2026-09-27, 14:09
Medlem
Bra Stehan H ! Sätt åt dom där jvla poddarna !
Citera
Medlem
GertBennys avatar
Vi som samhälle måste sluta upp och säga NEJ till sånt här!

Stop Bald on Bald violence!!

#Baldlifesmatter
Citera
Medlem
Nån som har sett klippet?
Citera
Medlem
Det är en sak som jag inte förstår med Holms inlägg. Han skriver att han kunde pusta ut när han kom hem från Malta och såg att sonen Melwin fortfarande var vid liv när han kom hem. Trodde han på riktigt att Tv5 med Filip & Fredrik och Persson planerade att döda Melwin medans Holm var utomlands?

Känns som Holm verkligen behöver jobba med sina demoner. Att bli sådär arg och orolig över något som har sagts i ett underhållningsprogram är inte normalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Så om jag påstår att "Sjöberg vill mörda Holm" eller till och med "Sjöberg vill mörda Holms son" så mordhotar JAG Holm och Holms son?
Är det passande tycker du att spekulera i TV om att mörda folks 14-åriga barn?
Citera
2026-09-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast Holm har inte hedern i behåll. Han ser ut som ett mentalt vrak som har gått runt med en bubblande ilska i 9 år. Dessutom står han och blåljuger om att han aldrig fått en ursäkt trots att så inte är fallet.

Sen när man läser hans FB-inlägg där han berättar om sin inneboende ilska och säger han ska söka vård för den så är det ju tydligt att det är en sjuk person vi har att göra med här.

Tycker ändå det är fel att Holm ska få bära hundhuvudet för en konflikt som helt och hållet, och oprovocerat, startats av Persson. Hade han inte suttit i TV och pratat om mord på Stefans 14-årige son så hade inget av detta hänt.

Sen kan han spela hur mycket offer och hjälte han vill, att han skickat ett sms efter att han förstod att Stefan blev förbannad osv okej men vad ädelt? Eller? Han gjorde ingenting innan reaktionen kom. Ibland kommer all skit man håller på med ikapp en och då vore det klädsamt om han även kunde se sin egen del av ansvaret och erkänna sina egna fel istället för att lägga hela skulden på den som reagerar på ett påhopp. Holm tar i alla fall ansvar för sina handlingar och hymlar inte, eller försöker spela dum och avfärda det hela som ett skämt osv, vilket han mycket väl hade kunnat göra.
Citera
2026-09-27, 14:10
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Emil har väl inte ens synts i media kring detta? Holm däremot är på alla toppnyheter. Här tycker han det är lämpligt att ta en intervju strax efter mordförsöket:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/idrottsprofilen-stefan-holm-attackerade-journalisten-emil-persson-vid-bokmassan

Du är en fitta, herr Holm.

Jag tror att jag skall boka in Stefan Holm som motivational speaker.

Män, dags att sluta krypa för alla fittor och ge tillbaka med den medicin som krävs!
Citera
2026-09-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Hans utsökt på sms är en ursäkt jo, det står svart på vitt, han har även ringt Holm. I vårat moderna samhälle finns det absolut inget mer han kan göra. Hade han fysiskt försökt möta upp Holm så hade det kunnat ses som provokation, så det han har gjort är 100% en ursäkt
Jag menar att hans ursäkt på SMS inte är en seriös ursäkt. Det är i klass med ”its just a prank, bro” där han inte förstått allvaret i sitt egna agerande.
Citera
2026-09-27, 14:11
Medlem
DesktopZquaress avatar
Det är intressant att Holms "ursäkt" på FB mellan raderna ändå insinuerar att han trots allt har rätt i sak... Han använder lite trix men de är ganska lätta att se igenom. Till exempel skriver han att han blev frikänd från misstanken där han anklagades för att ha misshandlat en elev. Han blev inte frikänd för utredningen lades ner... Kanske hårklyveri men han har alltså inte fått fallet prövat och har därför inte heller blivit frikänd... En detalj kanske men tycker det är lite talade för hur han försöker få sig själv att framstå...
Citera
2026-09-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Han har väl någon korkad mediakonsult som tvingar honom till det. Ilska är befriande, du borde prova att smälla till någon på käften som behöver det, win-win.

Nej, jag tycker att örfilar inte skall räknas som misshandel. Strypgrepp? Nej, det var en kram.

Orka att gå runt sprängröd och rosenrasande som ett jävla psykfall. Lägg band på dig själv istället som en man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Holm har förmodligen Adhd men det visste man inte när han var ung och tack vare idrotten har han kunnat hantera sin Adhd. Nu på senare år har han inte kunnat hantera sin ilska . Gett sig på skolelever och nu senast Emil. Bra att han söker hjälp innan det slutar illa

Att skylla på adhd är en ren bortförklaring.

Det här handlar om en betydligt allvarligare och obehandlad störning. Vanlig adhd får inte en vuxen man att attackera skolungdomar 2024 för att sedan eskalera till ett livsfarligt strypgrepp 2026.

Hans inre omständigheter är helt skadade. Mannen är en tickande bomb utan spärrar och han behöver sluten psykiatrisk vård, total avskildhet och tunga mediciner innan han faktiskt dödar någon.
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag menar ju att det är en känsla. Han känner att det är ett hot mot hans son och familj när man sitter i TV och pratar om att mörda hans son. Jag kan förstå Holm om han tolkar det som ett mordhot mot hans son.

Därmed inte sagt att det är en korrekt faktamässig tolkning som Holm gör.

Fast det är inte korrekt faktamässigt när han utelämnar all kontext som han gör här.

Det skedde i ett humorprogram och frågan var ställd till Sjöberg, som Holm varit i luven med under hela sin karriär. Inget mordhot uttalades dessutom, även om man bortser från alla andra faktorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in