Igår, 07:21
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Stefan Holm är en förbittrad jävla surkuk som inte kan kontrollera sin impulser. Ett under att någon har velat gifta sig och ligga med det aset.

Ungen är ju inte hans.
Citera
Igår, 07:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Känner bara mer och mer aversion mot Emil P. Däremot oroväckande hur mycket stöd Stefan fick efter sin attack på ett barn när han skulle jobba i skolan.

Om du hade träffat dessa barn är det möjligt att du resonerat annorlunda. Det är inte skolan 1990 längre, milt uttryckt. Respekten för vuxna är inte vad den har varit.

Däremot måste man lära sig lägga band på sina känslor i den miljön, även om man får lust att hiva ut dem genom dörren. Det kan vara en träninggssak. För egen del har jag lärt mig "lågaffektivt bemötande". Annars kan man initiera ännu fler konflikter ...
Citera
Igår, 07:40
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Om du hade träffat dessa barn är det möjligt att du resonerat annorlunda. Det är inte skolan 1990 längre, milt uttryckt. Respekten för vuxna är inte vad den har varit.

Däremot måste man lära sig lägga band på sina känslor i den miljön, även om man får lust att hiva ut dem genom dörren. Det kan vara en träninggssak. För egen del har jag lärt mig "lågaffektivt bemötande". Annars kan man initiera ännu fler konflikter ...

Stefan Holm är dock inte vaktmästare utan lärare.

En småväxt lärare som fysiskt attackerar kändisar på bokmässor pga något som sagts för ca ett decennium sedan.

Inte bara småväxt utan lika liten överallt? Därav mindervärdeskomplex och revanschlust?
Citera
Igår, 08:26
Medlem
Jag tycker båda är mycket larviga.

Att skoja om mord och mord på barn....nja

Men att ta upp det 8år senare...nja

Om någon ska vara arg så är det väl Patrik i såfall
Att bara nämna att Patrik skulle mörda någon trots att de är som katt och hund.
Sedan ta upp att mörda någons barn.

Emil är inte rolig när det gäller detta.
Stefan verkar lite rubbad.

Sedan att Alexander "Alex" Schulman skulle blanda sej i.
Han som gjort karriär på att vara taskig mot folk och skriva illa om sina föräldrar
Precis som Jan G, Jan Myrdal mfl.

Dock att puckla på någon för något som sades för 8år sedan....nja
Och något mordhot var det väl inte för 8 år sedan utan en fråga till Patrik om han skulle mörda en två personer'
Osmakligt men nej inget att slåss för.
Citera
Igår, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Och hoppat över 230 fler gånger än Sjöberg. Nog skulle dock Holm ge sig på att strypa vem som helst för att få komma över Puttes 242. Bara en fördom jag har dock.

Det är jag helt övertygad om att så är fallet. Och utan att förminska Holms insatser som atlet men det där säger mer om hans personlighet än något annat - få andra skulle plocka fram något dylikt än Holm, liksom att han är bäst genom tiderna sett till sin längd - han har i runda tal hoppat 60 cm över sin egen längd medan Sjöberg, Sotomayor och övriga ligger under 50 cm i samma jämförelse. Samtidigt så hade han inte haft drivet och ettrigheten så skulle han aldrig gått så långt som han gjorde.

Sjöberg taggade i regel inte till på smågalor runt om i Europa utan gjorde de 2,20 som i regel krävdes för att vinna. Om Mögenburg eller någon annan ur det högre segmentet deltog så krävdes lite mer. En annan faktor var att Sjöberg var mer skadebenägen och att det slet oerhört på kroppen när han kom upp på högre höjder. Besvikelsen när han gick sönder under ansatsen på VM i Göteborg 95 var jobbig att bevittna.

Den ultimata höjdhopparen torde ha varit Sjöberg med Holms personlighet
Citera
Igår, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Och hoppat över 230 fler gånger än Sjöberg. Nog skulle dock Holm ge sig på att strypa vem som helst för att få komma över Puttes 242. Bara en fördom jag har dock.
Då blir det ju jämnhopp
Citera
Igår, 08:38
Medlem
Citat:

Hur fan vet du det, du var inte i situationen. På 90-talet slog lärare elever och höll på och dra, hänga upp på krokar, knuffa, skrika osv.
Det var skit.
Du har ingen aning om hur killen var som Stefan flög på. Barn är BARN, de är inga jävla robotar och de har inte valt frivilligt att gå i skolan, de tvingas eller hämtas med polis om de inte går dit.
Har du inte mer tålamod, empati och impulskontroll än en treåring så ska du inte arbeta med barn.
Citera
Igår, 08:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Stefan Holm är dock inte vaktmästare utan lärare.

En småväxt lärare som fysiskt attackerar kändisar på bokmässor pga något som sagts för ca ett decennium sedan.

Inte bara småväxt utan lika liten överallt? Därav mindervärdeskomplex och revanschlust?

Holm är inte småväxt. Du har ju just konstaterat att han är 1 cm över medel.

Skönt att se att det finns de som inte tar skit. Fler borde följa Holms exempel.
Citera
Igår, 08:46
Medlem
karlsoons avatar
Jag är fan imponerad över att det döljde sig en sådan man under gympatrikån. All heder till Stefan, givetvis fanns det fög för hans agerande.
Citera
Igår, 08:49
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Holm är inte småväxt. Du har ju just konstaterat att han är 1 cm över medel.

Skönt att se att det finns de som inte tar skit. Fler borde följa Holms exempel.

1 cm är viktig i de småväxtas värld?

Svenska tanter hejar gärna på från sidlinjen, när det väl gäller dem själva är det lågaffektivt bemötande som gäller?

Stackars Holm förstår sig inte på det svenska tantkynnet, därför blir det nu fängelse för Holm?
Citera
Igår, 08:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hur fan vet du det, du var inte i situationen. På 90-talet slog lärare elever och höll på och dra, hänga upp på krokar, knuffa, skrika osv.
Det var skit.
Du har ingen aning om hur killen var som Stefan flög på. Barn är BARN, de är inga jävla robotar och de har inte valt frivilligt att gå i skolan, de tvingas eller hämtas med polis om de inte går dit.
Har du inte mer tålamod, empati och impulskontroll än en treåring så ska du inte arbeta med barn.

Har arbetat med barn och undomar hela mitt yrkesliv, och kan känna sympati för Holm, som antagligen inte var beredd på hur det skulle vara.

Du kan inte jämföra 90-talet med nu. 90-talet var en söndagspromenad i parken. 00-talet var en härlig picknick. På 10-talet började det blåsa ...

Gissar att du inte satt din fot på en skola de senaste decennierna, eller sitter i en luftbubbla.
Citera
Igår, 08:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
1 cm är viktig i de småväxtas värld?

Svenska tanter hejar gärna på från sidlinjen, när det väl gäller dem själva är det lågaffektivt bemötande som gäller?

Stackars Holm förstår sig inte på det svenska tantkynnet, därför blir det nu fängelse för Holm?

Hellre liten och rapp än stor och slapp, som det heter. Holm kan hoppa jämfota över dig och din grandiosa självbild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in