2026-09-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Varför använder alla i den här tråden kvinnlighet som ett skällsord? Hur kan ni få en konflikt mellan två män att utmynna i kvinnohat? Kvinnor har inget med detta att göra.

Kvinnlighet och AUTISM. Fy fan, stackars alla autistiska människor som okunniga drar in som skällsord hela tiden.
Citera
2026-09-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Holm har alltså gått runt och grubblat i 9 år över ett skämt i ett underhållningsprogram. Inte fan är det något vanligt manligt beteende att vara så ängslig.

Fast behovet av att hävda sig, kräva respekt osv är mer manligt än kvinnligt. Det är en helt annan slags dynamik.
Citera
2026-09-27, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Emil började inte gråta. VR har du fått det ifrån?

Jo det är vittnat och anmält i polisanmälan att Emil grät och var svår att flytta eftersom han inte ville släppa handtaget inne i hissen. Han var i chock.

Hoppas Emil får ersättning för sveda och värk.
Citera
2026-09-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jag förstår inte ditt inlägg, du vill alltså att vissa män skall ta testosteron-blockerare?

Du fortsätter att missförstå helt eftersom du vägrar släppa din bisarra fixering vid hormoner.

Det handlar överhuvudtaget inte om testosteron utan om att mannen är psyksjuk och det han själv försöker släta över som problem med ilska och affekt är i själva verket en allvarlig, obehandlad störning. Det som krävs är inga hormonblockerare, utan en ordentlig psykiatrisk utredning och tunga psykofarmaka eller antipsykotiska mediciner som kan återställa hans helt skadade mentala spärrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Holms fru borde överväga att lämna honom, nästa gång är det henne han ger sig på för att sedan naturligtvis ångra sig och be om ursäkt.

Det var väl därför Anna L lämnade honom. Varningsklockorna är många kring denna aggressiva värmlänning. I en och med det inträffade är han iallafall mer än körd i det offentliga rummet, karln är inte rumsren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag är en kvinna och noterar hur vidrigt du uttrycker dig om mig, min mamma, min fru, min syster osv. Och din egen mamma, mormor, farmor osv.
Vad menar du med höger? SD? Moderaterna?

En sak jag vill säga med Stefan Holm däremot är att det han gör nu efteråt, hans ursäkt, den är verkligen bra. Genuin. Han tar ansvar (se och lär Måns Zelmerlöw).
Han visar full insikt i att han inte har kontroll över sin kropp, han tänder till och han har ingen kontroll över vad han gör i den känslan, det är full aggressivitet.
Bra att du erkänner och förstår och söker hjälp för detta Stefan!

Till sist, manlig eller kvinnligt, jag tänker inte så, det spelar ingen roll. Jag klandrar faktiskt inte Stefan då han inte har kontroll över vad han gör när han blir arg OCH erkänner och söker hjälp för det. Jag tycker att Emil Persson är en obehagligt äcklig människa i offentligheten, tycker inte synd om honom.

Det enda jag äcklas av är alla män som skriver att Stefans våld är "vad vi behöver" och "manligt" (alltså något de strävar efter själva). SPECIELLT när det drabbar barn.

De "män" här som hävdar att Stefans beteende är bra och manligt kunde inte ha mer fel.
Det Stefan uppvisar är raka motsatsen till manligt storkukslugn, nämligen småkukshysteri. Det går inte att bli mer omanlig än lillstefan. Var det 4 lektioner han klarade som lärare innan det brast? Patetiskt är bara förnamnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Så det är manligt att inte ha någon kontroll över sina känslor? Att bli triggered konstant och bete sig som en karen, det är manligt?

Du menar som män mycket oftare beter sig än kvinnor? Det är män som slåss efter fotbollsmatcher och på varenda utekväll i varenda stad, inte kvinnor. Ja, det är typiskt för män, även i naturen. Hannar slåss oftare på liv och död och flyger på varandra än honor. Jämför tex personer som har hund, det är alltid de med hanhund som har problem med hundmöten och utfall...

Med det sagt, jag skiter i vad som är manligt och kvinnligt, vill hellre ha en ribba för alla människor hur man får bete sig mot andra.
Citera
2026-09-27, 16:07
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Varför använder alla i den här tråden kvinnlighet som ett skällsord? Hur kan ni få en konflikt mellan två män att utmynna i kvinnohat? Kvinnor har inget med detta att göra.

Du har helt rätt. Jag speglade den tidigare kommentaren om manlighet.

Vad jag ville belysa var att Stefan Holm agerade utifrån de förolämpningar och provokationer han utsattes för. Testosteron som hormon bör inte vara straffbart och män skall inte behöva kuva sina känslor utan kunna få utlopp för dom. Nu visade det sig att Emil inte kunde stå för sina förnedrande skämt utan var tvungen att bli räddad av en liten medelålders kvinna.
Citera
2026-09-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Det var väl därför Anna L lämnade honom. Varningsklockorna är många kring denna aggressiva värmlänning. I en och med det inträffade är han iallafall mer än körd i det offentliga rummet, karln är inte rumsren.

Framförallt är det ju farligt. Tänk att intervjua honom och att han tänder till på en kritisk fråga och sen sparar det raseriet i 10 år tills du ser honom i skidbacken i Alperna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag är en kvinna och noterar hur vidrigt du uttrycker dig om mig, min mamma, min fru, min syster osv. Och din egen mamma, mormor, farmor osv.
Vad menar du med höger? SD? Moderaterna?

En sak jag vill säga med Stefan Holm däremot är att det han gör nu efteråt, hans ursäkt, den är verkligen bra. Genuin. Han tar ansvar (se och lär Måns Zelmerlöw).
Han visar full insikt i att han inte har kontroll över sin kropp, han tänder till och han har ingen kontroll över vad han gör i den känslan, det är full aggressivitet.
Bra att du erkänner och förstår och söker hjälp för detta Stefan!

Till sist, manlig eller kvinnligt, jag tänker inte så, det spelar ingen roll. Jag klandrar faktiskt inte Stefan då han inte har kontroll över vad han gör när han blir arg OCH erkänner och söker hjälp för det. Jag tycker att Emil Persson är en obehagligt äcklig människa i offentligheten, tycker inte synd om honom.

Det enda jag äcklas av är alla män som skriver att Stefans våld är "vad vi behöver" och "manligt" (alltså något de strävar efter själva). SPECIELLT när det drabbar barn.

Fast inget med det Stefan gör är det minsta manligt. En riktig man ska vara trygg i sig själv och inte hetsa upp sig över småsaker och sen gå runt och grubbla över vad som ha sagts i ett humorprogram för flera år sedan.

Blir man förbannad som man så löser man det på direkten och sen går man vidare med sitt liv. Man låter inte känslorna ta över vardagen.

Sen så skrev jag inte att alla kvinnor är så. Men kvinnor är ÖVERLAG mer känslostyrda än vad män är. Det är bara så evolutionen har skapat oss, inget konstigt med det. Männen skapades för att de skulle vara ute och kriga och försörja familjen med mat, det fanns ingen tid för mannen att gå runt och grubbla och bekymra sig över småproblem.
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-27 kl. 16:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jag förstår inte ditt inlägg, du vill alltså att vissa män skall ta testosteron-blockerare?

Tror du på allvar att vi hade suttit och diskuterat "hormoner" eller bortförklaringar om "affekt" om förövaren hade varit en helt vanlig person utan OS-medaljer på meritlistan, eller hade han då helt självklart burits ut i handklovar och låsts in där han hör hemma?
Citera
2026-09-27, 16:09
Medlem
pextas avatar
"Holm strypgrepp i uppemot 20 sekunder."

"Holm skriver vidare att han ”är väl medveten” om att han har gjort bort sig rejält, och kommer att söka professionell hjälp."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0p537g/fick-en-ursakt-for-atta-ar-sedan

Han erkänner att han gjort bort sig rejält och söker professionel hjälp.

Det låter som att han behöver det och det är positivt med självinsikt. Mer än så kan man inte begära så klart sen får man ju så klart stå för sitt brott och ta konsekvenserna av det. Men förhoppningsvis så får han hälp med humöret och impulskontrollen.

Jag tror han behöver få sin diagnos och det skulle nog hjälpa honom. Det gör två saker, det ena är att det förklarar mycket i sitt liv, det andra är att det är lättare att ta tag i sina problem. Jag tror han har ADHD personligen. Om det nu är så och han får en diagnos så är det lättare att söka information på nätet om andra i samma situation med tanke på hur vanligt det är. Det kan ju va autism också eller båda, med tanke på hur vanligt det är att ha båda samtidigt.

Man måste va lite knäpp om man faller för en sport som handlar om att springa fram till en pinne och hoppa över den ;-) jag säger knäpp med glimten i ögat för det är tacksamt att det faktiskt finns människor som är intresserade av det så att vi andra kan få se på och imponeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in