Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Fast inget med det Stefan gör är det minsta manligt. En riktig man ska vara trygg i sig själv och inte hetsa upp sig över småsaker och sen gå runt och grubbla över vad som ha sagts i ett humorprogram för flera år sedan.
Blir man förbannad som man så löser man det på direkten och sen går man vidare med sitt liv. Man låter inte känslorna vara ta över vardagen.
Sen så skrev jag inte att alla kvinnor är så. Men kvinnor är absolut ÖVERLAG mer känslostyrda än vad män är. Det är bara så evolutionen har skapat oss, inget konstigt med det. Männen skapades för att de skulle vara ute och kriga och försörja familjen med mat, så det finns ingen tid för mannen att gå runt och grubbla och bekymra sig över småproblem.
Vem har bestämt hur en riktig man ska vara, det finns olika ideal men när skrev Gud ett enda av dem?
Alltså jag kan säga att jag jobbar som konstnär så helst inte ihop med andra alls, men om jag får välja är jag hellre i en blandad grupp med både män och kvinnor än en med bara män eller bara kvinnor. Det blir alltid trevligast stämning (enligt mig).
Då är jag ändå lesbisk och har varit i sammanhang förr där man skulle umgås "bara medsystrar", men det blev sjukt tråkigt. Hellre 50/50.
Tillbaka till Stefan, jag tror inte hans problem har jättemycket med hans manlighetsideal att göra, det tycks vara en funktion i hans hjärna som han på riktigt inte kan styra. Jag tror inte terapi hjälper mer än att kunna lära känna sig själv, möjligtvis att han kan lära sig att träna på strategier hur han ska vidga vyerna när han får tunnelseende, men han kanske ska göra som jag och satsa på något lugnt och stilla där andra inte är inblandade, iallafall inte jobba som lärare.