2026-09-27, 08:41
Medlem
Solviuss avatar
AEH saken og noen punkter som peker i rettning av hvor tvilsom den er...

Det er viktig for nye lesere av tråden og vite følgende:

At allerede dag en var det stor aktivitet ikke bare her, men også på norske forumtråder fra noe som kan sees på som en kunstig støttegruppe for TH sin uskyld. Personlig har jeg aldri møtt eller hørt om noen som faktisk mener at TH med all sannsynlighet er helt uskyldig og det er satt inn store ressurser over lang tid for dette arbeidet.

Det jeg ber folk legge merke til som gjør dette enda mere tvilsomt er at aktørene i det som kalles Team TH her inne har gjentatte ganger kommet med informasjoner om enkeltpersoner som for min del syntes å være noe kun politiet skulle vite, dvs hvem som soner sammen, kjenner hverandre, fordi nærmest hele krim Norge er analysert og forsøkt trukket inn i saken særlig i denne tråd en etter en.

Og det som er påfallende er at gitt at det fantes noen utover politiet som satt med sånn detaljert kunnskap om krim Norge, så skulle det også tilsi en god porsjon skepsis mot politiet. At desto mere man forstår gamet, desto mere tvilsomt blir politiets rolle i samfunnet, noe våre svenske søstre og brødre nok kansje anet ferten av via dokumentaren om denne Svenske Jonas som for meg gav inntrykk og klart viste at politiet ser ut til å skape og dyrke frem enkelt personer som om det var denne Jonas alene som forsynte Sverige med kokain, mens sannheten nok er at de store aktørene er mere tilknyttet stat og etterettning og derav behovet for å skape illusjonen om denne fæle Jonas.

Vi ser det samme i Norge hvor flere aviser har omtalt en eller annen fyr som skal holde til i marokko som eneleverandør av narkotika til Norge. Det passer jo fint så slipper politiet å lete etter narko toppene.

Poenget med denne fyren i marokko og svensken Jonas, er at virkeligheten som presenteres for oss i aviser etc, virker svært konstruert og beskyttende for den virkelig mafia og elite som ler hver dag på vei til DNB og Nordea hvor milliarder hvitvaskes.

Det er for meg helt uforståelig at man kan vite alt mulig om alle fra Lindesnes til Nordkapp på detalj nivå som om man satt på polities etterettningsdata om kriminelle og cherrypicket alt fra vennskap, hvem som har sonet sammen, skostrørrelse etc. Men samtidig lovpriser politiet og har overhode ikke noe kritisk syn på deres arbeid på noe vis.

Da tenker jeg hva faen er dette her for en gjeng? Hva slags miljø spinner dette Team TH ut fra og hvor henter de disse informasjonene? Hvem er det som organiserere dem og hvordan kan det ha seg at minst en sentral aktør i Team TH registrerte seg her hos Flashback kort tid før denne sak ble kjent?

Jeg klarer ikke unngå å tenke at de eneste som vet alt om kriminelle i norge og elsker politiet, ja det er nettopp politiet.

Og dette har pågått i mange år her inne. Hver dag hvitvaskes TH med stor iver og møye.

Team TH, den kunstige støttegruppen hans var svært i mot politiet når TH var i deres sikte, men straks det tok slutt, var de politi fanboys alle som en.

Det jeg tenker hver leser og bruker av tråden får gjøre, er å spørre seg selv om de noen sinne har møtt et menneske som er hellig overbevist om TH sin uskyld, da dette tross alt er en sak som diskuteres over kjøkkenbord og på arbeidsplasser ol.

Den store aktiviteten til Team TH her inne kan altså fremstille en slags illusjon om at det er en rekke personer som er hellig overbevist om at TH er absolutt uskyldig, et offer og aner ikke hva som har skjedd her.

Det tror jeg er en stor bløff, strategi og viser hvor store krefter som er i sving her.

Jeg velger å tro at grunnen til at folk diskutere saken her og ellers, ligger i et ønske om at krimsaker løses.

Om noen gamle forum brukere har stusset over det samme rundt Team TH og detaljnivået de opererer med og dets mystiske opphav, vites ikke, men for meg var det noe jeg har undret meg over lenge.

Legg merke til Team TH og den kunstige støttegruppen som jeg tror kun lever og ånder her inne.

Om det ble gjort en oponionsundersøkelse om hva det norske folk mener om saken vil TH ikke komme særlig godt ut og derfor arbeides det hardt med å lure og manipulere det norske folk her inne hver dag siden tråden ble åpnet.

Kommer det en god logisk post som påpeker noe som går i rettning av TH sin skyld, så kommer Team TH straks og poster et større antall poster som sier det motsatte, slik at meninger begraves og det ser ut som om det faktisk finnes en støttegruppe for TH og at de er mange og representativt for det norske folk.

Så follk bør ikke la seg lure av Team TH, men heller spørre seg om hvem som betaler og organiserer dette.
Senast redigerad av Solvius 2026-09-27 kl. 09:06.
Citera
2026-09-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Alt det som kommer fram nå hadde politiet funnet ut for flere år siden hvis familien lot seg avhøre.

Så det er the Hagens egen feil hvis de har blitt urettmessig negativt omtalt i en årrekke.

Det framstår för mig som att det inte handlar om ny information utan snarare om att det nu finns omständigheter som gör att denna information kan offentliggöras av polisen.
Citera
2026-09-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du er litt som denne Lorentsen som jamrer og jamrer om at TH har alibi og TH har alibi, og legger fullstendig til side at han kan ha leid inn folk. Da blir han jo ikke mer og mer renvasket om de får tatt flere andre folk.
Dette med "renvasket" kan fort snu seg. Husk han som drap Kristin Juel Johannessen ble frikjent etter å ha sitter halvannet år i varetekt. Han fikk en halv million i erstatning til og med.
Det var hårsmå marginer, bokstavelig talt. Foreldrene til Juel Johannessen med faren i spissen fikk utlevert alle mappene fra politiet. En hel vegg med ringpermer. Til slutt greide man å få satt fast Henning Hotvedt. Og så har vi denne Vassbakk da som var mistenkt og siktet i Tengs-saken, som for ikke lenge siden ble såkalt "frikjent". Man hadde dna fra han på hennes strømpebukse, han hadde malt bilen sin fra grønn til hvit dagen etterpå, og var sett i sentrum den natten. Han var dessuten voldelig og utilregnelig. Per i dag regnes han som frikjent, akkurat som TH. Jeg skal ikke tro noe om jeg tror Vassbakk er skyldig eller ikke, for jeg har ikke fulgt saken, jeg bare peker på at dette med "renvasket" fort kan snu seg, akkurat som for andre og som for TH.
Jeg maser kun om alibi når noen påstår at TH har utført alt, eller andre teorier som umulig kan stemme. TH kan i teorien være oppdragsgiver, men det er vel så langt ingenting som tyder på det?

Dukker det opp beviser for at TH er oppdragsgiver, håper jeg han blir pågrepet og blir sittende i fengsel resten av sitt liv. Hvis det viser seg at løsningen er en annen, slik alt tyder på, blir du skuffet over det? TH virker å være den eneste tanken i hodet på flere av dere, selv etter at han er ute av saken.

Din teori om at politiet har renvasket TH for å få ham til å slappe av og gjøre feil kan vi i alle fall utelukke helt. Det beviser bare hvor besatt du er av at TH står bak.
Citera
2026-09-27, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius

Så follk bør ikke la seg lure av Team TH, men heller spørre seg om hvem som betaler og organiserer dette.
Gro Harlem Brundtland.
Citera
2026-09-27, 10:21
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg maser kun om alibi når noen påstår at TH har utført alt, eller andre teorier som umulig kan stemme. TH kan i teorien være oppdragsgiver, men det er vel så langt ingenting som tyder på det?

Dukker det opp beviser for at TH er oppdragsgiver, håper jeg han blir pågrepet og blir sittende i fengsel resten av sitt liv. Hvis det viser seg at løsningen er en annen, slik alt tyder på, blir du skuffet over det? TH virker å være den eneste tanken i hodet på flere av dere, selv etter at han er ute av saken.

Din teori om at politiet har renvasket TH for å få ham til å slappe av og gjøre feil kan vi i alle fall utelukke helt. Det beviser bare hvor besatt du er av at TH står bak.

I Norge har vi et begrep som heter almen rettoppfattning og det er rettesnoren for utvikling av lover og håndtering av disse.

TH sin absolutte uskyld i dette er i strid med almenn rettoppfattning på kryss og tvers av det ganske land.

Sånn sett er dette ikke noe unikt da dette også gjelder for feks Scandinavian Star saken, Wiborg mordet i København og en rekke andre saker som til makta sin store fortvilelse, ikke dør ut og heller ikke avsluttes og som vi har sett er saker løst i etterkant av sivile til tross for all motstand fra feks politiet, som har en utbredt ukultur med tanke på stahet og inkompetanse.

Det er derfor tilstrekkelig historiske presidens for å kunne mene at TH nok om ikke direkte er skyldig in hands on mord selv, i alle fall vet godt hva som skjedde. Det er fortsatt ingen skam å tenke selv i Norge, tross en stor kamp mot dette.

Jeg kan bare snakke for meg selv og har ingen grunn til å ønske TH noe vondt eller misliker ham på noen måte da han ikke har gjort meg noe, men det totale bildet som kommer frem her er alt annet en vakkert og vi ser med stor sansynlighet på en mann som i alle fall ikke mangler psykopatiske trekk, en egenskap som faktisk går i arv, mal aporopo.

Politiet og forsåvdt staten har tapt tilliten enormt de siste årene. Hvem skulle tro Norge var et slags Epstein sentrum i Europa feks? Og hvor mange tror han arbeiderparti fyren i økokrim har som hensikt å felle personer fra arbeiderpartiet?

Å tilsidesette politiets arbeid, se kritisk på dem, presse, domstoler og ikke minst de tvilsomme advokater i saken er helt ok. Om TH ble oppnevnt som justisminister som plaster på såret, ville ikke forandre folks syn på saken, dvs den almenne rettsoppfattning.

Den taktiske bommerten med belønningsmodellen var som å skrive ut sin egen dødsattest.
Citera
2026-09-27, 10:22
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Gro Harlem Brundtland.

Den gamle røya der er nok mest opptatt med å telle penger og meske seg med kosher mat der nede i Frankrike.
Citera
2026-09-27, 10:31
Medlem
Citat:
Han heter P@rviz Ki@nifard och kommer från Iran. Han är en elitbrottare som bland annat tävlade för Sverige i VM 1997, där han slutade på elfte plats.
Han var alltså brottare.
Citera
2026-09-27, 11:57
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris79
Han var jo ikke 59 år for 8 år siden.

Jag fattar det. Jag menar att brottslingar som utför den här typen av brott brukar vara unga (idioter).
Citera
2026-09-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Hva er drapsmotivet da tror du?

Står med klartekst i trusselbrevet. Hvis TH ikke betaler innen da å da, ikke kontakter politi osv osv.. , så blir hu drept. Å det er der saken står, TH betalte ikke (når han skulle), og kontaktet politi samme dag. Dermed, ble hu drept.
Citera
2026-09-27, 12:07
Medlem
Citat:
Du er litt som denne Lorentsen som jamrer og jamrer om at TH har alibi og TH har alibi, og legger fullstendig til side at han kan ha leid inn folk. Da blir han jo ikke mer og mer renvasket om de får tatt flere andre folk.
Dette med "renvasket" kan fort snu seg. Husk han som drap Kristin Juel Johannessen ble frikjent etter å ha sitter halvannet år i varetekt. Han fikk en halv million i erstatning til og med.
Det var hårsmå marginer, bokstavelig talt. Foreldrene til Juel Johannessen med faren i spissen fikk utlevert alle mappene fra politiet. En hel vegg med ringpermer. Til slutt greide man å få satt fast Henning Hotvedt. Og så har vi denne Vassbakk da som var mistenkt og siktet i Tengs-saken, som for ikke lenge siden ble såkalt "frikjent". Man hadde dna fra han på hennes strømpebukse, han hadde malt bilen sin fra grønn til hvit dagen etterpå, og var sett i sentrum den natten. Han var dessuten voldelig og utilregnelig. Per i dag regnes han som frikjent, akkurat som TH. Jeg skal ikke tro noe om jeg tror Vassbakk er skyldig eller ikke, for jeg har ikke fulgt saken, jeg bare peker på at dette med "renvasket" fort kan snu seg, akkurat som for andre og som for TH.

Du har noen gode poenger her, både med Vassbakk og Henning👍 Men dere er så ensporet inne i tråden her. Spør du meg er Lorentsen en av svært få her inne som klarer å se objektivt på saken. Hen har ikke tunellsyn.
Citera
2026-09-27, 12:09
Medlem
Citat:

Helt eni. Det er ikke sånn politiet jobber heller.
Citera
2026-09-27, 12:16
Medlem
Ble ikke det med valpen allerede snakket om i 2019. At de kjøpte valp av kjæresten til ES

Ble det noe klarhet i om TH gikk til ES i behandling? Husker det var snakk om det også.

Og hvem var innblandet i den kidnapping saken fra 2005. Det var vel en bekjent av yngste datter som kom til huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in