2026-09-27, 13:59
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescence
Men du är ju så hjärndöd att du inte ens fattar att frågan handlar om Sverige eller? Du kastar ur dig tusen olika saker för att deflektera men aldrig ett svar på frågan.
Du är en efterbliven horunge som sitter och rinkar till fantasien om att du blev född till kriminell somalier bärandes gucci väska.

Det är ingen som har påstått att lejonen inte är dom starkaste eller mest hänsynslösa i Sverige.

Vad som däremot är helt åt helvete fel är att svartingar skulle vara de tuffaste på gatan, i Sverige? Visst, men vad har dom för motstånd här? 60 åringar i hells angels? Imponerande…

Svartingar är totalt irrelevanta i den undre världen, de enda som har något att säga till om är den nigeriska maffian och även går mest runt på att göra smutsjobbet åt de riktiga cheferna, européer.
Citera
2026-09-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ja fast man pratar sällan om tuffaste boxaren, utan man pratar om vem som är bäst.

Finns många såna diskussioner. Bara för att du inte hört betyder inte att det inte har skett. Och alla respekterar tuffingarna i ringen mer än fighters som bara vinner på poäng
Citera
2026-09-27, 14:05
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Jag misstog dig för nån annan. Svårt att hålla koll på alla människor i tråden. Och ännu en gpng projekterar du och säger att jag inte hafe klarat mig i den undre världen när jag först och främst inte är eller vill vara en del av den och inte heller bryr mig om den eller värderar den på något sätt.

Men du kanske är svensk man som är en del av den världen då eller? Vilket gäng tillhör du och varför kan du inte mäta dig med dessa grabbar? Aldrig hört om ett svenskt gäng som gjort liknande..

Du varken bryr dig om eller värderar den undre världen trots sitter du här och skapar en tråd om den och droppar 50 kommentarer där du uppenbarligen tycker det är beundransvärt och coolt vad dessa gäng åstadkommer? Logiskt.

Givetvis är jag inte kriminell, jag hade en halv fot in i den världen när jag var yngre då det florerade en del droger i min umgängeskrets, dessa kriminella människor lever ett helt miserabelt liv och behöver knäppa benzo innan kaffet på morgonen bara för att klara av dagen, patetiskt och sorgligt liv.

Du fick ett bra svar innan på varför inget svenskt gäng gjort det här du pratar om eller varför dom inte är lika hänsynslösa.

Svenskar har inget behov av tung kriminalitet, vi är ett smartare folk än så, födda i ett bra och fint land där de flesta har en bra och stabil uppväxt, varför skulle man bli kriminell när man kan skaffa villa vovlo och barn? Tänk till lite för en gångs skull.
Citera
2026-09-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Nej, dagens boer. Svenskar har helt enkelt inte det incitament som behövs för att bli duktiga gängkriminella då vi har intelligens nog att leva väldigt fina liv lagligt.

En av lejonen bor i närheten av mig. Åkt i fängelse flertalet ggr för bl.a. hustrumisshandel och misshandel av hans son då han var hög på amfetamin, hans son har åkt in med. Ser inget minimalt glamoröst med hans liv. A P om du har något kunnande.

Ledarna och grundarna och själva kärnan av Lejonen som också kallats Habesh-ligan var Michael & Pietro Ghebru (tvillingarna), Merhawi Aregai och Miko Josuf fanns även andra men dessa var själva kärnan och hjärnan bakom allt och ingen av dem har åkt dit för att misshandlat sin fru eller son. Så jag skiter i vad nån gammal springpojke har gjort.

Och finns inga "boer" i Sydafrika idag istället kallas dem afrikaneer etc och finns även gott om gängkriminella svenskar idag och har alltid funnits dock kan dem inte mäta sig i samma miljö. Kanske dags att inse det?
Citera
2026-09-27, 14:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Dem kan inte vart så korkade om dem klättrat så fort och högt i en sådan miljö sen krävs det också strategi och intelligens för att vinna ett krig och inte dö/bli allvarligt skadad vilket du inte verkar vara smart nog att förstå.

Problemet är ju att de inte bygger något långvarigt. Deras påstådda tuffhet och hårdhet leder egentligen inte till någonting annat än lite meningslösa lyxprodukter och flashiga sedelbuntar innan de antingen skjuts, sprängs eller på annat sätt mördas, alternativt hamnar i fängelse. Att vara mest våldsam av alla är ingenting strategiskt eller intelligent, det är bara en tidsfråga innan det kommer någon annan som är mer våldsam.

Ingen av de här hårda och tuffa killarna har ju skapat något som helst värde som eventuella barn kan fortsätta att förvalta. Det är ju vad som kännetecknar en man i nästan alla kulturer annars. En närvarande och bestämd familjefar som försörjer sin familj och lever ett hedersamt liv samt uppfostrar ansvarstagande och socialt gångbara barn.

Att vara stor i käften och snar till att ta till våld för att lösa sina problem är knappast något som kännetecknar den som faktiskt är någonting, utan mest de som inte har förmåga att bli någonting på laglig väg och därför måste använda hot och våld för att uppnå något.
Citera
2026-09-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Tuffare vet jag inte men dummare, sjukare och galnare är dom definitivt.
Det är väl leva för dagen/ det går det som det går/get rich or die trying och jag skiter i om jag lever eller inte - mentaliteterna de råkar ha.
Plus att de kommit över schyssta vapen och några hinkar ammunition.
Det är ju inte så att de härskade med knytnävarna, direkt.

Sen så har de väl luskat ut var motståndarna med sina familjer bor och haft dessa i schack matt.

Och så en grej till - de är inte rädda för Sveriges lagar, kåkar och poliser.

Tycker inte det är imponerande. Tycker bara det är tragiskt.
Förresten, serberna var ungefär st 15 i början, men som jag skrev ovan................

Trams svar. Finns gott om svenska gäng och gängkriminella kanske till och med fler än afrikaner men ändå kan du inte ge ett exempel på liknande gäng som Lejonen.

Och vadå härska med knytnävar? Majoritet av bästa street fighters jag sett och hört är ju afrikaner. Samma sak i boxning
Citera
2026-09-27, 14:13
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ledarna och grundarna och själva kärnan av Lejonen som också kallats Habesh-ligan var Michael & Pietro Ghebru (tvillingarna), Merhawi Aregai och Miko Josuf fanns även andra men dessa var själva kärnan och hjärnan bakom allt och ingen av dem har åkt dit för att misshandlat sin fru eller son. Så jag skiter i vad nån gammal springpojke har gjort.

Och finns inga "boer" i Sydafrika idag istället kallas dem afrikaneer etc och finns även gott om gängkriminella svenskar idag och har alltid funnits dock kan dem inte mäta sig i samma miljö. Kanske dags att inse det?

Som sagt, har man intelligens i dagens Sverige så är det närmast dumt att bli gängkriminell då det finns gratis utbildning. Att påstå att det finns svenska kriminella gäng är som att påstå att negrer fått nobelpriset.

Negrer med sin sämre IQ har såklart nödgats att bli de bästa gängkriminella. Betänk att för varje neger som blivit kriminell och lyckad sitter det minst 1000 som bara sitter hemma och röker på eller i fängelse.

Dessutom är det direkt felaktigt att påstå att HA inte är lyckade, det är som att säga att italienska landslaget i fotboll 1954 var dåligr för att ungerska landslaget från 2004 skulle slå dem.
Senast redigerad av Wyrdkin 2026-09-27 kl. 14:21.
Citera
2026-09-27, 14:19
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Al Capone var inte neger.
Citera
2026-09-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Det är ingen som har påstått att lejonen inte är dom starkaste eller mest hänsynslösa i Sverige.

Vad som däremot är helt åt helvete fel är att svartingar skulle vara de tuffaste på gatan, i Sverige? Visst, men vad har dom för motstånd här? 60 åringar i hells angels? Imponerande…

Bra att du erkänner detta. Tog bara 20 inlägg för dig att äntligen erkänna vad du redan visste från början.

Sen handlade frågan inte bara om våldskapital men om du missade det så har jag ingen ork att förklara det igen. Läs min TS igen.
Citera
2026-09-27, 14:25
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Dem tuffaste och modigaste krigarna har alltid varit och kommer alltid vara svarta män.

Om vi tittar på tex gatugäng så måste vi prata om Lejonen från Hässelby som var ett litet kompisgäng med 4 eritreanska ledargestalter på toppen (Michael & Pietro Ghebru, Merhawi Aregai och Miko "Simba" Josuf) med kanske 10 soldater under sig som gick emot halva västerort och satte skräck i hela Stockholm.

Alltså ett gäng på kanske 10-15 pers som gick emot hela Brödraskapet Wolfpack och krossade dem totalt och samtidigt var i konflikt med hela Tensta och även där krossade dem där Brödraskapets ledare bla blev knivskuren i ansiktet, skjuten 5-6 gånger i en restaurang i Hässelby efter att han kom med en uzi och letade efter Eritreanerna och till sist blev mördad utanför ICA i Bromma av Lejonen.

Och hela Tensta blev överkörda av dessa Lejon där flera blev skjutna och till slut gav upp och blev tvingade att betala 250k för att sluta fred och sen tog Lejonen över hela marknaden i Tensta och körde lyxbilar med rolex klockor och fina tjejer hela tiden.

Finns inget svenskt eller arabiskt gäng som nånsin gjort något liknande. Araber har en tendens att mobba oskyldiga och bara gå emot svaga helhjärtat medans dem spelar vän med dem riktiga tuffingarna sen hugger dem i ryggen så fort dem for chansen.

Exempel på detta är Merhawi som bara var 26 år gammal och hade redan terroriserat halva Stockholms alla gängledare och kriminella och var på god väg att ta över hela Stockholm ensam tills han blev skjuten i bakhuvudet av sin kurdiske "vän" Lanko Aziz från baksätet som en fegis.

Lanko hade aldrig vågat köra man mot man och låta Merhawi veta att han var ute efter honom för då hade Lanko blivit överkörd och alla vet om det.
Istället spelade han hans vän och mördade Merhawi och en oskyldig pojke bakifrån med pistol.

Svenska gäng som Hells Angels etc terroriserar bara vanliga restaurangägare och svensson med utpressningar osv men alla i förorten vet att HA har ingenting att komma med i orten för förortsgängen hade ätit upp dem till frukost i ett riktigt krig.
HA är bara medelålders gubbar med moppekort och ölmage som dricker pilsner varje dag. Inte samma nivå som dessa Lejon och kan inte ens fightas man mot man utan att skada ryggen eller få ont i knät.

Faktum är att vare sig på gott eller ont så var Lejonen startskottet för HELA senaste årens våldsvåg i Sverige och folk som Dödspatrullen, Shottaz, Husbys Hyenor etc blev djupt inspirerade av Lejonen.

Och dem enda som kan jämföras med Lejonen är Dödspatrullen som också var en relativt liten grupp Somalier som körde emot ett mycket större gäng och totalkrossade dem som alla vet och satte skräck i halva Sverige med många mord och skjutningar på sitt bälte.

Och innan ni blir känsliga och börjar gråta och skrika n-ordet eller liknande kom bara ihåg att om ni inte kan visa och ge mig minst ett exempel på ett majoritet svenskt eller arabiskt gäng som var max 10-15 pers och gick emot flera större gäng som Lejonen och vann då har ni automatiskt bevisat min poäng.

Fin fantasi du har! Läste 2 meningar för att skippa resten och svara dig!

Tillbaka till verkligheten. Afrika blev koloniserad totalt och överkörda. Stora delar av deras befolkning underkastar sig andra och har slav mentalitet. Finns ingen mer svagare män på denna jord än N***er amerikaner, stora n''' afrikaner, indier och semitiska folkslag lik araber och judar!

Gå tillbaka 2500 år och rabbla upp N*** krigare till mig! Vilken känd krigare kommer från N*** Afrika?

OBS. Äkta egyptier är ingen N***/arab afrikan, då de har en fin antik civilisation!
Citera
2026-09-27, 14:25
Medlem
Citat:
Okej så svenskarna i dessa miljöer har också stannat i utvecklingen då? Och varför kör dem hårdare än dem isåfall är frågan.

Nu skrev du själv att det finns inga Svenskar i dessa miljöer, och Hells Angels består knappt av några Svenskar längre!
Och ja, om man har gjort valet att hålla på med gängkriminalitet så är man primitiv mellan öronen.
Citera
2026-09-27, 14:27
Medlem
Citat:
Trams svar. Finns gott om svenska gäng och gängkriminella kanske till och med fler än afrikaner men ändå kan du inte ge ett exempel på liknande gäng som Lejonen.

Och vadå härska med knytnävar? Majoritet av bästa street fighters jag sett och hört är ju afrikaner. Samma sak i boxning

Ingen tar över Stockholms undre värld med knytnävarna.
Lejonen gjorde det med avancerade vapen och ammunition plus att de inte var lika försiktiga med sina liv som andra kriminella. Var är de idag, förresten ?

Vad är du för jävla liten tonårig fan boy, egentligen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in