2026-09-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Du varken bryr dig om eller värderar den undre världen trots sitter du här och skapar en tråd om den och droppar 50 kommentarer där du uppenbarligen tycker det är beundransvärt och coolt vad dessa gäng åstadkommer? Logiskt.

Givetvis är jag inte kriminell, jag hade en halv fot in i den världen när jag var yngre då det florerade en del droger i min umgängeskrets, dessa kriminella människor lever ett helt miserabelt liv och behöver knäppa benzo innan kaffet på morgonen bara för att klara av dagen, patetiskt och sorgligt liv.

Du fick ett bra svar innan på varför inget svenskt gäng gjort det här du pratar om eller varför dom inte är lika hänsynslösa.

Svenskar har inget behov av tung kriminalitet, vi är ett smartare folk än så, födda i ett bra och fint land där de flesta har en bra och stabil uppväxt, varför skulle man bli kriminell när man kan skaffa villa vovlo och barn? Tänk till lite för en gångs skull.

Jag värderar inte den miljön utan gör bara en objektiv analys utan att lägga nåt värde i det. Och till skillnad från dig har jag aldrig ens haft en "halv fot" inne i gängkriminalitet.

Du pratar även om att svenskar inte vill vara gängkriminella men trots det finns det ju säkert fler svenska gäng och gängkriminella än afrikanska i sverige och det är ju självklart mellan dessa jag försökte göra en jämförelse mellan och inte vanliga svenssons som bor i villa.

Men du har ju redan erkänt något inlägg tidigare att jag hade rätt från hela början gällande att Lejonen är det tuffaste gänget och inget annat gäng har gjort något liknande. Tack för det så kan vi kanske båda gå vidare med våra liv nu?
Citera
2026-09-27, 14:43
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescence
Jag värderar inte den miljön utan gör bara en objektiv analys utan att lägga nåt värde i det. Och till skillnad från dig har jag aldrig ens haft en "halv fot" inne i gängkriminalitet.

Du pratar även om att svenskar inte vill vara gängkriminella men trots det finns det ju säkert fler svenska gäng och gängkriminella än afrikanska i sverige och det är ju självklart mellan dessa jag försökte göra en jämförelse mellan och inte vanliga svenssons som bor i villa.

Men du har ju redan erkänt något inlägg tidigare att jag hade rätt från hela början gällande att Lejonen är det tuffaste gänget och inget annat gäng har gjort något liknande. Tack för det så kan vi kanske båda gå vidare med våra liv nu?

Nej det finns inte fler gängkriminella svenskar än invandrare i Sverige.

Inte heller har jag påstått att lejonen är det tuffaste gänget, jag sa att ingen sagt mot just det.

Du är ju skrämmande efterbliven.
Citera
2026-09-27, 14:58
Medlem
Aper är aper, närmaste släkting till negern så det handlar mest om brist på iq. I många afrikanska länder har negrarna inte mer än 50-60 i snitt, lätt att tolka det som att vara tuff när man saknar förmågan att tänka och bara handlar på impuls. Men det funkar ju, så vem är dummast? Negrarna straffknullar alla svennar 100 gånger av 100.
Citera
2026-09-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Problemet är ju att de inte bygger något långvarigt. Deras påstådda tuffhet och hårdhet leder egentligen inte till någonting annat än lite meningslösa lyxprodukter och flashiga sedelbuntar innan de antingen skjuts, sprängs eller på annat sätt mördas, alternativt hamnar i fängelse. Att vara mest våldsam av alla är ingenting strategiskt eller intelligent, det är bara en tidsfråga innan det kommer någon annan som är mer våldsam.

Ingen av de här hårda och tuffa killarna har ju skapat något som helst värde som eventuella barn kan fortsätta att förvalta. Det är ju vad som kännetecknar en man i nästan alla kulturer annars. En närvarande och bestämd familjefar som försörjer sin familj och lever ett hedersamt liv samt uppfostrar ansvarstagande och socialt gångbara barn.

Att vara stor i käften och snar till att ta till våld för att lösa sina problem är knappast något som kännetecknar den som faktiskt är någonting, utan mest de som inte har förmåga att bli någonting på laglig väg och därför måste använda hot och våld för att uppnå något.

"Problemet är ju att de inte bygger något långvarigt. Deras påstådda tuffhet och hårdhet leder egentligen inte till någonting annat än lite meningslösa lyxprodukter och flashiga sedelbuntar innan de antingen skjuts, sprängs eller på annat sätt mördas, alternativt hamnar i fängelse. Att vara mest våldsam av alla är ingenting strategiskt eller intelligent, det är bara en tidsfråga innan det kommer någon annan som är mer våldsam."

Lejonen var våldsamma bara utav strategiska skäl. Båda krigen dem gick in i handlade om att ta över och behålla marknaden som fanns. Genom att vinna dessa krig tjänade dem mer pengar och fick mer inflytande än vad dem haft innan.

Lejonen var inga våldspsykopater som attackerade oskyldigt folk bara för sakens skull utan dem var mycket mer kalkylerande än så. Sen att det fanns risk att själva bli mördade alternativt fängslade tror jag nog att dem självklart förstog och accepterade den risken.

"Ingen av de här hårda och tuffa killarna har ju skapat något som helst värde som eventuella barn kan fortsätta att förvalta."

Två av fyra ledargestalter i Lejonen är döda och ingen av dem hade några barn. Sen vet vi inte hur mycket pengar dom kan ha skickat genom Forex eller liknande till utländska sparkonton osv men vad vi vet är att dem har dragit in mycket pengar i månaden så om dem sparat låt oss säga hälften av vad dem dragit in i utländska konton då satt dem nog på flera miljoner var minst.

Men det svårt och säga eftersom det är ju svarta pengar alltihop.

"Att vara stor i käften och snar till att ta till våld för att lösa sina problem är knappast något som kännetecknar den som faktiskt är någonting, utan mest de som inte har förmåga att bli någonting på laglig väg och därför måste använda hot och våld för att uppnå något."

Det finns sanning i det du säger men jag tror inte det stämmer gällande tex Merhawi Aregai.

Han hade definitivt kapacitet för våld på hög nivå men att han skulle vart så dum att han inte hade kunnat skaffa en bra utbildning och jobb alternativt eget företag tror jag inte en sekund på.

Han hade halva västerort i sin ficka innan han dog och spelade schack med allt o alla tills han hade otur och blev skjuten i bakhuvudet av sin "vän" Lanko från baksätet när han minst anade det.

Men att klättra så fort och snabbt i en sån miljö och att få så många olika människor från olika förorter redo att göra vad som helst för dig tyder på hög intelligens, stark ledarskapsförmåga och säkert en väldigt karismatisk personlighet annars hade han inte kunnat uppnå allt det här innan 26 års ålder.

Jag tror definitivt att majoriteten av kriminella speciellt på låg nivå är nog inte särskilt smarta men jag tror också folk underskattar hur smart man måste vara för att tillhöra ledarskiktet i dessa områden. Många av dem här skulle kunna haft potential att driva stora bolag väldigt framgångsrikt med rätt utbildning och chanser men tyvärr valde dem denna väg istället och dör när dem är 26 år gamla och inte ens får chansen att nå sin mentala peak.
Citera
2026-09-27, 15:03
Medlem
HBTKuks avatar
Wow, knäckte ett gäng åldrade lallare från kåken. BW har väl aldrig varit en maktfaktor.
Citera
2026-09-27, 15:04
Medlem
Lägre IQ -> lägre impulskontroll. Väldokumenterat.
Citera
2026-09-27, 15:06
Medlem
skalman1973s avatar
Trams. Det är helt enkelt en evolutionär utveckling och är baserat på förmågan att lära av både egna och andras misstag .

Det man inte har i huvudet får man ha i benen förstår du .

Såväl albaner serber och chilenare syrianer och öststatare har genomgått den processen och de har lärt sig av sina misstag och undviker i högsta grad att sticka ut ( de investerade i lagliga affärer och smälter idag mer eller mindre in )

Den som kan göra större affärer utan att dra till sig onödig uppmärksamhet står högst ibland " Apex predatorerna "

Det är dock svårare idag med alla penningtvättsregler samt nya regler om beslag .
Citera
2026-09-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Nej det finns inte fler gängkriminella svenskar än invandrare i Sverige.

Inte heller har jag påstått att lejonen är det tuffaste gänget, jag sa att ingen sagt mot just det.

Du är ju skrämmande efterbliven.

Jag sa inte invandrare utan specifikt afrikaner. Jag tror fortfarande att svenskarna har fler gäng (mc-gäng och liknande) än afrikaner och kanske till och med fler gängkriminella sett överlag och även om det skulle finnas fler afrikanska gängmedlemmar så är dem nog inte så överdrivet mycket fler än svenskarna skulle jag tro. Kom ihåg att varenda svarting i förorten är inte med i ett gäng och faktum är att majoriteten av dem inte är det.

Du erkände även i ett tidigare inlägg detta nedan:

"Det är ingen som har påstått att lejonen inte är dom starkaste eller mest hänsynslösa i Sverige.

Vad som däremot är helt åt helvete fel är att svartingar skulle vara de tuffaste på gatan, i Sverige? Visst, men vad har dom för motstånd här? 60 åringar i hells angels? Imponerande…"

Verkar som att du erkänner att svarta är tuffast på gatan i lilla Sverige eftersom det inte finns bpgit motstånd här eller vill du ta tillbaks det du sa?

Och lägg ner med förolämpningarna. Fattar du inte att det inte funkar och du ser bara fånig och känslig ut nlr du skriker ut samma trötta förolämpningar i varje inlägg?
Citera
2026-09-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontballen
Aper är aper, närmaste släkting till negern så det handlar mest om brist på iq. I många afrikanska länder har negrarna inte mer än 50-60 i snitt, lätt att tolka det som att vara tuff när man saknar förmågan att tänka och bara handlar på impuls. Men det funkar ju, så vem är dummast? Negrarna straffknullar alla svennar 100 gånger av 100.

Närmaste släkting til en schimpans kan inte vara en Afrikan eftersom att om du rakar en schimpans så kan du se att han lika blek som ditt ansikte dessutom är schimpanser håriga över hela kroppen precis som dig medans Afrikaner har väldigt lite kroppshår. Sen har ju schimpanser även rakt hår/päls precis som europeer och inte afro som afrikaner. Så nä jag tror inte det riktigt stämmer.
Citera
2026-09-27, 15:34
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescence
Jag sa inte invandrare utan specifikt afrikaner. Jag tror fortfarande att svenskarna har fler gäng (mc-gäng och liknande) än afrikaner och kanske till och med fler gängkriminella sett överlag och även om det skulle finnas fler afrikanska gängmedlemmar så är dem nog inte så överdrivet mycket fler än svenskarna skulle jag tro. Kom ihåg att varenda svarting i förorten är inte med i ett gäng och faktum är att majoriteten av dem inte är det.

Du erkände även i ett tidigare inlägg detta nedan:

"Det är ingen som har påstått att lejonen inte är dom starkaste eller mest hänsynslösa i Sverige.

Vad som däremot är helt åt helvete fel är att svartingar skulle vara de tuffaste på gatan, i Sverige? Visst, men vad har dom för motstånd här? 60 åringar i hells angels? Imponerande…"

Verkar som att du erkänner att svarta är tuffast på gatan i lilla Sverige eftersom det inte finns bpgit motstånd här eller vill du ta tillbaks det du sa?

Och lägg ner med förolämpningarna. Fattar du inte att det inte funkar och du ser bara fånig och känslig ut nlr du skriker ut samma trötta förolämpningar i varje inlägg?

Japp, du har rätt, svarta är tuffast på gatan i Sverige.

Varför? För att dom i genomsnitt har ett lägre iq, därmed lägre konsekvenstänk, kommer från problematiska uppväxter och mindre att förlora.

Grattis, du vann.

Kan du svara på varför svartskallarna är totalt irrelevanta och hundar när det kommer till den internationella undre världen?
Citera
2026-09-27, 16:25
Medlem
För att de har ingenting att förlora, fattiga, obildade som äger ingenting av värde. Äger man något av värde vill man inte förlora det. Svarta kan göra vad fan dom vill och komma undan också efter BLM. Så de kan utöva mycket högre våldskapital än någon annan för de vet att de får skydd av systemet.

Men främst när de gäller invandrarvåld så har det att göra med att dom har ingenting att förlora samt sämre gener för impulskontroll
Citera
2026-09-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prescenc
"Problemet är ju att de inte bygger något långvarigt. Deras påstådda tuffhet och hårdhet leder egentligen inte till någonting annat än lite meningslösa lyxprodukter och flashiga sedelbuntar innan de antingen skjuts, sprängs eller på annat sätt mördas, alternativt hamnar i fängelse. Att vara mest våldsam av alla är ingenting strategiskt eller intelligent, det är bara en tidsfråga innan det kommer någon annan som är mer våldsam."

Lejonen var våldsamma bara utav strategiska skäl. Båda krigen dem gick in i handlade om att ta över och behålla marknaden som fanns. Genom att vinna dessa krig tjänade dem mer pengar och fick mer inflytande än vad dem haft innan.

Lejonen var inga våldspsykopater som attackerade oskyldigt folk bara för sakens skull utan dem var mycket mer kalkylerande än så. Sen att det fanns risk att själva bli mördade alternativt fängslade tror jag nog att dem självklart förstog och accepterade den risken.

"Ingen av de här hårda och tuffa killarna har ju skapat något som helst värde som eventuella barn kan fortsätta att förvalta."

Två av fyra ledargestalter i Lejonen är döda och ingen av dem hade några barn. Sen vet vi inte hur mycket pengar dom kan ha skickat genom Forex eller liknande till utländska sparkonton osv men vad vi vet är att dem har dragit in mycket pengar i månaden så om dem sparat låt oss säga hälften av vad dem dragit in i utländska konton då satt dem nog på flera miljoner var minst.

Men det svårt och säga eftersom det är ju svarta pengar alltihop.

"Att vara stor i käften och snar till att ta till våld för att lösa sina problem är knappast något som kännetecknar den som faktiskt är någonting, utan mest de som inte har förmåga att bli någonting på laglig väg och därför måste använda hot och våld för att uppnå något."

Det finns sanning i det du säger men jag tror inte det stämmer gällande tex Merhawi Aregai.

Han hade definitivt kapacitet för våld på hög nivå men att han skulle vart så dum att han inte hade kunnat skaffa en bra utbildning och jobb alternativt eget företag tror jag inte en sekund på.

Han hade halva västerort i sin ficka innan han dog och spelade schack med allt o alla tills han hade otur och blev skjuten i bakhuvudet av sin "vän" Lanko från baksätet när han minst anade det.

Men att klättra så fort och snabbt i en sån miljö och att få så många olika människor från olika förorter redo att göra vad som helst för dig tyder på hög intelligens, stark ledarskapsförmåga och säkert en väldigt karismatisk personlighet annars hade han inte kunnat uppnå allt det här innan 26 års ålder.

Jag tror definitivt att majoriteten av kriminella speciellt på låg nivå är nog inte särskilt smarta men jag tror också folk underskattar hur smart man måste vara för att tillhöra ledarskiktet i dessa områden. Många av dem här skulle kunna haft potential att driva stora bolag väldigt framgångsrikt med rätt utbildning och chanser men tyvärr valde dem denna väg istället och dör när dem är 26 år gamla och inte ens får chansen att nå sin mentala peak.

Vi behöver skapa undantagslagar och låta insatsstyrkor avrätta detta pack omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in