2026-09-27, 14:05
Medlem
.
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hur hade du själv känt om man sitter på TV och spekulerar om att mörda din 14-åriga son? Hade du känt dig glad, ledsen, arg?

Det hade ju så klart varit jobbigt. Men det har inte hänt. Holm stod och ljög om mordhot på hans son i SVT.

Läs https://www.facebook.com/stefan.c.holm/posts/pfbid037aL65ohVyqUHJxq5Maz7LSURMdLusFY8deVT46pm82U JDLhCfrHeHwMwSEvnDj2El
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Fast nu har ju Holm pudlat och sagt att han ska söka hjälp så till och med han har ju fattat att detta inte ser bra ut

Absolut, hans reagerande på bokmässan är förmodligen brottsligt och kommer förmodligen leda till någon form av straff. Det är såklart bra om man inte går runt i samhället och begår brott.

Det betyder inte att Perssons agerande för 8 år sedan var ett bra agerande. Eller att hans ursäkt på SMS faktiskt är en ursäkt.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Totalt subjektivt, detta är ingen allmänt vedertagen sanning

Jag är verkligen superledsen att du inte uppfattar det så.
Citera
2026-09-27, 14:07
Medlem
Citat:
Hur hade du själv känt om man sitter på TV och spekulerar om att mörda din 14-åriga son? Hade du känt dig glad, ledsen, arg?
I just den här kontexten hade jag inte känt någonting alls. Min egen son fyller dessutom 14 nästa år.

Jag tycker till och med att skämtet kan vara okej när man ser hela upplägget och den gamla grejen mellan Holm och Sjöberg. Det är ett grovt skämt, men fortfarande ett skämt.

Det jag har betydligt svårare att förstå är hur Stefan har kunnat bära på den här ilskan i åtta år och beskriva det som ett mordhot. Det tycker jag är mycket grövre än själva skämtet.

Och jag gillar Stefan Holm annars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Från en säker död, hahahahaha, kan du vara lite mer dramatisk. Jag hade inte gråtit det minsta om det hänt, men självklart hade han inte gjort det.

Slå upp Brottsbalken 3 kap. 6 §. I svensk lagstiftning har ett strypgrepp en mycket hög straffnivå och rubriceras som grov misshandel vilket ger fängelse i lägst 1,5 och högst 6 år eller försök till mord.

Detta eftersom strypvåld enligt rättspraxis alltid innebär en omedelbar och konkret livsfara då syretillförseln till hjärnan stryps på några sekunder.När en person med en obehandlad störning och noll spärrar har kokat över finns det ingen intern broms. Det var fruns fysiska ingripande som stoppade det, inte Holms egen vilja. Att du skrattar åt lagboken och ett potentiellt dödligt våldsbrott visar bara att din egen moraliska kompass är lika skadad som hans inre omständigheter
Citera
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Absolut, hans reagerande på bokmässan är förmodligen brottsligt och kommer förmodligen leda till någon form av straff. Det är såklart bra om man inte går runt i samhället och begår brott.

Det betyder inte att Perssons agerande för 8 år sedan var ett bra agerande. Eller att hans ursäkt på SMS faktiskt är en ursäkt.

Hans utsökt på sms är en ursäkt jo, det står svart på vitt, han har även ringt Holm. I vårat moderna samhälle finns det absolut inget mer han kan göra. Hade han fysiskt försökt möta upp Holm så hade det kunnat ses som provokation, så det han har gjort är 100% en ursäkt
Citera
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:

Så om jag påstår att "Sjöberg vill mörda Holm" eller till och med "Sjöberg vill mörda Holms son" så mordhotar JAG Holm och Holms son?
Citera
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Holm har förmodligen Adhd men det visste man inte när han var ung och tack vare idrotten har han kunnat hantera sin Adhd. Nu på senare år har han inte kunnat hantera sin ilska . Gett sig på skolelever och nu senast Emil. Bra att han söker hjälp innan det slutar illa
Citera
2026-09-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Det hade ju så klart varit jobbigt. Men det har inte hänt. Holm står och ljuger om mordhot på hans son.
Jag menar ju att det är en känsla. Han känner att det är ett hot mot hans son och familj när man sitter i TV och pratar om att mörda hans son. Jag kan förstå Holm om han tolkar det som ett mordhot mot hans son.

Därmed inte sagt att det är en korrekt faktamässig tolkning som Holm gör.
Citera
2026-09-27, 14:08
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast Holm har inte hedern i behåll. Han ser ut som ett mentalt vrak som har gått runt med en bubblande ilska i 9 år. Dessutom står han och blåljuger om att han aldrig fått en ursäkt trots att så inte är fallet.

Sen när man läser hans FB-inlägg där han berättar om sin inneboende ilska och säger han ska söka vård för den så är det ju tydligt att det är en sjuk person vi har att göra med här.

Han har väl någon korkad mediakonsult som tvingar honom till det. Ilska är befriande, du borde prova att smälla till någon på käften som behöver det, win-win.

Nej, jag tycker att örfilar inte skall räknas som misshandel. Strypgrepp? Nej, det var en kram.
Citera
2026-09-27, 14:09
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag är verkligen superledsen att du inte uppfattar det så.

Vad skulle du vilja se för slags förstärkande adjektiv då, vilka förstärkande adjektiv är seriösa i din bibel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in