2026-09-27, 16:11
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det var betydligt våldsammare än så, det var ingen mild klapp på axeln. Dessutom förstår han sig ju inte på killen, Stefan säger själv att han bara tänder till och ser rött och inte har kontroll över vad han gör.

Det är inte vad pojken säger och även pojkens mamma. Medier som blåst upp det hela för att sälja lösnummer. Nu tas det fram som gammal skåpmat och bärs upp som att det finns någon sorts störning att vara en man som försvarar sin heder.

Ta ingen skit. Var stolt och klappa till någon som provocerat. Att lägga band på sig är stört.
Citera
2026-09-27, 16:11
Medlem
HomoDeuss avatar
Sverige 2026. En "man" börjar gråta efter att inte ha blivit misshandlad för att "mannen" är en fitta och ett ryggradslöst mähä. Vad är det som är så svårt med att be om ursäkt när man förnärmat någon annan?
Citera
2026-09-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Jo Holm gav sig på Emil fast Emil blev så rädd att han började gråta men det triggade Holm att strypa och ha söner Emils kläder. Är det manligt i din värld? Beundrar du Holm om han slår sin tjej också?

Ja det är klart mer manligt att slåss med en annan man än att ge sig på kvinnor och barn. Det där var inte riskfritt för Holm, eller hur? Persson är väl både större och tyngre? Holm hade kunnat åka på en smäll själv. Män som slår kvinnor och barn vågar bara ge sig på de som de vet inte kan slå tillbaka, det är fegt. De skulle aldrig ge sig på en man större än de själva som kan slå tillbaka.

Men nu glider det över mer i en fråga om dynamik män emellan. I hockeymatcher är det väl både tillåtet och vanligt att man löser konflikter med nävarna? Eller står och gruffar utanför krogen? Alltså när är det ok och när är det inte ok?
Citera
2026-09-27, 16:13
Medlem
Men herregud vilka kärringar ni är. Sen när blev ett krogslagsmål något som likställdes vid en psykisk störning/diagnos? Jävla mesar är vad ni är. Och sen klagar ni på att invandrarna tar era tjejer. Undrar varför…
Bra att Holm gav honom en omgång. Synd att det inte blev mer.
Citera
2026-09-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast inget med det Stefan gör är det minsta manligt. En riktig man ska vara trygg i sig själv och inte hetsa upp sig över småsaker och sen gå runt och grubbla över vad som ha sagts i ett humorprogram för flera år sedan.

Blir man förbannad som man så löser man det på direkten och sen går man vidare med sitt liv. Man låter inte känslorna vara ta över vardagen.

Sen så skrev jag inte att alla kvinnor är så. Men kvinnor är absolut ÖVERLAG mer känslostyrda än vad män är. Det är bara så evolutionen har skapat oss, inget konstigt med det. Männen skapades för att de skulle vara ute och kriga och försörja familjen med mat, så det finns ingen tid för mannen att gå runt och grubbla och bekymra sig över småproblem.

Vem har bestämt hur en riktig man ska vara, det finns olika ideal men när skrev Gud ett enda av dem?
Alltså jag kan säga att jag jobbar som konstnär så helst inte ihop med andra alls, men om jag får välja är jag hellre i en blandad grupp med både män och kvinnor än en med bara män eller bara kvinnor. Det blir alltid trevligast stämning (enligt mig).
Då är jag ändå lesbisk och har varit i sammanhang förr där man skulle umgås "bara medsystrar", men det blev sjukt tråkigt. Hellre 50/50.

Tillbaka till Stefan, jag tror inte hans problem har jättemycket med hans manlighetsideal att göra, det tycks vara en funktion i hans hjärna som han på riktigt inte kan styra. Jag tror inte terapi hjälper mer än att kunna lära känna sig själv, möjligtvis att han kan lära sig att träna på strategier hur han ska vidga vyerna när han får tunnelseende, men han kanske ska göra som jag och satsa på något lugnt och stilla där andra inte är inblandade, iallafall inte jobba som lärare.
Citera
2026-09-27, 16:14
Medlem
Citat:
Kvinnlighet och AUTISM. Fy fan, stackars alla autistiska människor som okunniga drar in som skällsord hela tiden.

Verkligen.
Citera
2026-09-27, 16:14
Medlem
Citat:
Det var betydligt våldsammare än så, det var ingen mild klapp på axeln. Dessutom förstår han sig ju inte på killen, Stefan säger själv att han bara tänder till och ser rött och inte har kontroll över vad han gör.

Stämmer nog. Han är explosiv. Kan tänker mig att det även kan utnyttjas som en fördel i en sport som höjdhopp.
Citera
2026-09-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Det är inte vad pojken säger och även pojkens mamma. Medier som blåst upp det hela för att sälja lösnummer. Nu tas det fram som gammal skåpmat och bärs upp som att det finns någon sorts störning att vara en man som försvarar sin heder.

Ta ingen skit. Var stolt och klappa till någon som provocerat. Att lägga band på sig är stört.

Då ska kvinnor också få försvara sin heder. Så om en granne stört sig på nåt hon tog som en förolämpning för 10 år sen kan hon flyga på dig och klappa till dig för det då eller?
Alla får slå saker för vad de upplevt som en oförrätt för 8 år sen och gruvat på?
Citera
2026-09-27, 16:16
Medlem
Citat:
Vem har bestämt hur en riktig man ska vara, det finns olika ideal men när skrev Gud ett enda av dem?
Alltså jag kan säga att jag jobbar som konstnär så helst inte ihop med andra alls, men om jag får välja är jag hellre i en blandad grupp med både män och kvinnor än en med bara män eller bara kvinnor. Det blir alltid trevligast stämning (enligt mig).
Då är jag ändå lesbisk och har varit i sammanhang förr där man skulle umgås "bara medsystrar", men det blev sjukt tråkigt. Hellre 50/50.

Tillbaka till Stefan, jag tror inte hans problem har jättemycket med hans manlighetsideal att göra, det tycks vara en funktion i hans hjärna som han på riktigt inte kan styra. Jag tror inte terapi hjälper mer än att kunna lära känna sig själv, möjligtvis att han kan lära sig att träna på strategier hur han ska vidga vyerna när han får tunnelseende, men han kanske ska göra som jag och satsa på något lugnt och stilla där andra inte är inblandade, iallafall inte jobba som lärare.

Jag tror också att Stefan har något form av aggressionsproblem och det verkar han även ha insett också eftersom han ska söka vård för det.

Han har ju sitt Lego så han får väl försöka sitta och pyssla mer med det så att han får ro i själen. Inte nyttigt för någon att gå runt och bubbla av ilska i 8 års tid.
Citera
2026-09-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilsphinx
De "män" här som hävdar att Stefans beteende är bra och manligt kunde inte ha mer fel.
Det Stefan uppvisar är raka motsatsen till manligt storkukslugn, nämligen småkukshysteri. Det går inte att bli mer omanlig än lillstefan. Var det 4 lektioner han klarade som lärare innan det brast? Patetiskt är bara förnamnet.

Alla olika typer av manligt beteende är ju just manligt beteende. Även om du tycker att det inte är så män borde bete sig. Just när det kommer till fysiskt våld så är män otroligt överrepresenterade så det är extra märkligt att kalla det för ett kvinnligt beteende.
Citera
2026-09-27, 16:18
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Att han själv och hans försvarare försöker förminska detta till problem med ilska och affekt förändrar ingenting. Det är bara lekmannatermer för vad som i medicinsk mening är en allvarlig psykisk störning.

När en person bär på ett djupt och okontrollerat hat i åtta år över ett gammalt skämt, för att sedan drabbas av en total kortslutning och gå till fysisk attack, så handlar det inte om "humör". Det är en patologisk oförmåga att reglera känslor och impulser. Det faktum att hans mentala spärrar är så skadade att han helt nykter tar ett potentiellt livsfarligt strypgrepp visar att han har en klinisk störning. Att kalla en sådan tickande bomb för "naturlig" är helt befängt. Mannen är en fara för allmänheten och behöver sluten psykiatrisk vård och tung medicinering innan det slutar i en katastrof.

Det finns troligtvis ingen vuxen människa på planeten som inte någon gång under sitt liv har blivit på något vis trampad på tårna, förorättad eller förlöjligad. Samhället hade kollapsat om alla ska ta ut blodshämnd för det i tidsspannet 8 år.
Citera
2026-09-27, 16:18
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Du fortsätter att missförstå helt eftersom du vägrar släppa din bisarra fixering vid hormoner.

Det handlar överhuvudtaget inte om testosteron utan om att mannen är psyksjuk och det han själv försöker släta över som problem med ilska och affekt är i själva verket en allvarlig, obehandlad störning. Det som krävs är inga hormonblockerare, utan en ordentlig psykiatrisk utredning och tunga psykofarmaka eller antipsykotiska mediciner som kan återställa hans helt skadade mentala spärrar.

För det där? Det kan inte ha varit något speciellt aggressivt som skedde i hissen då en medelålders liten kvinna kunde stoppa det. Hur mycket fitta är Emil?

Jag tror dina inlägg bottnar i en rädsla. Du verkar ha utstått mycket och har fått trycka ner mycket skit. Är det fel att vägra ta skit? Är det fel att kräva upprättelse för oförrätter? Har inte de som gjort dig illa förtjänat sina straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in