Igår, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Tror Sandra själv är svår att ha att göra med. Svår avundsjuka mot de yngre systrarna också skulle jag anta.

Troligt ja. Båda två är väl dessutom i åldrar S själv önskar att hon vore. Tough pill to swallow.
Citera
Igår, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gripsholmslejonet
Troligt ja. Båda två är väl dessutom i åldrar S själv önskar att hon vore. Tough pill to swallow.

Tror också hon skäms för sin stökiga familjekonstellation. Och pappa som drog till Thailand. Sandra var varken första eller sista barn, bara nått som hände där i mitten. Att hon kallar styvpappan för pappa är ju bara för att få lite kredd. Men let´s face it, han bytte ned sig rejält från Ewa Fröling till Nettan Beijer.
Citera
Igår, 13:24
Moderator
cleolinas avatar
Citat:
Tror också hon skäms för sin stökiga familjekonstellation. Och pappa som drog till Thailand. Sandra var varken första eller sista barn, bara nått som hände där i mitten. Att hon kallar styvpappan för pappa är ju bara för att få lite kredd. Men let´s face it, han bytte ned sig rejält från Ewa Fröling till Nettan Beijer.
Inte så sjysst att kalla Sandra för ”nått som hände där i mitten”. Får det att låta som en oönskad graviditet och sedermera barn och vuxen efter något random ligg. Hon kan givetvis varit väldigt planerad och även om inte, lika efterlängtad och älskad för det.
Hon brukar inte kalla Thomas, eller vad han nu heter, för pappa utan ”styvpappa” väl. Däremot ”Didriks morfar”. Så iom det känns det ju troligt att D inte heller har någon kontakt med sin biologiska morfar. (Hade förstås isf gått via Sandra men en del föräldrar tillåter ju faktiskt barnbarnet kontakt med mor- och farföräldrar även om de själva inte pallar att ha personlig kontakt med föräldern.)
Och ja, Sandra är väldigt lik sin pappa. Didrik i sin tur med, om man bortser från att han har fått Björns fantastiska ögonparti med alla starka färger, långa svarta ögonfransar et c, vilket ju gör honom seriefigurssöt.
Känner inte Anette (eller Ewa) alls men tycker Anette verkar trevlig, käck, glad och pigg.
Ewa ger ett mer bistert och bestämt intryck.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Inte så sjysst att kalla Sandra för ”nått som hände där i mitten”. Får det att låta som en oönskad graviditet och sedermera barn och vuxen efter något random ligg. Hon kan givetvis varit väldigt planerad och även om inte, lika efterlängtad och älskad för det.
Hon brukar inte kalla Thomas, eller vad han nu heter, för pappa utan ”styvpappa” väl. Däremot ”Didriks morfar”. Så iom det känns det ju troligt att D inte heller har någon kontakt med sin biologiska morfar. (Hade förstås isf gått via Sandra men en del föräldrar tillåter ju faktiskt barnbarnet kontakt med mor- och farföräldrar även om de själva inte pallar att ha personlig kontakt med föräldern.)
Och ja, Sandra är väldigt lik sin pappa. Didrik i sin tur med, om man bortser från att han har fått Björns fantastiska ögonparti med alla starka färger, långa svarta ögonfransar et c, vilket ju gör honom seriefigurssöt.
Känner inte Anette (eller Ewa) alls men tycker Anette verkar trevlig, käck, glad och pigg.

Ja, då tycker vi olika, helt ok. Käck och pigg som ett dragspel.
Du får för övrigt stå för din egna tolkning om oönskade barn etc.
Senast redigerad av Carli Igår kl. 13:30.
Citera
Igår, 13:41
Moderator
cleolinas avatar
Citat:
Vad betyder ”käck och pigg som ett dragspel”?
Ja, men hur menade du med att Sandra bara var ”nåt som hände där i mitten” då?
Citera
Igår, 13:43
Medlem
Citat:

Det får du tolka som du vill, eller kan.
Sandra är mellanbarn, hon var inte först, hon är inte yngst. Tror det tär på henne.
Fastän hon får överlägset mest uppmärksamhet så räcker det inte.
Citera
Igår, 13:51
Medlem
Citat:

Köper den teorin. Det är ju inte så ”fint” med frånskilda föräldrar och Thailandspappa. Tycker iofs hennes styvpappa verkar rätt reko men det måste ju ändå rimligtvis varit Ewa som dumpade honom och inte tvärtom. Ewa Fröling är en nationalklenod! Hade 100% velat hänga med henne. Älskar människan.

Citat:

S kallar A och T för ”mina föräldrar” iaf.

Känns lite konstigt att rate:a barns utseenden så jag nöjer mig med att konstatera att barn alltid är fina i sina föräldrars ögon.

Citat:

Haha! Undrar vad definitionen av käck och pigg är isåfall. Ewa må vara torr i sin humor men det är ju delvis det som gör henne så jävla bra.
Citera
Igår, 19:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Nej men hon tappade ju sina mjölktänder härom året så det är lite väl tidigt för körkort än.

Vad elaka ni är
Citera
Igår, 19:30
Medlem
Citat:
Köper den teorin. Det är ju inte så ”fint” med frånskilda föräldrar och Thailandspappa. Tycker iofs hennes styvpappa verkar rätt reko men det måste ju ändå rimligtvis varit Ewa som dumpade honom och inte tvärtom. Ewa Fröling är en nationalklenod! Hade 100% velat hänga med henne. Älskar människan.

S kallar A och T för ”mina föräldrar” iaf.

Känns lite konstigt att rate:a barns utseenden så jag nöjer mig med att konstatera att barn alltid är fina i sina föräldrars ögon.

Haha! Undrar vad definitionen av käck och pigg är isåfall. Ewa må vara torr i sin humor men det är ju delvis det som gör henne så jävla bra.

Verkligen. Och så mycket snyggare än fillers-Nettan.
Citera
Igår, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
HERREGUD! Han är en AI-bot. Helt overklig! Jag är chockad. Varför ler han hela tiden? Han är ju 100% gay. Hade aldrig i hela mitt liv gissat att han låter sådär. Vilken sjukt omanlig kille… han spelar alltså tv-spel hela dagarna och när Sandra kommer hem från hårspänneshopping möts hon av… det där? Inte undra på att vill resa och festa hela tiden.

Oj hjälp jag blev också fövånad, hade inte trott att han var nån alfaman direkt utan en lite nördig, tofflig och som yngre pojkaktig kille, men detta?!! Rösten?! Kroppsspråket?? Stackars sandra, fick plötsligt en annan förståelse för att hon vill festa och fly hemmet. Det kommer aldrig hålla mellan dem. Och tänk på att hon troligen mer eller mindre försörjer honom och han har inte ens körkort.
Citera
Igår, 19:59
Medlem
Jag tror helt enkelt att hennes biologiska pappa har behandlat henne och hennes mamma illa, och att hon har brutit med honom av den anledningen. Man förtjänar inte att ha kontakt med sina barn bara för att man har tillverkat dem. Hon har rätt att klippa banden med honom om han inte varit en bra pappa. Inget konstig heller att hon kan kalla sin syvfar för förälder heller. Det är ju det han varit och är för henne?
Citera
Igår, 20:49
Medlem
bits1975s avatar
Citat:

Jag undrar också vad som i sådant fall menas med att Sandra bara var något som hände där i mitten…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in