2026-09-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
I just den här kontexten hade jag inte känt någonting alls. Min egen son fyller dessutom 14 nästa år.

Jag tycker till och med att skämtet kan vara okej när man ser hela upplägget och den gamla grejen mellan Holm och Sjöberg. Det är ett grovt skämt, men fortfarande ett skämt.

Det jag har betydligt svårare att förstå är hur Stefan har kunnat bära på den här ilskan i åtta år och beskriva det som ett mordhot. Det tycker jag är mycket grövre än själva skämtet.

Och jag gillar Stefan Holm annars.

Helt ärligt förstår jag inte skämtet i att fråga Sjöberg om han vill mörda Holms son. Varför är det roligt? Kan någon förklara?
Citera
2026-09-27, 14:14
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jag tror att jag skall boka in Stefan Holm som motivational speaker.

Män, dags att sluta krypa för alla fittor och ge tillbaka med den medicin som krävs!

Ska du inte bjuda in någon annan än riksfittan Holm då?

Citat:
Jag är väl medveten om att jag har gjort bort mig och att jag har gjort bort mig rejält och för detta finns inga ursäkter.

Citat:
Men återigen så vill jag be Emil Persson om ursäkt och jag kommer att söka professionell hjälp för mina problem.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Hans utsökt på sms är en ursäkt jo, det står svart på vitt, han har även ringt Holm. I vårat moderna samhälle finns det absolut inget mer han kan göra. Hade han fysiskt försökt möta upp Holm så hade det kunnat ses som provokation, så det han har gjort är 100% en ursäkt

Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag menar att hans ursäkt på SMS inte är en seriös ursäkt. Det är i klass med ”its just a prank, bro” där han inte förstått allvaret i sitt egna agerande.

Fast det spelar absolut ingen roll hur ursäkten ser ut. Att börja analysera om ett SMS är seriöst flyttar bara fokus från det riktiga problemet.

Ingen normal person svarar på ett dåligt SMS genom att ta ett livsfarligt strypgrepp. Det beteendet beror helt och hållet på Holms obehandlade störning och totala brist på spärrar. När ens inre omständigheter är så skadade att man eskalerar ett digitalt skämt till ett potentiellt dödligt våldsbrott då är det störningen som styr och inte huruvida ursäkten var formulerad enligt konstens alla regler.
Citera
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Stefan Holm påminner mycket om Örjan Lax, han kan inte kontrollera sina handlingar, nu ska han söka hjälp också, han har provat på olika arbetsplatser efter höjdhoppet.

https://www.youtube.com/watch?v=F08Coqimnio
Citera
Medlem
Holm söker nu hjälp för sina aggressionsproblem. Heder åt honom!
Citera
2026-09-27, 14:15
Medlem
Citat:
Emil Persson är en jävla barnrumpa som polisanmäler.

Hade Emil haft någon stake hade han dragit tillbaka polisanmälan och stå rakryggad och sagt att saken är avhandlad och det finns inget mer att tillägga. Nu lipar han i media som en, just det, barnrumpa.

Man kan inte dra tillbaka en polisanmälan om misshandel.
Citera
2026-09-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Det är en sak jag tycker försvinner helt i allt det här.

Att Holm blev förbannad över att Melwin drogs in kan jag förstå. Men när det sedan beskrivs som att Emil Persson hotade att mörda hans son blir det något helt annat. Det var knappast ett mordhot. Persson satt i ett humorprogram och ställde en absurd fråga till Patrik Sjöberg, byggd på den gamla offentliga grejen mellan Sjöberg och Holm.

Holm skriver dessutom själv nu att han bara hade sett det korta klippet, att han inte hade sett programmet och att han inte förstod upplägget.

Ändå har formuleringen om att Persson hotat att mörda hans son fått leva vidare. Det tycker jag också är allvarligt. Emil Persson får ett enormt drev mot sig nu och på Facebook ser man hur folk hatar honom utifrån bilden av vad som ska ha hänt.

Man kan tycka att skämtet om Melwin var riktigt dåligt. Men ett dåligt skämt och ett mordhot är inte samma sak. När man beskriver det som ett mordhot gör man också Persson ansvarig för något betydligt grövre än det han faktiskt gjorde.

Men kolla här nu. Det är inte ett skämt om det inte tas emot som ett skämt. Avsändaren har inte ensamrätt på att bestämma vad som räknas som skämt. Man kan inte legitimera vilket svinaktigt beteende som helst genom att kalla det för ett skämt, det kan den här fjanten som sitter och gör sig rolig på andras bekostnad behöva lära sig.
Citera
2026-09-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det är en sak som jag inte förstår med Holms inlägg. Han skriver att han kunde pusta ut när han kom hem från Malta och såg att sonen Melwin fortfarande var vid liv när han kom hem. Trodde han på riktigt att Tv5 med Filip & Fredrik och Persson planerade att döda Melwin medans Holm var utomlands?

Känns som Holm verkligen behöver jobba med sina demoner. Att bli sådär arg och orolig över något som har sagts i ett underhållningsprogram är inte normalt.
Jag tolkar Holms inlägg som att han medger att han inte är helt frisk i skallen och det är anledningen till han söker hjälp.
Citera
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Är det passande tycker du att spekulera i TV om att mörda folks 14-åriga barn?

Vadå "spekulera om att mörda"? Det spekulerades om att Sjöberg VILLE mörda ett 14-årigt barn pga ren avundssjuka... Något Sjöberg tyckte va kul och skrattade bort. Du förstår säkert att ingen egentligen trodde att han ville det?

Som jag sagt några gånger nu. Fördomen har absolut 0 med Holm och son att göra - bara ett skämt om Sjöbergs person och Holm hade lika gärna kunnat bytas ut mot Sotomayor eller vem som helst...
Citera
Avstängd
Citat:
Jag tror att jag skall boka in Stefan Holm som motivational speaker.

Män, dags att sluta krypa för alla fittor och ge tillbaka med den medicin som krävs!

Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Ska du inte bjuda in någon annan än riksfittan Holm då?

Om du ändå bokar in honom se till att boka hans fru också så att hon kan gå emellan och rädda dig från att bli strypt till döds.

Med tanke på Holms obehandlade störning och totalt skadade inre omständigheter så slår han ju till helt plötsligt, helt utan förvarning eller spärrar. Det krävs att frun agerar dörrvakt om man överhuvudtaget ska överleva ett möte med den mannen innan han har hunnit få sin rätta medicinering och slutna vård.
Citera
2026-09-27, 14:17
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Helt ärligt förstår jag inte skämtet i att fråga Sjöberg om han vill mörda Holms son. Varför är det roligt? Kan någon förklara?
Nej, det är väl inte jättekul, men fördomsprogrammen är väl ingen skrattfest.
Patrik Sjöberg svarar dock bra att Melvin är en bra o trevlig kille vilket han också är (enligt en bekant som känner honom väl). Stefan däremot är nog mer en skum figur.
Citera
2026-09-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Fast det spelar absolut ingen roll hur ursäkten ser ut. Att börja analysera om ett SMS är seriöst flyttar bara fokus från det riktiga problemet.

Ingen normal person svarar på ett dåligt SMS genom att ta ett livsfarligt strypgrepp. Det beteendet beror helt och hållet på Holms obehandlade störning och totala brist på spärrar. När ens inre omständigheter är så skadade att man eskalerar ett digitalt skämt till ett potentiellt dödligt våldsbrott då är det störningen som styr och inte huruvida ursäkten var formulerad enligt konstens alla regler.
Jag menar att det förklarar att Holm menar på att han inte fått en ursäkt. Holm har fått ett SMS där avsändaren ber om ursäkt för mottagarens (Holms) reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in