"Holm strypgrepp i uppemot 20 sekunder."
"Holm skriver vidare att han ”är väl medveten” om att han har gjort bort sig rejält, och kommer att söka professionell hjälp."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0p537g/fick-en-ursakt-for-atta-ar-sedan
Han erkänner att han gjort bort sig rejält och söker professionel hjälp.
Det låter som att han behöver det och det är positivt med självinsikt. Mer än så kan man inte begära så klart sen får man ju så klart stå för sitt brott och ta konsekvenserna av det. Men förhoppningsvis så får han hälp med humöret och impulskontrollen.
Jag tror han behöver få sin diagnos och det skulle nog hjälpa honom. Det gör två saker, det ena är att det förklarar mycket i sitt liv, det andra är att det är lättare att ta tag i sina problem. Jag tror han har ADHD personligen. Om det nu är så och han får en diagnos så är det lättare att söka information på nätet om andra i samma situation med tanke på hur vanligt det är. Det kan ju va autism också eller båda, med tanke på hur vanligt det är att ha båda samtidigt.
Man måste va lite knäpp om man faller för en sport som handlar om att springa fram till en pinne och hoppa över den ;-) jag säger knäpp med glimten i ögat för det är tacksamt att det faktiskt finns människor som är intresserade av det så att vi andra kan få se på och imponeras.