Igår, 12:38
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Står med klartekst i trusselbrevet. Hvis TH ikke betaler innen da å da, ikke kontakter politi osv osv.. , så blir hu drept. Å det er der saken står, TH betalte ikke (når han skulle), og kontaktet politi samme dag. Dermed, ble hu drept.

Er det din opfattning ut fra dette at AEH er drept to ganger da? Først i huset og så et eller annet sted en gang til senere?

Min forståelse er at hun ble drept inne i huset. Er det ikke det politiet mener?
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylillemy
Ble ikke det med valpen allerede snakket om i 2019. At de kjøpte valp av kjæresten til ES

Ble det noe klarhet i om TH gikk til ES i behandling? Husker det var snakk om det også.

Og hvem var innblandet i den kidnapping saken fra 2005. Det var vel en bekjent av yngste datter som kom til huset?

Viss man så sier at kidnappingen er fake, som jeg mener folk flest tror, så er i alle fall kidnappingen i 2005 en indikasjon på at selve ordet var uttalt en rekke ganger innenfor husets fire vegger og dermed ikke en helt fjern tanke hentet fra et mystisk sted.

Det må vel strengt tatt være det eneste huset i norden som har hatt kidnappings saker i samme hus to ganger på 15 år?
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du har noen gode poenger her, både med Vassbakk og Henning👍 Men dere er så ensporet inne i tråden her. Spør du meg er Lorentsen en av svært få her inne som klarer å se objektivt på saken. Hen har ikke tunellsyn.

Men TH blir jo ikke automatisk vasket renere bare for at to iranere blir siktet i saken, det var vel det som var poenget.
Citera
Igår, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men TH blir jo ikke automatisk vasket renere bare for at to iranere blir siktet i saken, det var vel det som var poenget.
Særlig ikke når kidnapperne ikke var så interessant i få tak pengene allikevel...
Citera
Igår, 13:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg maser kun om alibi når noen påstår at TH har utført alt, eller andre teorier som umulig kan stemme. TH kan i teorien være oppdragsgiver, men det er vel så langt ingenting som tyder på det?

Dukker det opp beviser for at TH er oppdragsgiver, håper jeg han blir pågrepet og blir sittende i fengsel resten av sitt liv. Hvis det viser seg at løsningen er en annen, slik alt tyder på, blir du skuffet over det? TH virker å være den eneste tanken i hodet på flere av dere, selv etter at han er ute av saken.

Din teori om at politiet har renvasket TH for å få ham til å slappe av og gjøre feil kan vi i alle fall utelukke helt. Det beviser bare hvor besatt du er av at TH står bak.

Hm, her var det mange stråmenn gitt
Citera
Igår, 13:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Skal vi stole på uten filter? De påstår se og rk kjenner hverandre. Logisk begrunnet, men har de konkrete kilder?

Ssjjj, ta det med en liten desj salt. Dette er jo som sagt ytre høyre radikale folk
De har vel ikke påstått at de kjenner hverandre, men begrunner at det er mye logisk.
Det iranske mijøet er tett, og folkene kjenner hverandre godt. Iranere er gode på kontakter innen hasj av høy kvalitet, langt utover alle andre kriminelle miljøer, dette er de kjent for. Og så er de kjent for å få tak i rå opium, noe som ingen andre miljøer får tak i. Dette råopiumet deler dem seg imellom, og det slippes ikke ut på markedet ellers.
Denne nye siktede hadde blitt tatt med i underkant 500 kilo hasj på 2000-tallet, og så er han siktet i en ny alvorlig narkosak. Vil tro det er hasj denne gangen også. Jeg blir ikke overrasket om Ezazi kjenner han, og at det dreier seg om samme sak. Så får vi se da. Kan følge med på Uten Filter, men som sagt, ta det kanskje med en liten klype salt. Dette er jo en avis som er desperat etter å slå ned på mørkhudede, i motsetning til medier som nrk,vg,tv2 etc
Citera
Igår, 13:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Særlig ikke når kidnapperne ikke var så interessant i få tak pengene allikevel...

Nei, ingen ting som tyder på at det skal ha vært en kidnapping som gikk galt.

TH har dessuten et knallsterkt motiv. Han skreiv i dagbøkene at han fryktet de økonomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at "noe må gjøres".
AE satt å gråt på et møte, og hun sa at nå hadde hun bestemt seg, hun orket ikke mer. En uke eller to etterpå var hun plutselig borte.

TH forsøkte å styre at politiet ikke skulle undersøke andre etasje, men ble skjøvet til side.
Han ville dessuten bo i huset allerede samme kveld, ennå han vet hvor skadelig det kan være for etterforskningen. Nei, det er så mange sånne ting, at det er for meg helt klart at han er skyldig.
Citera
Igår, 13:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du har noen gode poenger her, både med Vassbakk og Henning👍 Men dere er så ensporet inne i tråden her. Spør du meg er Lorentsen en av svært få her inne som klarer å se objektivt på saken. Hen har ikke tunellsyn.

Objektiv betyr vel at han er nøytral i forhold til skyldspørsmålet ang TH, og det er han jo så absolutt ikke.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Helt eni. Det er ikke sånn politiet jobber heller.

Noe jeg heller aldri har sagt. Ta på deg brillene, og les en gang til.
Det jeg snakker om er denne rykksleikingen fra politiet, og ikke selve henleggelsen og den med kode 103 fra riksadvokaten. Jeg snakker om alle disse gode ordene som politiet kommer med i media.
Og jo, det er absolutt slik politiet kan gjøre, i mangel på noe annet.

I Vålnes-saken ble det brukt infiltratør. Denne mannen, som var under cover politi, tok han med på guttetur til Finland. Det ble sponset med hotell, mat og drikke. Jeg mener at det er mulig at vi ser det samme i Hagen-saken, bare en litt annen variant.
Senast redigerad av Skaanseth Igår kl. 13:47.
Citera
Igår, 14:32
Medlem
Noen som har kopi av artikkelen i Dagbladet? Ser den nå er fjernet.

Er snakk om denne:
https://www.dagbladet.no/nyheter/torpedo-hadde-naer-relasjon/84780532
Citera
Igår, 15:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som har kopi av artikkelen i Dagbladet? Ser den nå er fjernet.

Er snakk om denne:
https://www.dagbladet.no/nyheter/torpedo-hadde-naer-relasjon/84780532

Det ligger kopi her:

http://web.archive.org/web/20260926121547/https://www.dagbladet.no/nyheter/torpedo-hadde-naer-relasjon/84780532

Merkelig at de har fjernet artikkelen etter 1 dag. Kan virke som at det skjer ting bak kulissene.
Kanskje denne torpedoen har kontaktet folk i Dagbladet, eller at familiens advokat har gjort det.
Noe må ha fått dem til å slette artikkelen. Det sto bl.a. dette:

Men fint om du i så fall gjør det klart at du ikke vil kommentere.

- Jeg bryr meg ikke. Men jeg tror XX kommer til å gjøre det.
Senast redigerad av Skaanseth Igår kl. 15:37.
Citera
Igår, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg kritiserer ikke Lorentsen for å ikke være objektiv, jeg bare påpekte at det ikke stemmer det Rosangel skriver om at han er objektiv.

Da får vi bare innrømme at vi er enige om å være uenig. Jeg oppfatter Lorentsen som objektiv og nøytral. For ikke lenge siden skrev han at han stusset over at TH mente politiet kastet bort tid på badet i 2. etasje som han mente kunne være litt merkelig/mistenkelig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in