla ska ta ut blodshämnd för det i tidsspannet 8 år.

Exakt att gå och koka av hämndbegär i åtta år över ett gammalt tv-inslag är ett fullständigt abnormt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja. Man är ju ansvarig för det man säger. Man kan inte häva ur sig en massa skit och sen kräva att andra ska förstå att man inte menar det man säger.

I ett humorprogram? Lättkränktheten i Sverige 2026 (och för 8 år sedan) är ju helt jävla gränslös.
Citera
2026-09-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det ville ju inte Patrik göra?

Men varför skulle han vilja göra det? Att ens föreslå det är ju sinnessjukt.
Citera
2026-09-27, 16:32
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Snarare tvärtom. Blir du förbannad tar du tag i det direkt och behöver inte bära med dig uppdämd ilska.

Jag är en man och jag ryter och "biter" till om det behövs. Man mår mycket bättre då.

Prova själv! Ta ingen skit

Så talar en riktig riksfitta.

Lär dig att behärska dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in