Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Holm kan ju mycket väl vara upprörd över något som hänt för 8 år sedan. Vissa är mer långsinta än andra.
Jag tycker Perssons dagen efter SMS inte är värt så mkt av en ursäkt.
Det är en sak jag tycker försvinner helt i allt det här.
Att Holm blev förbannad över att Melwin drogs in kan jag förstå. Men när det sedan beskrivs som att Emil Persson hotade att mörda hans son blir det något helt annat. Det var knappast ett mordhot. Persson satt i ett humorprogram och ställde en absurd fråga till Patrik Sjöberg, byggd på den gamla offentliga grejen mellan Sjöberg och Holm.
Holm skriver dessutom själv nu att han bara hade sett det korta klippet, att han inte hade sett programmet och att han inte förstod upplägget.
Ändå har formuleringen om att Persson hotat att mörda hans son fått leva vidare. Det tycker jag också är allvarligt. Emil Persson får ett enormt drev mot sig nu och på Facebook ser man hur folk hatar honom utifrån bilden av vad som ska ha hänt.
Man kan tycka att skämtet om Melwin var riktigt dåligt. Men ett dåligt skämt och ett mordhot är inte samma sak. När man beskriver det som ett mordhot gör man också Persson ansvarig för något betydligt grövre än det han faktiskt gjorde.