2026-09-27, 13:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast Persson gjorde väl det i det här fallet eftersom han bad om ursäkt någon dag senare?

Men tror ni verkligen att ursäkten var uppriktig och från hjärtat? Det lär vi aldrig få veta.
Citera
2026-09-27, 13:13
Medlem
Citat:
Han ringde ju innan till och med men Holm vägrade svara? Jag har mycket svårt och förstå vad det är Holm vill här. Vill han ha en avsugning av Persson 9 år senare eller? Jag förstår verkligen inte.

Jag vet inte, en offentlig ursäkt kanske? Men alltså själva händelsen är inte precis offentlig. Tror inte de flesta vet vem Emil Persson är, och än mindre känner till en intervju från åtta år sedan. Satt han med i Filip och Fredriks program eller? För det var ju tydligen inte från podden.
Citera
2026-09-27, 13:13
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Håller med! Precis så tyckte jag om ”Förhudspodden”.

Tycker den här Persson är en hemsk person. Han verkar tycka det är roligt att mobba sina gäster. Tror att han själv flyter ovanpå. I själva verket är han en äcklig mobbare.

Jag stödjer Stefan Holms agerande. Det här väl inget att lägga rättsresurser på. Stefan skulle inte haft några vittnen, då hade han kunnat markera lite tydligare mot mobbar-svinet!

Varför ställer gästerna upp år efter år om de upplever det som mobbing ? Ingen av er har lyckats förklara detta. Kan det vara så att ni projicerar ?
Citera
2026-09-27, 13:14
Medlem
Porta även äcklat Emil Persson!

Idiot!!!
Senast redigerad av bananaschiz 2026-09-27 kl. 13:16.
Citera
2026-09-27, 13:15
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Fast jag tänker att det är skillnad om man tillhör någon slags kulturell och politisk elit i Stockholm där alla stöter på varandra och umgås i någorlunda samma kretsar. Då verkar han veta var gränsen går. Stefan Holm är ju inte inne i allt det där. Han bor i Värmland och har vanliga jobb. Dessutom var han inte med själv när han blev påhoppad i programmet.

Stefan Holm blev inte påhoppad. Inte Melwin heller. Till och med ultrakokainisten Sjöberg fattade det där och då... Även om nu Holm ser sig som någon slags vanlis utanför den "kulturella eliten" du pratar om så kan vem som helst förstå att varesig Holm eller son var smutskastade där. De hade lika gärna kunnat vara Javier Sotomayor med barn. Fördomen gick ut på att SJÖBERG kan vara mordiskt avundssjuk på andra med höjdhoppsframgångar...
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Väldigt många i denna tråden som tycker att satir ska besvaras med våld. Lite oroväckande

Mycket oroande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men tror ni verkligen att ursäkten var uppriktig och från hjärtat? Det lär vi aldrig få veta.

Det vet vi inte, men det var en ursäkt likt förbannat. Sen hur en person väljer att tolka en ursäkt kan man inte göra så mycket åt dessvärre. Svårt veta vad Holm kräver mer av Persson för att han ska lugna sina nerver. Var det en avsugning han ville ha på bokmässan månne?
Citera
Medlem
Citat:
Han ringde ju innan till och med men Holm vägrade svara? Jag har mycket svårt och förstå vad det är Holm vill här. Vill han ha en avsugning av Persson 9 år senare eller? Jag förstår verkligen inte.
Ingen annan heller begriper. Inte ens Holm själv. Det finns utbildat folk för att komma till rätta med sådana här beteenden.

Det är lönlöst för lekmän att spekulera i. Men avsugning skulle jag nog våga avfärda. Iaf av Emil.
Citera
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Är det bögbråk helt enkelt? Den ena försökte hålla fast den andra, typ?
Självklart. Typiskt bögbråk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Holm ser det väl som att de alla satt där och gjorde sig lustiga på hans bekostnad. Hans och sonens bekostnad.

Jamen så var det ju. Persson ville tjäna pengar på att folk ska skratta åt Holm som ju är underlägsen Sjöberg som höjdhoppare, men som ju gick ut i media när det begav sig och menade att han borde räknas som den främste av de som två eftersom han hade hoppat flest gånger över 2.40 eller ngt liknande.

Då replikerade Sjöberg något i stilen med att höjdhopp handlar om att hoppa högst och sen var saken utagerad trodde Sjöberg. Men Holm fortsatte tjata och tryckte upp t-shirts som spelade an på 2.40 eller vad det var. Pinsamt, och Aftonbladet fick klick på dessa artiklar där folk skrattade gott åt Holm.

Emil Persson tänkte sen försöka sig på något liknande och göra edgy content av detta varpå Holm väl påmindes om den mediala förudmjukelsen ett decennium tidigare eller så.

Hur som är det nog dags för Holm att släppa självbilden som någon slags idoliserad idrottsman. Det är över, sen många år Holm. Tyvärr blev du aldrig bättre än Sjöberg som slog dig med en cigg i mungipan.
Citera
2026-09-27, 13:16
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Helt otroligt att folk uppskattar sån hjärndöd skit som dessa profiler skapar. Det är ju ett bevis på hur lågbegåvad humorn har blivit. Finns inget djup eller finess kvar.

Djup eller finess kvar från närdå exakt vad menar du?
Citera
2026-09-27, 13:16
Medlem
Firewaias avatar
Om de ”skämtat” om att mordhota honom och hans son var tilltaget för lätt och ”journalisten” borde fått bra mycket mer stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in