2026-09-28, 16:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysbjelke
Har hele tiden hatt en tanke om at drapet kan ha vært et uhell, utløst av en krangel eller i affekt av en i familien.
At huset således ikke ble valgt som åsted, men at drapet uplanlagt fant sted der og et opprydningsarbeid/kidnappingsplott så måtte iverksettes.
Kanskje en søkt teori, men sønnens valpepass og baderomsuhell + det faktum at han liksom skal ha reist hjem til seg selv på natta like før foreldrene kom hjem synes jeg at lukter litt rart.
Konfrontasjon da mor og far kom hjem, et dytt, rus osv?
Et kidnappingsplott som har ligget klart i fars hode fra før av?
En viss kontordame som spiller en viktig rolle mht «siste sikre livstegn»?
TH som hettemannen…
Som sagt søkt, men kanskje ikke helt umulig?

Langt fra så søkt som trusselbrevet. Det fremstår nesten mer som en skalds verk enn en forbryter.
Du treffer uansett mine tanker som hodet på en spiker her. Ikke at jeg kan si om jeg har rett, men
muligheten for et slikt scenario bør ikke bli oversett. Har politiet sett på denne muligheten?
Jeg vil tro de har det. Med forbehold om at vi ikke kjenner mer enn litt av hva de sitter på.
Citera
2026-09-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Forskjellen er jo straffen da. Kidnapping som ikke gikk galt, 1 år, drap 18 år.
Er det verdt å drepe henne å kanskje få 18 år, for at de ikke skal risikere 1 år i fengsel?
Jeg har vært inne på det før - at hun ble sett levende i Ås uten å dukke opp i live senere.
Holde henne i live under aksjonen nettopp for redusert straff.

Irene i Ås får meg til å tro at hun forlot S4 i live.
Citera
2026-09-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg skjønner at du syntes at det virker som at hovedteorien nå ser ut til å være en kidnapping som har gått galt. Da er altså BMW sporet som du har tviholdt på i årevis lagt til side? Der man kunne se en levende Anne i baksetet.
Tja, han har jo medisinske kunnskaper Ezazi. Tidligere lege faktisk, ved siden av dette med psykiatri, så han må ha gått mange år på skole for å oppnå nødvendige fagbrev.
Men jeg tenker ikke at det er en kidnapping som har gått galt. Syntes det høres usannsynlig ut at kidnappere skal ha oppholdt seg der og vasket og holdt på. Skulle f.eks. to personer ha dratt av sted med et lik, og så har det blitt en mann igjen for å vaske? Høres usannsynlig ut. Og så er det samtidig dette med at TH forsøkte å nekte politiet å undersøke andre etasje. Han blåste seg opp og var sint.
Hvis kidnappere drev å vasket, hvorfor vasket de ikke alt sammen? Ifølge mine kilder så var det blod rundt doringen. Blod fra Anne. Badet skal ha sett helt for jævlig ut. I mediene sto det "så litt rotete ut", men i følge mine kilder skal det altså ha sett helt for jævlig ut der inne.
Enn så lenge er det vel kun en teori at AE ble drept før hun ble bortført, så vi kan ikke utelukke BMWen helt. Men det interessant at flere aviser nå skriver at politiet mener hun ble drept i S4. Jeg tror det må være basert på noe annet enn spor på åstedet. Både Brøske (etter 1 år) og GuroHH (etter 6 år) har holdt muligheten åpen for at AE ble fraktet bort i live.

Det er enda mindre sannsynlig at drapsmenn velger å oppholde seg lenge i S4, enn kidnappere. Drap er mer alvorlig enn kidnapping. Dersom det har blitt vasket, har en av gjerningspersonene tenkt det var strengt nødvendig.
Citera
2026-09-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Enn så lenge er det vel kun en teori at AE ble drept før hun ble bortført, så vi kan ikke utelukke BMWen helt. Men det interessant at flere aviser nå skriver at politiet mener hun ble drept i S4. Jeg tror det må være basert på noe annet enn spor på åstedet. Både Brøske (etter 1 år) og GuroHH (etter 6 år) har holdt muligheten åpen for at AE ble fraktet bort i live.

Det er enda mindre sannsynlig at drapsmenn velger å oppholde seg lenge i S4, enn kidnappere. Drap er mer alvorlig enn kidnapping. Dersom det har blitt vasket, har en av gjerningspersonene tenkt det var strengt nødvendig.

Spor etter drap tar seg dårlig ut når det skal se ut som en kidnapping. Det var derfor de vasket.
Citera
2026-09-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Spor etter drap tar seg dårlig ut når det skal se ut som en kidnapping. Det var derfor de vasket.
Det tar seg dårlig ut om det er en reell kidnapping også. Da blir det vanskelig å kreve løsepenger.
Citera
2026-09-28, 16:18
Medlem
Citat:
Det tar seg dårlig ut om det er en reell kidnapping også. Da blir det vanskelig å kreve løsepenger.

Det fikk de aldri heller.
Citera
2026-09-28, 16:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Tja, vi får se, det kan jo hende at de har fått inn noen tips, eller materiale fra overvåkning.
Det kommer vel mer i media snart vil jeg tro.

Enig i det siste avsnittet ditt, sett at det var innleide folk som drev å vasket. Ser ikke for meg noen av delene da. Verken kidnappere eller drapsmenn. Eneste som tør noe slikt tenker jeg må være TH eller sønnen.
Citera
2026-09-28, 16:39
Medlem
Lysbjelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Langt fra så søkt som trusselbrevet. Det fremstår nesten mer som en skalds verk enn en forbryter.
Du treffer uansett mine tanker som hodet på en spiker her. Ikke at jeg kan si om jeg har rett, men
muligheten for et slikt scenario bør ikke bli oversett. Har politiet sett på denne muligheten?
Jeg vil tro de har det. Med forbehold om at vi ikke kjenner mer enn litt av hva de sitter på.

Ja, det er mye som virker søkt i denne saken, så ikke godt å vite hva man skal tro.
Jeg vil tro at politiet har sett på denne muligheten flere ganger og at det var noe av det første de tenkte da de startet etterforskning. Svaret ligger jo oftest innen familien.
Uten sikre bevis og med tilstedeværelsen av en mengde (villedende?) spor som peker på kriminelle miljøer osv så spinner det fort ut i ingenting.
Ditt forbehold om at vi ikke kjenner til hva politiet sitter på er viktig å ha i bakhodet.
Dersom en familietragedie,lignende den jeg skisserte, hadde funnet sted den natten ville det muligens ha utløst et slags samhold innad i familien og blant støttespillere av TH pga lojalitet/trussel.
Ikke godt å si..
Citera
2026-09-28, 16:50
Medlem
Åstedet i S4 bar preg av en rå brutalitet som politiet tidlig i saken formulerte som at man sto overfor noen med en betydelig voldskapasitet.

NRK valgte sist uke å fortelle at politiet mener AE ble drept før hun ble fraktet vekk fra S4. VG opplyste på sin side at politiet kan bekrefte at ytterdøren ble benyttet, eller sagt med andre ord at etterforskningen sitter på spor som viser dette. Et nærliggende alternativ her er jo slepespor som fører helt ut mot ytterdøren, og ikke bare ved toalettet i 1. etasje.
Citera
2026-09-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er verdt å merke seg at politiet sist uke for første gang tok i bruk ordet "bestilt" da politiadvokat LRB kommenterte forsvinningen og drapet på AE, og at dette er et av flere hypoteser som politiet jobber med i etterforskningen nå.
men på ett tidspunkt mener vi at det er begått et drap. Så må etterforskningen belyse om det var bestilt på noe vis, eller om det skjedde i etterkant, sier LRB til TV2.
Samme dag fulgte NRK opp med følgende informasjon om drapet:
Selv om AE aldri er blitt funnet, mener politiet at hun ble drept før hun ble fraktet vekk fra huset.

TV2 og NRK 25. september 2026
https://www.tv2.no/nyheter/ny-mann-siktet-i-lorenskog-saken-avhort-to-ganger/19260800/

https://www.nrk.no/artikkel/svensk-59-aring-siktet-i-lorenskog-saken-1528907

... et drap ... bestilt på noe vis ...

Men nøyaktig hva er det som ble bestilt i så fall.

Kryptorigget? Tom Hagen har kjøpt trusselbrev og kryptorigget, og så har han fikset resten selv.

Drap der GM skulle ta med seg offeret og etterlate trusselbrev slik at det ser ut som kidnapping ? Det er vanskelig å tro at en leiemorder ville ha akseptert den ekstreme tillegg-risikoen det ville ha vært å frakte med seg en død kropp.

Eller bortføring der GM skulle ta med seg Anne-Elisabeth levende og sunn og legge igjen trusselbrevet. I så fall er det mulig at GM kom til et tomt åsted der det tydelig hadde foregått voldshandlinger og der det ikke lenger fantes noe kidnappingsoffer. Fordi Tom Hagen hadde drept Anne-Elisabeth og skjult levningene, lenge før de bestilte GM ankom.

Men etterforskningsleder Tommy Brøske sa i sin tid at ... det ikke hadde vært fremmede GM i Sloraveien 4 på forsvinningsdagen. Jeg tror det er sant.

Tom Hagen var selv tidlig ute med å foreslå bestillings-kriminalitet. Han foreslo på nyåret 2019, hvis jeg ikke husker feil, at ... en hadde bestilt og en annen hadde gjennomført.

Politiet foreslår nå for første gang at drapet på Anne-Elisabeth kan ha blitt bestilt på noe vis.

Hvis kryptorigg/bortføring/drap er blitt bestilt på det mørke nettet, kan jo politiet ha kommet over spor eller beviser eller dokumentasjon på bestillingen og eller betalingen.
Senast redigerad av kornblomst 2026-09-28 kl. 17:47. Anledning: skrivefeil
Citera
2026-09-28, 17:05
Medlem
Citat:
Førstepriorietet ved å fingere en kidnapping må jo være å få offeret levende ut av boligen. Ellers risikerer man at hele planen går i vasken.

Det flere ting som tyder på at ting ikke har gått som planlagt i S4, og hovedteorien ser nå ut til å være en kidnapping som gikk galt.

Det jeg lurer på nå er om politiet kan ha avdekket kommunikasjon mellom personen som utførte bortføringen, og SE som har medisinsk kompetanse. Kanskje han ble tilkalt fordi noe skjedde? Det er ikke lenge siden politiet sa de ikke visste om AE ble fraktet bort levende eller død.

Hvis du får offeret levende ut av boligen så gjennomfører du en bortføring.

En fingert bortføring vil aldri skje. En fingering medfører ingen handlinger utover å iscenesette åstedet slik at det ser ut som om en bortføring allerede har skjedd.

Man etterlater spor (Sprox, slepespor) og rekvisitter (trusselbrev, strips) som skal lede politiet til å tro at en bortføring har skjedd.

Mens det i realiteten er noe helt annet som skjedde.
Citera
2026-09-28, 17:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Åstedet i S4 bar preg av en rå brutalitet som politiet tidlig i saken formulerte som at man sto overfor noen med en betydelig voldskapasitet.

NRK valgte sist uke å fortelle at politiet mener AE ble drept før hun ble fraktet vekk fra S4. VG opplyste på sin side at politiet kan bekrefte at ytterdøren ble benyttet, eller sagt med andre ord at etterforskningen sitter på spor som viser dette. Et nærliggende alternativ her er jo slepespor som fører helt ut mot ytterdøren, og ikke bare ved toalettet i 1. etasje.

Tror det må være mer enn det som sto i media om hvordan åstedet så ut. Tror de har pyntet veldig når de skreiv. Det sto at det så litt rotete ut på badet, men sannheten kan være at det fløt med blod og avføring. Blodhåndsavtrykk på veggene, hårtufser av Anne osv.
Det skal som sagt ha sett helt for jævlig ut. Det lille jeg har hørt sånn teknisk er at det ble funnet blod rundt doringen, men jeg tror det må være mye verre.
Senast redigerad av Skaanseth 2026-09-28 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in